Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 ...på en ukes ferie når man er 12 uker gravid? Eller er det å anse som ok bare man tar nødvendige forhåndsregler ift mat og hygiene/avkjøling etc.? Anonymous poster hash: 79452...4bb
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Det advares vel generelt mot å dra til Egypt nå. Ikke trygt for noen, gravid eller ikke. (det heter folholdsregler, ikke forhåndsregler). Ellers tror jeg at jeg hadde reist så lenge du er forsiktig med hva du spiser. Anonymous poster hash: 22bf0...8b6
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Det advares vel generelt mot å dra til Egypt nå. Ikke trygt for noen, gravid eller ikke. (det heter folholdsregler, ikke forhåndsregler). Ellers tror jeg at jeg hadde reist så lenge du er forsiktig med hva du spiser. Anonymous poster hash: 22bf0...8b6 Ok. Takk for norskkurset. Det advares mot å reise til Egypt - bortsett fra kysten rundt Hurghada, og det er dit vi skal. Sjekket UD sine sider, og de var oppdatert i går. Når det gjelder mat er det vel samme råd som sist jeg var gravid - drikke flaskevann, ikke spise noe som kan være skylt i springvann (salat etc), ikke frukt uten skall, gjennomvarmet mat etc. Noen flere? Anonymous poster hash: 79452...4bb
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Jeg ville unngått det. Det er utbredt med matforårsaket sykdom blant turister der, og tallene er betydelig verre for Hurghada enn de er for Sharm-området. Anonymous poster hash: f9003...06c
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Jeg ville unngått det. Det er utbredt med matforårsaket sykdom blant turister der, og tallene er betydelig verre for Hurghada enn de er for Sharm-området. Anonymous poster hash: f9003...06c Hm.. ok. Takk for svar :-) Men tenker du det gjelder for allinclusive-hotellene også? Ville de ikke fått mye negativ omtale om mange ble magesyke av maten der? Har googlet hotellet vi skal på og har ikke funnet noe negativ omtale i det hele tatt... :-/ Sharm-området er uaktuelt pga UDs reiseråd. Anonymous poster hash: 79452...4bb
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Noen flere? Noen som har fått råd fra lege/jordmor i liknende situasjon? Anonymous poster hash: 79452...4bb
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Sånn bortsett fra at det er et svært urolig land politisk sett, er min aller største motforestilling at det er et av verdens skitneste land. Som gravid hadde jeg aldri verden reist dit. Ville ikke tatt med datteren min på 6 dit heller. Beveger man seg utenfor de etablerte turistbyene, er det et fandens mas fra mannfolk HELE tiden. Etter min mening er det kun EN grun til å dra til egypt og det er dykkingen. OG du kan ikke dykke når du er gravid. (jeg har vært der to ganger - en gan i 10 dager og en gang i 3 uker) Anonymous poster hash: 9e30a...85a
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Reiste til Egypt når jeg var 12 uker på vei med legens velsignelse. Pass på mat og drikke, men spesielt pengene der nede. De er utroligt skitne! Ordnet det slik at andre hadde pengene mine og tok aldri borti de. Husk håndsprit! Anonymous poster hash: 8ed1c...029
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Det er et skittent, utrygt og oppskrytt land. Jeg ville ikke ha dratt tilbake, og i hvertfall ikke som gravid. Anonymous poster hash: 57356...b30
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 Har vært der flere ganger og har ikke blitt syk, og ikke noen av de vi har reist med heller. Har spist is, salat, frukt og alt. Som gravid kan du jo styre unna akkurat det da ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 Alle de jeg kjenner som har vært der har opplevd at minst en i reisefølget har fått mageproblemer. Anonymous poster hash: 7f541...c78
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 Det advares vel generelt mot å dra til Egypt nå. Ikke trygt for noen, gravid eller ikke. (det heter folholdsregler, ikke forhåndsregler). Ellers tror jeg at jeg hadde reist så lenge du er forsiktig med hva du spiser. Anonymous poster hash: 22bf0...8b6 Folholdsregler altså??? Det var jammen nytt for meg. Anonymous poster hash: 33025...c87
Øyne som ser!! Skrevet 22. mai 2014 #13 Skrevet 22. mai 2014 Det advares vel generelt mot å dra til Egypt nå. Ikke trygt for noen, gravid eller ikke. (det heter folholdsregler, ikke forhåndsregler). Ellers tror jeg at jeg hadde reist så lenge du er forsiktig med hva du spiser. Anonymous poster hash: 22bf0...8b6 Hvis du skal hakke på andre sine skrivefeil, lær deg å skrive rett først!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #14 Skrevet 22. mai 2014 Dra heller til Eilat i Israel! Rent, pent, flotte strender, super shopping og du kan dra til Petra i Jordan (dagstur) eller over grensen til Egypt - dersom du skulle ønske det. Anonymous poster hash: acc1e...47c
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #15 Skrevet 22. mai 2014 Ekkelt sted! Hadde aldri reist igjen! Ikke bare skittent, men som kvinne har du NULL verdi, annet enn slibrige tilbud. Anonymous poster hash: b5901...f82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå