Gå til innhold

Får 'snille' foreldre 'slemme' barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet gidder ikke ta med gymtøyet hjem. Mor henter det hver gang for å være snill. Barna spør om godteri hver dag, og far svarer ja for å være snill osv.

Jeg irriterer vettet av meg over ettergivende foreldre, da jeg mener at de gjør barna en bjørnetjeneste. Usosiale blir mange også, for de er så vant til ikke å bli satt grenser for at de behandler andre dårlig syns jeg. Hva syns du?

Anonymous poster hash: 0bbbf...3b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du beskriver er ikke snille foreldre, det er late foreldre som ikke tar oppdragerrollen på alvor.

Anonymous poster hash: 6d6b8...6a7
Skrevet

Late foreldre!

Anonymous poster hash: fe6fd...8b7

Skrevet

Barn uten oppdragelse (med fri oppdragelse) blir drittunger, ja ;)

Anonymous poster hash: c6724...648

Skrevet

Det er mange slike foreldre, de burde aldri hatt barn.

Anonymous poster hash: 5ec7c...28f

Skrevet

Sier seg selv det. Barn som opplever lite motgang i hjemmet, vil få det tøft når det får motgang utenfor hjemmet. Og det vil utløse fn reaksjon man mulig han kalle "slem", men de fleste vil definere det som surrete og drittunge..

Anonymous poster hash: 99b51...210

Skrevet

Men det der er ikke snille foreldre. Jeg får alltid høre av barna mine, og vennene til barna, hvor snill mor jeg er. Dette er fordi hvis barna mine oppfører seg bra, så får de lov til mye. Største barnet har veldig ofte overnattingsbesøk, også på hverdager, får finne på mye gøy med venner. Jeg kjører henne og vennene til ting de vil gjøre. Men så oppfører hun seg bra og, hører på det jeg sier, og kommer hjem da hun skal. Hadde hun ikke oppført seg bra, hadde jeg nok ikke blitt omtalt som snill mor lenger.

Anonymous poster hash: c94bc...06a
Skrevet

Jeg vil heller ikke kalle det der for snille foreldre. Det er foreldre som ikke tar oppgaven sin på alvor, og det er ganske slemt å ikke lære ungene sine å bli selvstendige. 

Anonymous poster hash: 2b7a0...1eb
Skrevet

Det stemmer med søsteren min hvertfall!

Hun er altfor snill å klarer ikke sette tydlige grenser,så ungene oppfører så ille at jeg vil hvertfall ikke sitte barnevakt for de.

Anonymous poster hash: 30481...7ad
Skrevet

Er det man kaller curlingforeldre? Eller bare foreldre som er late og ikke gidder å kjempe de nødvendige kampene i oppdragerrollen.. Tror heller det siste ;) Har jo ingenting med å være snill ihvertfall :P

Skrevet

Ettergivende foreldre får bortskjemte barn som ikke evner å gjøre noe selv. "slemme" kan de vel gjerne bli når de brått ikke får viljen sin eller når de møter den virkelige verdwn. Umulige barn ville jeg heller kalt det..

Anonymous poster hash: a8b8b...def

Skrevet

De verste er de som er inkonsekvente, der ungene aldri vet hva de å forholde seg til. Der ungene vet at hvis de bråker nok, så får de enten viljen sin, eller plutselig en dag får en skikkelig skyllebøtte.

Jeg synes oppriktig synd på et par unger i omgangskretsen vår, som har foreldre som ikke er enig om hvordan oppdragelsen skal være, der mor kjefter og truer med all verdens straff, som ikke blir gjennomført. og så kommer far hjem og skal "straffe"ungene for mor, fordi de ikke har gjort som hun sier. Med andre ord er det vilt kaos. De hører aldri etter, er ustanselig kontaktsøkende og klarer ikke å forholde seg til regler.

Det er vondt å se på hvor usikre de er, og hvordan deres oppførsel i kjølvannet av dette gjør at de skyver omgivelsene fra seg.

Anonymous poster hash: 7f3d6...e14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...