Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Går det greit for dere å være i samme rom der det blir spist nøtter? Hva med fly? Anonymous poster hash: 0e6c4...046
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Ja, men reagerer akutt dersom jeg får nøtter eller spor av nøtter i munnen. Anonymous poster hash: 7464a...485
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 ja, jeg blir bare nummen av å spise nøtter, men er ikke noe godt det heller da, å gå rundt med nummen kjeve i 6 timer pollen er en av de veldig få tingene jeg ikke reagerer på. Anonymous poster hash: 75072...d52
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Det går fint for meg. Jeg kan til og med spise nøtter uten å dø. Ja, jeg begynner å klø i munn og svelg, men det går over hvis jeg spiser noe annet rett etterpå. Jeg er mao. ikke så veeeeldig hardt angrepet. :-) Anonymous poster hash: 85c4a...a60
Monica Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Jeg reagerer ikke kraftig, men blir litt tett i halsen, men ikke verre enn det hvis jeg spiser det. Kan godt stå nøtter foran meg, og jeg reagerer ikke.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Huff, syntes der er grusomt. Jeg reagerer på nøtter ifm kryssallergi, og begynner å klø ekstremt i munn og hals hvis jeg får det i meg,livredd for at det kan utarte seg til anafylaktisk, men dette er visst veldig veldig sjeldent når man har kryssallergi!skal ut og fly neste helg, og tanken på at det serveres nøtter ombord gjør meg redd, enda jeg ikke har tenkt å spise dem selv, men man hører jo om de som reagerer på svevestøv også! Huff, drita kjipe greier det der :-( Anonymous poster hash: 0e6c4...046
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Huff, syntes der er grusomt. Jeg reagerer på nøtter ifm kryssallergi, og begynner å klø ekstremt i munn og hals hvis jeg får det i meg,livredd for at det kan utarte seg til anafylaktisk, men dette er visst veldig veldig sjeldent når man har kryssallergi!skal ut og fly neste helg, og tanken på at det serveres nøtter ombord gjør meg redd, enda jeg ikke har tenkt å spise dem selv, men man hører jo om de som reagerer på svevestøv også! Huff, drita kjipe greier det der :-( Anonymous poster hash: 0e6c4...046 Det er bare å gi beskjed så selger de det ikke, og de informerer om at det er personer ombord med allergi
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Ja, det går greit. Hvorfor skulle det ikke det? Nøtter er ikke flyktig? Det kommer ikke "nøttestøv"? Jeg hadde dog ikke taklet å være i et fly med pollen.. Anonymous poster hash: fac8f...507
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Ja, det går greit. Hvorfor skulle det ikke det? Nøtter er ikke flyktig? Det kommer ikke "nøttestøv"? Jeg hadde dog ikke taklet å være i et fly med pollen..Anonymous poster hash: fac8f...507 Har ikke du lest om de som er ekstrem allergisk, som merker med en gang hvis det er nøtter ombord i et fly? Har lest det flere ganger jeg! Anonymous poster hash: 0e6c4...046
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 Ja, det går greit. Hvorfor skulle det ikke det? Nøtter er ikke flyktig? Det kommer ikke "nøttestøv"? Jeg hadde dog ikke taklet å være i et fly med pollen..Anonymous poster hash: fac8f...507 Har ikke du lest om de som er ekstrem allergisk, som merker med en gang hvis det er nøtter ombord i et fly? Har lest det flere ganger jeg! Anonymous poster hash: 0e6c4...046 Jeg tror ikke på det vet om noen som er allergiske mot ditten og datten, men så tror de at "tåler ikke" betyr "liker ikke". Anonymous poster hash: fac8f...507
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 Ja, det går greit. Hvorfor skulle det ikke det? Nøtter er ikke flyktig? Det kommer ikke "nøttestøv"? Jeg hadde dog ikke taklet å være i et fly med pollen..Anonymous poster hash: fac8f...507 Har ikke du lest om de som er ekstrem allergisk, som merker med en gang hvis det er nøtter ombord i et fly? Har lest det flere ganger jeg!Anonymous poster hash: 0e6c4...046 Jeg tror ikke på det vet om noen som er allergiske mot ditten og datten, men så tror de at "tåler ikke" betyr "liker ikke".Anonymous poster hash: fac8f...507 Ja, det er noe helt annet, men nøtteallergi kan faktisk gi dødelig utfall for de som er ekstremt allergisk! Heldigvis er det et fåtall som er så allergisk at de ikke kan være i samme rom hvor det er nøtter, men de finnes! Anonymous poster hash: 0e6c4...046
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 Huff, syntes der er grusomt. Jeg reagerer på nøtter ifm kryssallergi, og begynner å klø ekstremt i munn og hals hvis jeg får det i meg,livredd for at det kan utarte seg til anafylaktisk, men dette er visst veldig veldig sjeldent når man har kryssallergi!skal ut og fly neste helg, og tanken på at det serveres nøtter ombord gjør meg redd, enda jeg ikke har tenkt å spise dem selv, men man hører jo om de som reagerer på svevestøv også! Huff, drita kjipe greier det der :-( Anonymous poster hash: 0e6c4...046 Jeg har sterk pollenallergi og kryssallergi til blant annet nøtter. Den type allergi blir ikke livstruende. Du burde ta en prat med legen din om du er så redd. Høres ikke bra ut. Anonymous poster hash: 7b161...183
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #13 Skrevet 22. mai 2014 Huff, syntes der er grusomt. Jeg reagerer på nøtter ifm kryssallergi, og begynner å klø ekstremt i munn og hals hvis jeg får det i meg,livredd for at det kan utarte seg til anafylaktisk, men dette er visst veldig veldig sjeldent når man har kryssallergi!skal ut og fly neste helg, og tanken på at det serveres nøtter ombord gjør meg redd, enda jeg ikke har tenkt å spise dem selv, men man hører jo om de som reagerer på svevestøv også! Huff, drita kjipe greier det der :-(Anonymous poster hash: 0e6c4...046 Jeg har sterk pollenallergi og kryssallergi til blant annet nøtter. Den type allergi blir ikke livstruende. Du burde ta en prat med legen din om du er så redd. Høres ikke bra ut. Anonymous poster hash: 7b161...183 Jeg vet, og den eneste hun sier er at jeg bør holde meg unna nøtter, da nøtteallergi ikke er til å spøke med, selv om at hun vet at det er pga pollen og kryssallergi.Fikk med meg epipenn da vi skulle fly til USA, for at jeg ikke skulle være så bekymret, og det var jo en trygghet, men tar likevel ikke bort angsten! Vet ikke hvorfor jeg har utviklet denne angsten, jeg har jo ikke reagert annet enn at jeg klør veldig ved inntak av nøtter. Klarer likevel ikke tenke tanken "men hva hvis jeg plutselig skulle være kjempe allergisk" :-( Anonymous poster hash: 0e6c4...046
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #14 Skrevet 22. mai 2014 Huff, syntes der er grusomt. Jeg reagerer på nøtter ifm kryssallergi, og begynner å klø ekstremt i munn og hals hvis jeg får det i meg,livredd for at det kan utarte seg til anafylaktisk, men dette er visst veldig veldig sjeldent når man har kryssallergi!skal ut og fly neste helg, og tanken på at det serveres nøtter ombord gjør meg redd, enda jeg ikke har tenkt å spise dem selv, men man hører jo om de som reagerer på svevestøv også! Huff, drita kjipe greier det der :-(Anonymous poster hash: 0e6c4...046 Jeg har sterk pollenallergi og kryssallergi til blant annet nøtter. Den type allergi blir ikke livstruende. Du burde ta en prat med legen din om du er så redd. Høres ikke bra ut. Anonymous poster hash: 7b161...183 Jeg vet, og den eneste hun sier er at jeg bør holde meg unna nøtter, da nøtteallergi ikke er til å spøke med, selv om at hun vet at det er pga pollen og kryssallergi.Fikk med meg epipenn da vi skulle fly til USA, for at jeg ikke skulle være så bekymret, og det var jo en trygghet, men tar likevel ikke bort angsten! Vet ikke hvorfor jeg har utviklet denne angsten, jeg har jo ikke reagert annet enn at jeg klør veldig ved inntak av nøtter. Klarer likevel ikke tenke tanken "men hva hvis jeg plutselig skulle være kjempe allergisk" :-( Anonymous poster hash: 0e6c4...046 Jeg syns bare det er tullete å hause seg slik opp når du vet at det ikke er farlig. Kanskje du trenger å snakke med noen? Syns det var rart at legen din skrev ut epipenn til deg, men hun ville kanskje få slutt på maset. Anonymous poster hash: 7b161...183
FruMille Skrevet 22. mai 2014 #15 Skrevet 22. mai 2014 Huff, syntes der er grusomt. Jeg reagerer på nøtter ifm kryssallergi, og begynner å klø ekstremt i munn og hals hvis jeg får det i meg,livredd for at det kan utarte seg til anafylaktisk, men dette er visst veldig veldig sjeldent når man har kryssallergi!skal ut og fly neste helg, og tanken på at det serveres nøtter ombord gjør meg redd, enda jeg ikke har tenkt å spise dem selv, men man hører jo om de som reagerer på svevestøv også! Huff, drita kjipe greier det der :-(Anonymous poster hash: 0e6c4...046 Jeg har sterk pollenallergi og kryssallergi til blant annet nøtter. Den type allergi blir ikke livstruende. Du burde ta en prat med legen din om du er så redd. Høres ikke bra ut. Anonymous poster hash: 7b161...183 Jeg vet, og den eneste hun sier er at jeg bør holde meg unna nøtter, da nøtteallergi ikke er til å spøke med, selv om at hun vet at det er pga pollen og kryssallergi.Fikk med meg epipenn da vi skulle fly til USA, for at jeg ikke skulle være så bekymret, og det var jo en trygghet, men tar likevel ikke bort angsten! Vet ikke hvorfor jeg har utviklet denne angsten, jeg har jo ikke reagert annet enn at jeg klør veldig ved inntak av nøtter. Klarer likevel ikke tenke tanken "men hva hvis jeg plutselig skulle være kjempe allergisk" :-(Anonymous poster hash: 0e6c4...046 Jeg syns bare det er tullete å hause seg slik opp når du vet at det ikke er farlig. Kanskje du trenger å snakke med noen? Syns det var rart at legen din skrev ut epipenn til deg, men hun ville kanskje få slutt på maset. Anonymous poster hash: 7b161...183 Fy faen for et trangsynt svar å komme med! Skamme deg burde du gjøre! Har man en real angst for noe, så spøker man ikke med det eller herser med personen!
FruMille Skrevet 22. mai 2014 #16 Skrevet 22. mai 2014 Huff, syntes der er grusomt. Jeg reagerer på nøtter ifm kryssallergi, og begynner å klø ekstremt i munn og hals hvis jeg får det i meg,livredd for at det kan utarte seg til anafylaktisk, men dette er visst veldig veldig sjeldent når man har kryssallergi!skal ut og fly neste helg, og tanken på at det serveres nøtter ombord gjør meg redd, enda jeg ikke har tenkt å spise dem selv, men man hører jo om de som reagerer på svevestøv også! Huff, drita kjipe greier det der :-(Anonymous poster hash: 0e6c4...046 Jeg har sterk pollenallergi og kryssallergi til blant annet nøtter. Den type allergi blir ikke livstruende. Du burde ta en prat med legen din om du er så redd. Høres ikke bra ut. Anonymous poster hash: 7b161...183 Jeg vet, og den eneste hun sier er at jeg bør holde meg unna nøtter, da nøtteallergi ikke er til å spøke med, selv om at hun vet at det er pga pollen og kryssallergi.Fikk med meg epipenn da vi skulle fly til USA, for at jeg ikke skulle være så bekymret, og det var jo en trygghet, men tar likevel ikke bort angsten! Vet ikke hvorfor jeg har utviklet denne angsten, jeg har jo ikke reagert annet enn at jeg klør veldig ved inntak av nøtter. Klarer likevel ikke tenke tanken "men hva hvis jeg plutselig skulle være kjempe allergisk" :-(Anonymous poster hash: 0e6c4...046 Jeg syns bare det er tullete å hause seg slik opp når du vet at det ikke er farlig. Kanskje du trenger å snakke med noen? Syns det var rart at legen din skrev ut epipenn til deg, men hun ville kanskje få slutt på maset. Anonymous poster hash: 7b161...183 Fy faen for et trangsynt svar å komme med! Skamme deg burde du gjøre! Har man en real angst for noe, så spøker man ikke med det eller herser med personen! Og har hi skrevet noe sted at hun har mast på legen! Sånne som deg kunne jeg vrengt halsen på av og til, tenker ikke lengre enn til nesetippen! Usympatisk er du!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #17 Skrevet 22. mai 2014 Huff, syntes der er grusomt. Jeg reagerer på nøtter ifm kryssallergi, og begynner å klø ekstremt i munn og hals hvis jeg får det i meg,livredd for at det kan utarte seg til anafylaktisk, men dette er visst veldig veldig sjeldent når man har kryssallergi!skal ut og fly neste helg, og tanken på at det serveres nøtter ombord gjør meg redd, enda jeg ikke har tenkt å spise dem selv, men man hører jo om de som reagerer på svevestøv også! Huff, drita kjipe greier det der :-(Anonymous poster hash: 0e6c4...046 Jeg har sterk pollenallergi og kryssallergi til blant annet nøtter. Den type allergi blir ikke livstruende. Du burde ta en prat med legen din om du er så redd. Høres ikke bra ut. Anonymous poster hash: 7b161...183 Jeg vet, og den eneste hun sier er at jeg bør holde meg unna nøtter, da nøtteallergi ikke er til å spøke med, selv om at hun vet at det er pga pollen og kryssallergi.Fikk med meg epipenn da vi skulle fly til USA, for at jeg ikke skulle være så bekymret, og det var jo en trygghet, men tar likevel ikke bort angsten! Vet ikke hvorfor jeg har utviklet denne angsten, jeg har jo ikke reagert annet enn at jeg klør veldig ved inntak av nøtter. Klarer likevel ikke tenke tanken "men hva hvis jeg plutselig skulle være kjempe allergisk" :-(Anonymous poster hash: 0e6c4...046 Jeg syns bare det er tullete å hause seg slik opp når du vet at det ikke er farlig. Kanskje du trenger å snakke med noen? Syns det var rart at legen din skrev ut epipenn til deg, men hun ville kanskje få slutt på maset. Anonymous poster hash: 7b161...183 Fy faen for et trangsynt svar å komme med! Skamme deg burde du gjøre!Har man en real angst for noe, så spøker man ikke med det eller herser med personen! Og har hi skrevet noe sted at hun har mast på legen! Sånne som deg kunne jeg vrengt halsen på av og til, tenker ikke lengre enn til nesetippen! Usympatisk er du! Oj. Litt ustabil du også. Anonymous poster hash: 7b161...183
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #18 Skrevet 22. mai 2014 jeg har nøtteallergi og pollen allergi Relativ kraftig og har epipen som HI men reagere ikke om jeg er på flye og noen åpner en pose nøtter .Men vil reagere om noe kom i munnen da er epipen kjekt og ha til deg som kommer med helt useriøse svar gi deg . nøtte allegri er ikke til å tulle med er ikke rart om HI er litt redd for å få en reaksjon det er ikke morsomt jeg har prøvd flere ganger . Men med en epipen skal det nok gå bra Anonymous poster hash: d525b...ad4
Gjest cd0da Skrevet 22. mai 2014 #19 Skrevet 22. mai 2014 Datteren min har nøtteallergi og pollenallergi. Hun kan fint være i et rom hvor det spises peanøtter, men om ho får i seg en liten bit med peanøtter må vi sette epipen og ringe ambulanse. Håper vi slipper det! Første gangen hadde vi jo ikke epipen og håper jeg ALDRI opplever det igjen når hun reagerte på peanøtter
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #20 Skrevet 22. mai 2014 Svogeren min har ekstrem nøtteallergi. Anafylaktisk. Han tåler at andre spiser nøtter rundt ham, men han kan ikke drikke av samme glass eller kysse konen etter at hun har spist nøtter. Da blir det ambulase og full rulle. Det skjedde nemmelig en gang. Anonymous poster hash: 08664...465
Kanutten83 Skrevet 22. mai 2014 #21 Skrevet 22. mai 2014 Jeg har pollenallergi og hasselnøttallergi. Tåler ikke ikke å spise nougat f.eks, da begynner det å klø og danne seg slim i halsen og hovner svakt opp... Om jeg spiser selve hasselnøtta kan det bli skikkelig ille, men jeg spiser ingenting som ser ut som nøtter, og skulle det forekomme at jeg får i meg litt nougat merker jeg reaksjonen fort nok til å stoppe før det blir ille Har blitt verre med årene, før tålte jeg nougat, t.o.m en nøtt eller to, men ikke nå lengere... Men reagerer ikke på svevestøv av hasselnøtter
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #22 Skrevet 23. mai 2014 jeg har nøtteallergi og pollen allergi Relativ kraftig og har epipen som HI men reagere ikke om jeg er på flye og noen åpner en pose nøtter .Men vil reagere om noe kom i munnen da er epipen kjekt og ha til deg som kommer med helt useriøse svar gi deg . nøtte allegri er ikke til å tulle med er ikke rart om HI er litt redd for å få en reaksjon det er ikke morsomt jeg har prøvd flere ganger . Men med en epipen skal det nok gå bra Anonymous poster hash: d525b...ad4 Takk for svar! Har du fått nøtteallergi ifm pollen da eller? Jeg er sjokkert over enkeltes frekke svar her inne, men ikke overrasket heller! HI Anonymous poster hash: 0e6c4...046
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #23 Skrevet 23. mai 2014 Huff, syntes der er grusomt. Jeg reagerer på nøtter ifm kryssallergi, og begynner å klø ekstremt i munn og hals hvis jeg får det i meg,livredd for at det kan utarte seg til anafylaktisk, men dette er visst veldig veldig sjeldent når man har kryssallergi!skal ut og fly neste helg, og tanken på at det serveres nøtter ombord gjør meg redd, enda jeg ikke har tenkt å spise dem selv, men man hører jo om de som reagerer på svevestøv også! Huff, drita kjipe greier det der :-(Anonymous poster hash: 0e6c4...046 Jeg har sterk pollenallergi og kryssallergi til blant annet nøtter. Den type allergi blir ikke livstruende. Du burde ta en prat med legen din om du er så redd. Høres ikke bra ut. Anonymous poster hash: 7b161...183 Jeg vet, og den eneste hun sier er at jeg bør holde meg unna nøtter, da nøtteallergi ikke er til å spøke med, selv om at hun vet at det er pga pollen og kryssallergi.Fikk med meg epipenn da vi skulle fly til USA, for at jeg ikke skulle være så bekymret, og det var jo en trygghet, men tar likevel ikke bort angsten! Vet ikke hvorfor jeg har utviklet denne angsten, jeg har jo ikke reagert annet enn at jeg klør veldig ved inntak av nøtter. Klarer likevel ikke tenke tanken "men hva hvis jeg plutselig skulle være kjempe allergisk" :-(Anonymous poster hash: 0e6c4...046 Jeg syns bare det er tullete å hause seg slik opp når du vet at det ikke er farlig. Kanskje du trenger å snakke med noen? Syns det var rart at legen din skrev ut epipenn til deg, men hun ville kanskje få slutt på maset. Anonymous poster hash: 7b161...183 Fy faen for et trangsynt svar å komme med! Skamme deg burde du gjøre!Har man en real angst for noe, så spøker man ikke med det eller herser med personen!Og har hi skrevet noe sted at hun har mast på legen! Sånne som deg kunne jeg vrengt halsen på av og til, tenker ikke lengre enn til nesetippen! Usympatisk er du! Oj. Litt ustabil du også. Anonymous poster hash: 7b161...183 Det vil jeg si at du er, ditt troll! Anonymous poster hash: 0e6c4...046
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #24 Skrevet 23. mai 2014 Svogeren min har ekstrem nøtteallergi. Anafylaktisk. Han tåler at andre spiser nøtter rundt ham, men han kan ikke drikke av samme glass eller kysse konen etter at hun har spist nøtter. Da blir det ambulase og full rulle. Det skjedde nemmelig en gang. Anonymous poster hash: 08664...465 Huff, stakkars mann! Må være slitsomt å gå og rundt tenke seg om hele tiden! Anonymous poster hash: 0e6c4...046
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #25 Skrevet 24. mai 2014 jeg har nøtteallergi og pollen allergi Relativ kraftig og har epipen som HI men reagere ikke om jeg er på flye og noen åpner en pose nøtter .Men vil reagere om noe kom i munnen da er epipen kjekt og ha til deg som kommer med helt useriøse svar gi deg . nøtte allegri er ikke til å tulle med er ikke rart om HI er litt redd for å få en reaksjon det er ikke morsomt jeg har prøvd flere ganger . Men med en epipen skal det nok gå bra Anonymous poster hash: d525b...ad4 Takk for svar! Har du fått nøtteallergi ifm pollen da eller?Jeg er sjokkert over enkeltes frekke svar her inne, men ikke overrasket heller! HI Anonymous poster hash: 0e6c4...046 jeg har fått det som en kryss allergi ja som voksen . tror så lenge du har epipen kan du slappe av og nyte flyturen . bare få et brev fra legen som sier hvorfor du har epipen så er den ok å ha med på fly Anonymous poster hash: d525b...ad4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå