Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Hei! Jeg har en god og flink toåring. Hun er flink til å snakke, og er veldig i en "skal gjøre ting selv" periode :-) Men det er en ting som "bekymrer" meg litt. Hun kan bli så fryktelig sint! Om hun ikke får til det hun vil så virker det som det svartner, og hun hyler og kaster ting rundt seg. Da bruker jeg å sette meg ned og si at mamma/pappa kan hjelpe deg hvis du plages. Så går det over. Og så dr det påan igjen. Hun er også fæl til å slå. Ikke andre barn eller voksne, men vi voksne hjemme. I barnehagen har hun ikke slik oppførsel, er bare snill og god. Skjønner at det med slåinga er for å teste oss men... Hvor lik personlighet har ditt barn nå, som det hun/han hadde ved toårsalderen? Anonymous poster hash: 3e9db...525
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Personligheten er lik hele tiden, men den voldsomme utviklingen av viljen er sterkest mellom to og tre år. Du skal se det går over! Anonymous poster hash: 7eb88...4e2
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Ååå, er personligheten det? Da får vi litt å stri med. Anonymous poster hash: b4e13...e8e
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Noen er mer viljesterke enn andre. Men kan jo fortelle om 7-åringen vår. Hun var snill som et lam til hun var ca 5 år. Siden da har hun vært et sant mareritt med daglige raserianfall og hyling og skriking om hun ikke får viljen sin. Hun kaster ting og slår om hun blir sint nok, og det blir hun ofte. Så ting trenger ikke alltid å være likt, nei. Dette kan like gjerne være en fase som jenta di går gjennom. Anonymous poster hash: 7521a...f0a
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Min datter har alltid vært viljesterk, men hun utvikler seg og hun lærer hele tiden. Hun slo, skrek og dyttet i 2års alderen. Nå er hun 4 år. Hun klarer å sortere følelsene bedre, hun har fortsatt sterk vilje, men hun klarer å bruke viljen mer fornuftig. Tror at det vil løsne etterhvert hos dere også. Hold ut! Anonymous poster hash: 66bc5...3f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå