Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Hvordan går man fram for å bli kvitt det? Er det best å kutte ut tvert, eller trappe ned sukkerinntaket gradvis? Er så lei av meg selv nå, er nødt til å ta tak! Får nok i meg rundt 3 kg rent sukker i uka i tillegg til sukker i mat.. Noen som har tips til meg? Anonymous poster hash: 7198f...f40
HvittHus Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Kutte tvert helt klart. Og det hjelper veldig på suget å kutte hardt ned på andre karbohydrater også.
Altiboks Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Jeg måtte bare kutte tvert. Ingen brus, snop eller potetgull. Har skeiet ut på dager som f.eks 17 mai, men ser jo at når jeg først får smaken så har jeg problemer med å begrense meg. De første dagene var tunge, men nå går det greit. At vekta går nedover er en stor motivasjon:)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Jeg måtte bare kutte tvert. Ingen brus, snop eller potetgull. Har skeiet ut på dager som f.eks 17 mai, men ser jo at når jeg først får smaken så har jeg problemer med å begrense meg. De første dagene var tunge, men nå går det greit. At vekta går nedover er en stor motivasjon:) Har du tatt andre grep i tillegg til å kutte sukker, eller går du ned i vekt bare ved å kutte det? Anonymous poster hash: 7ab96...b87
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Lavkarbo? Jeg opplever at jeg får veldig søtsug hvis jeg spiser mye karbohydrater, uansett om det er usunne karbohydrater(f.eks.sukker) eller sunne karbohydrater, som f.eks i poteter, grovbrød og lignende. Når jeg holder meg til et kosthold med lite karbohydrater forsvinner søtsuget. Jeg går ikke på en streng lavkarbokur, men jeg holder meg helt unna sjokolade, godteri, og matvarer med mye sukker. De sunne karbohydratene spiser jeg litt av, men i begrenset mengde. Jeg kuttet tvert, og opplever det som den beste måten.Prøvde flere ganger å trappe ned gradvis, men de prosjektene fungerte aldri. Spiser du litt sukker øker det søtsuget. Forbered deg godt, det er de første dagene som er verst. Kjøp inn kosemat uten sukker som du kan spise mye av disse dagene. (F.eks. agurk med dip, cherrytomater, spekeskinke, reker) lykke til! Anonymous poster hash: afa2a...709
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Kutte tvert. Anonymous poster hash: d3330...f37
Altiboks Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Jeg måtte bare kutte tvert. Ingen brus, snop eller potetgull. Har skeiet ut på dager som f.eks 17 mai, men ser jo at når jeg først får smaken så har jeg problemer med å begrense meg. De første dagene var tunge, men nå går det greit. At vekta går nedover er en stor motivasjon:) Har du tatt andre grep i tillegg til å kutte sukker, eller går du ned i vekt bare ved å kutte det?Anonymous poster hash: 7ab96...b87 Jeg byttet ut brødskiva med knekkebrød, men det var ikke så vanskelig siden jeg var lei brødmat uansett. Men jeg pøste på med både nugatti og sjokade på brødskiva, så det hjalp heller ikke på. Men jeg var overrasket over hvor enkle grep som skulle til for å gå ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Kutte sukker tvert og også kutte raske karbohydrater, som #5 skriver. Var litt tøft de første dagene, men nå går det bra. Sunn mat og mer energi. Anonymous poster hash: efc7b...362
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Kjenner jeg nesten får angst av bare tanken på å kutte ut sukker tvert, men jeg skal virkelig gå inn for å gjøre akkurat det!! Takk for innspill, flere som har erfaringer? HI Anonymous poster hash: 7198f...f40
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 Ja kutt tvert. Og spis grovkarbo. De første dagene kan du spise litt sjokolade søtet med stevia, men målet er jo at du skal venne deg av med både fysisk og psykisk avhengighet så da er det best å ikke spise for mye kunstig sukker. Lykke til! Anonymous poster hash: 2fe01...39e
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 ... Og husk at en del frukt har masse sukker i seg, og gjør st du får de samme blodsukkersvingningene som ved rent sukker. Feks druer, vannmelon. Anonymous poster hash: 2fe01...39e
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 ... Og husk at en del frukt har masse sukker i seg, og gjør st du får de samme blodsukkersvingningene som ved rent sukker. Feks druer, vannmelon. Anonymous poster hash: 2fe01...39e Med tanke på at vannmelon består av 90 % vann og det er 7,6 gram sukker pr hundre gram så kan du ikke si at den har masse sukker i seg. Den har et næringsinnhold på 36 kcal så er en av fruktene som har minst kalorier og karbohydrater. Til sammenligning har et vanlig eple har 10,6 gram karbohydrater og har et kaloriinnhold på 49 kcal pr 100 gram. Forøvrig hva spiser du Hi hvis du får i deg 3 kg sukker i løpet av uken i tillegg til det som er i maten? Anonymous poster hash: d77ce...c1d
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #13 Skrevet 22. mai 2014 Har ikke noen erfaringer, men ville bare si lykke til! Her har vekta gått bare oppover siden november, så nå skal jeg ned 10kg. Og sukker er min største fiende! Så fra nå må jeg også kutte alt av sukker.. Blir hardt, men noe må gjøres, begynner å få pupper på ryggen..sukk.. Anonymous poster hash: b97ff...a40
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #14 Skrevet 22. mai 2014 Jeg slenger meg på, men er usikker på hva man faktisk KAN spise. Nå er jeg liksom fastkjørt i et mønster og vet ikke helt hva jeg skal erstatte det med. Blir glad hvis noen gidder å ramse opp ting som er bra å spise dersom man vil kutte både sukker og en del karbo. Anonymous poster hash: c03d0...69c
uanonym Skrevet 22. mai 2014 #15 Skrevet 22. mai 2014 Jeg er periodesukkerholiker. Når jeg er i en god periode spiser jeg mat med lav GI verdi ( fedon lindberg) Jeg trodde faktisk ikke flere år at jeg var en overspiser, men når jeg klarer å kutte sukkeret så forsvinner overspisinga også. Problemet mitt er ferier, da havner jeg på kjøret.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #16 Skrevet 22. mai 2014 ... Og husk at en del frukt har masse sukker i seg, og gjør st du får de samme blodsukkersvingningene som ved rent sukker. Feks druer, vannmelon. Anonymous poster hash: 2fe01...39e Med tanke på at vannmelon består av 90 % vann og det er 7,6 gram sukker pr hundre gram så kan du ikke si at den har masse sukker i seg. Den har et næringsinnhold på 36 kcal så er en av fruktene som har minst kalorier og karbohydrater. Til sammenligning har et vanlig eple har 10,6 gram karbohydrater og har et kaloriinnhold på 49 kcal pr 100 gram. Forøvrig hva spiser du Hi hvis du får i deg 3 kg sukker i løpet av uken i tillegg til det som er i maten? Anonymous poster hash: d77ce...c1d Spiser 300-500 grams godteposer så å si hver eneste dag.. Et under at jeg ikke har fått diabetes.. Er også "bare" lett overvektig (160cm, 65kg), men det er vel fordi jeg erstatter ordentlig mat med godteri.. Uff, dette må det bli en forandring på! Anonymous poster hash: 7198f...f40
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #17 Skrevet 22. mai 2014 ... Og husk at en del frukt har masse sukker i seg, og gjør st du får de samme blodsukkersvingningene som ved rent sukker. Feks druer, vannmelon. Anonymous poster hash: 2fe01...39e Med tanke på at vannmelon består av 90 % vann og det er 7,6 gram sukker pr hundre gram så kan du ikke si at den har masse sukker i seg. Den har et næringsinnhold på 36 kcal så er en av fruktene som har minst kalorier og karbohydrater. Til sammenligning har et vanlig eple har 10,6 gram karbohydrater og har et kaloriinnhold på 49 kcal pr 100 gram. Forøvrig hva spiser du Hi hvis du får i deg 3 kg sukker i løpet av uken i tillegg til det som er i maten? Anonymous poster hash: d77ce...c1d Spiser 300-500 grams godteposer så å si hver eneste dag.. Et under at jeg ikke har fått diabetes.. Er også "bare" lett overvektig (160cm, 65kg), men det er vel fordi jeg erstatter ordentlig mat med godteri.. Uff, dette må det bli en forandring på! Anonymous poster hash: 7198f...f40 Kutt tvert, og kutt raske karbohydrater i samme slengen. Dropp lightprodukter (funlight saft, pepsi max etc.) de bare opprettholder søtsuget. Kjøp den nye kesam lime...overraskende god. Smaker nesten godteri. Vet hva du skal gjennom. Jeg kuttet på mandag. Har prøvd mye men gradvis redusering funker ikke. Blir som å bare røyke eller snuse litt. Sluttet å røyke for mange år siden. Det var MYE lettere enn å kutte sukker :/ Anonymous poster hash: 5e94f...26f
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #18 Skrevet 22. mai 2014 Må gjøre noen grep jeg også... Blir altfor mye sukker/ karbohydrater og ser at det øker for hver dag som går . Nei, nå skal jeg skjerpe meg og begynner fra og med imorra.. Kutter tvert!! (Har ikke vektnedgangen som mål, men må ta bedre vare på kroppen) Lykke til!! Anonymous poster hash: 816cc...eef
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #19 Skrevet 22. mai 2014 Jeg er også sukkeravhengig, og spiser potetgull, sjokolade eller smågodt hver kveld.. Er 1,67 og veier nå 75 kilo. Jeg er nå under diabetesutredning, så vet jeg må gjøre noe med livsstilen min. Det er bare så fryktelig vanskelig:-( Har til og med vurdert hypnose! Anonymous poster hash: 9d56e...980
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #20 Skrevet 22. mai 2014 Tips: start dagen med et glass vann med litt eplecider eddik (blakket) fjerner søtsug og hjelper på metthetsfølelsen. (Altså vekttap) Dreper candida vekst (som ofte fører til søtsug) bare å Google for flere fordeler ;-) Anonymous poster hash: 02acf...be9
moota m storebror&lillebror Skrevet 22. mai 2014 #21 Skrevet 22. mai 2014 Jeg kuttet sukker tvert i begynnelsen av mars. Det gikk faktisk greit, men følte meg litt sånn treg og rar. Hadde en del hodeverk, men det gikk også over. Jeg har ikke skeid ut noe siden da og har foreløpig ingen planer om å hoppe av. Jeg lever ikke helt på ketolyse, men tilnærmet. Det går helt fint. Jeg drikker pepsi max da.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #22 Skrevet 22. mai 2014 Jeg kuttet sukker tvert i begynnelsen av mars. Det gikk faktisk greit, men følte meg litt sånn treg og rar. Hadde en del hodeverk, men det gikk også over. Jeg har ikke skeid ut noe siden da og har foreløpig ingen planer om å hoppe av. Jeg lever ikke helt på ketolyse, men tilnærmet. Det går helt fint. Jeg drikker pepsi max da. Hva spiser du som lørdagskos? Trenger tips!Hi Anonymous poster hash: 7198f...f40
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #23 Skrevet 22. mai 2014 Uff har det helt likt! Og slutter helt i morgen. Da har jeg seks uker til ferie og satser på 5 kg ned minimum innen det 😊 Beste er å kutte! Jeg kutter fra 1-31 januar, og var så dum å starte igjen.... Syns det hjelper å spise mye frukt jeg da! Motsatt fra andre kanskje, men føler ikke det øker suget. Syns det hjelper å proppe i seg frukt uansett mengder (teller kalorier så går ned uansett). Men klart det hjelper på vekta å begrense karbo! Anonymous poster hash: 1b19d...54b
moota m storebror&lillebror Skrevet 22. mai 2014 #24 Skrevet 22. mai 2014 Jeg kuttet sukker tvert i begynnelsen av mars. Det gikk faktisk greit, men følte meg litt sånn treg og rar. Hadde en del hodeverk, men det gikk også over. Jeg har ikke skeid ut noe siden da og har foreløpig ingen planer om å hoppe av. Jeg lever ikke helt på ketolyse, men tilnærmet. Det går helt fint. Jeg drikker pepsi max da. Hva spiser du som lørdagskos? Trenger tips! Hi Anonymous poster hash: 7198f...f40 Har bare spist lørdagskos 3-4 ganger. Da spiser jeg bacongull. Baconchips av ekte bacon. Det er 0 eller 1 karbohydrat pr. 100g. Eller så har jeg skeid ut med litt ost på salaten til middagen Spiser så masse middag (og gjerne litt senere i helgene) og da er jeg mett til jeg legger meg og trenger ikke noe godteri. Jeg er både mett i magen og mett i hodet. I den forstand at jeg er fysen ikke på noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå