Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Er det noen som har dette ? Smart eller noe dere ikke ville vært med på ? Tenker at det er en kjapp måte å kommunisere om praktiske ting som kakebaking, samkjøring til bursdager etc. Anonymous poster hash: d7733...49d
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 hvis alle har facebook side så er det sikkert lurt, men tviler på at alle har. Anonymous poster hash: 8b305...e99
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Vi av foreldrene som er på Facebookgruppe Er med i gruppen Anonymous poster hash: c5afb...6b9
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Ja, har det både i 4. og 7. klasse. Fungerer veldig greit synes jeg, er en lukket gruppe hvor bare foreldre til barna og læreren kan være medlem. De aller fleste foreldre er med. Siden det er noen få foreldre som ikke er på facebook går jo all info fra klassekontakter o.l. også ut på mail, men det er veldig greit å ha den facebook-siden til småting. Ting som har blitt tatt opp på facebook-siden til 4.klasse siste månedene: -XX inviterer alle guttene i klassen i bursdag, innbydelse kommer i sekken i morgen. -YY synes det er så urettferdig at han må legge seg klokken 20.30, han sier ingen andre i klassen legger seg så tidlig. Når legger deres barn seg i ukedagene? -Jeg lurer på hvordan dere andre gjør det med hjelm på sparkesykkel, må deres barn bruke det? -AA har mistet regnbuksa, mørkeblå, merket inni. Er det noen som har fått med seg en for mye hjem? Anonymous poster hash: dc2d6...f19
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Oversosialt spør du meg Anonymous poster hash: a5f2f...f7d
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Vi har det og det er veldig kjekt! Hvis noen lurer på noe ang arrangementer osv så spør vi bare der inne. Og så tipser vi hverandre om ting som skjer fremover som det kan være gøy for ungene å være med på Anonymous poster hash: 593d4...acc
*Miss Marple* Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Oversosialt spør du meg Anonymous poster hash: a5f2f...f7d På hvilken måte da? Syns det høres supersmart ut jeg. En enkel måte å kommunisere på.
♥ anonym♥ Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Vi har. Jeg som laget tillogmed. Ikke alle som er med, men tror vi snart har en forelder for hvert barn. Vi sender selvfølgelig ut brev om ting også.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 Vi har en foreldregruppe for avdelingen i barnehagen på Facebook. Veldig bra! Skjer ikke så mye der inne, men praktisk info, turer etc. blir lagt ut der. Har også brukt gruppen til å inkludere foreldre som ikke kjenner så mange (innflyttere, feks.). Anonymous poster hash: 2a6d4...c4f
sug lut Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 Hadde ikke skaffet meg facebook av en slik grunn heller. Skeptisk til gruppepress om deltakelse på kommersielle aktørers plattform. Men kjenner også at det ikke hadde klødd meg personlig nevneverdig om alle de andre foreldrene var der og ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 Foreldrenettverk er veldig viktig. De har jo hatt undersøkelser på dette (i Kristiansand har forebyggende enhet i politiet og skolene samarbeidet i et slikt foreldrenettverk-prosjekt) og resultatene er helt klare. Når foreldrene kjenner hverandre litt blir terskelen for å ta kontakt med hverandre mye lavere. Knuffing, erting og uvennskap tas tak i mye tidligere og det blir vesentlig bedre miljø og mindre mobbing. Her fungerer det ihvertfall veldig godt, man er jo bare så aktiv som man selv vil. Men det er positivt av vi kjenner hverandre litt bedre enn om vi bare skulle møtes på foreldremøte to ganger i året. Det gjør terskelen for å ta kontakt lavere når det oppstår ting i klassen. Anonymous poster hash: dc2d6...f19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå