Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Jippi! Nå har handelen gått i orden og vi er stole eiere av en stor villa med fem soverom, egen leilighet og privat svømmebasseng. Vi ville ha et stort hus slik at vi har mulighet til å invitere med oss venner og familie. Huset ligger ca 30 min utenfor Alicante. Er det noen som har erfaring med hus i Spania? Noe som er viktig med gode eller dårlige erfaringer? Vi tenker å reise ned så ofte vi har muligheten selv og kanskje drive noe utleie når vi ikke bruker stedet selv. Anonymous poster hash: c5597...868 Anonymous poster hash: c5597...868
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Gratulerer så mye Men håper for deres del at dere har sjekket alt på forhånd når det gjelder hva som må til? Og ikke har gått inn i handelen uvitende om det som må gjøres Anonymous poster hash: 6a285...06f
Mia_73 Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Gratulerer! Jeg har mer sansen for et feriehus i Spania enn hytte på fjellet.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Å, så deilig! Vurderer selv hus i Frankrike. Kan jeg spørre hvor mye dere betalte? Hvor mye kommer dere til å bruke det, og skal dere leie det ut når dere ikke er der selv? Anonymous poster hash: bd547...e61
nimmelim Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Finnes ikke misunnelig.... jeg lyver jeg lyver jeg lyver skikkelig....
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Tror det kom noen nye regler ang skattlegging av utleieinntekt i Spania for ikke så lenge siden. Det bør nok sjekkes opp, hvis dere ikke allerede har gjort det. Ellers; kos dere med huset! Det blir nok kjempebra!! Anonymous poster hash: 91e02...33a
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Vi har brukt norske meglere til å ta seg av alt det praktiske og økonomiske i forbindelse med kjøpet. Hadde aldri turt å gjøre det på egenhånd. Lurte mer på erfaringer av det å ha et sted i utlandet, blir det brukt så mye som en i utgangspunktet tenkte? Er det ensformig å reise til kun et sted? Hvordan er det å ha med familie/venner på ferie? La andre benytte seg av huset når vi ikke bruker det selv? Har jo tenkt gjennom dette før vi kjøpte og kommet til at for oss blir det fint men artig å vite hva andre tenker :-) Anonymous poster hash: c5597...868
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Vi betalte 1,8 for huset med meglerhonorar. Vi fikk en arv så huset er nedbetalt med det. Skattemessig var dette best. Vi vurderte også hytte i Norge men her vi bor får en svært lite for den summen, så da ble Spania et bedre alternativ. Selv med reiseprisen inkludert. Jeg er lærer og mannen kan jobbe perioder fra nett så huset vil bli brukt i flere av skolens ferier. Veldig fornøyd med avgjørelsen vi :-) Anonymous poster hash: c5597...868
skinnfilla Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Å så deilig! Håper dere er mine venner Har en kompis som flyr ned til leiligheten sin for 199 hver vei , da snakker vi billig ferie Gratulerer med ny bolig og nyt det
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 De jeg kjenner som har det leier kun ut til kjente pga faren for hærverk. Anonymous poster hash: 8b0b5...cf1
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 Det hørtes aldeles nydelig ut!!!! Har ingen erfaring selv, men nyyyyt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå