Gå til innhold

Hva ville du gjort? Ang. jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en arbeidsplass som jeg har hatt i fem år, men jeg har bare en dag i uka fast. Mulighet for mer i perioder, men ingenting stabilt.

I tre år har jeg vært vikar på en annen arbeidsplass, og da har jeg jobbet nærmere 100 %, og takket nei til vakter på min faste arbeidsplass fordi jeg har prioritert den andre. Nå ble det ledig en fast 100 % stilling som jeg søkte på, men den ble gitt til ei dame som ikke har fullført videregående. Hun har ikke fagbrev en gang, og jeg har bachelorgrad - innenfor noe som er relevant for stillingen. Hun kjenner sjefen fra før.

Nå er jeg fristet til å gå tilbake til å jobbe for kun min faste arbeidsplass (jeg får muligheten til større fast stilling, men har ikke prioritert dette ettersom jeg har ønsket meg fast inn et annet sted). Samtidig føler jeg meg utrolig barnslig som ønsker å "straffe" dem for å ikke gi meg jobben. Jeg synes heller ikke at grunnen for å ikke gi meg jobben var god nok. Jeg har jo jobbet nærmest 100% i tre år, så de så ikke hvorfor jeg ikke bare kunne fortsette som vikar. Det var så godt for dem å ha en fast vikar som stiller opp. Jeg synes det er rart at de ikke ser hvorfor jeg ønsker å ha en fast jobb.

Hvilken av arbeidsplassene ville du prioritert framover?

Anonymous poster hash: e293e...0ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prioritert der jeg kunne fått mere fast, og kuttet ut den andre.

Anonymous poster hash: 47dcd...579
Skrevet

Lurer bare på hvem du er vikar for, siden du har vært det i tre år? Er det ikke i flge lovverket slik at dersom du har jobbet en viss stilling ett år har du krav på fast stilling? Kan du høre med din fagforening om dette, og også angående anettelsesprosessen virker ikke helt stueren, iom din ansiennitet og utdannelse var vel du best kvalifisert?

Ellers, ville tatt jobb der jeg fikk mest fast.

Anonymous poster hash: 9976f...242

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...