Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Når sønnen vår var 6 mnd så kjøpte vi en sovepose til han i senga uten seler. Fordi han var en akrobat på ryggen (han kunne snu seg over på magen men gjorde det ikke i senga), snudde seg mye 90 grader og satte seg fast i sprinklene (har sprinkelbeskytter). Og lå uten dyna store deler av natta så han ble kald, han var også akrobat hele natta så vi sov alle dårlig. Med soveposen ble han helt rolig og sov hele natta igjen. Nå er han 7,5 mnd og har begynt å snu seg på magen i senga, og har blitt litt akrobat igjen, vi regnet med at det ville skje. Vi har tenkt å flytte han på eget rom snart men jeg vet ikke om jeg tør siden han ikke kan snu seg over på rygg igjen. Hva ville dere gjort? Kjøpt sovepose med seler? Ikke gjort noe og flyttet han? Jeg tenker at vi utsetter iallefall flyttingen litt. Vet at det er naturlig at de snur seg og styrer i senga, men nå sover vi dårlig, han og. Og at han får sove er det viktigste syns jeg. Og at han ligger på magen i senga øker jo faren for krybbedød. Anonymous poster hash: 6e804...517
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Slapp av. Ikke flytt barnet før du føler deg komfortabel med det. Hvis du er engstelig for å ikke ha barnet nær deg om natta, er det ingen grunn til å flytte på eget rom. Snuing på natta hadde jeg ikke vært veldig bekymra for. Helt vanlig at barna beveger seg om natta og ligger på magen med beina under seg og rompa i været. Anonymous poster hash: 3dbfc...5ed
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Så store barn gjør det ikke noe at sover på magen, de er sterke nok til å løfte hodet og vri seg så de får nok luft om de skulle få noe foran nesa eller gulpe. Rådene fra helsesøster er ihvertfall at når barnet selv snur seg over på magen kan det bare sove på magen, det er helt greit. Vi har ikke spent fast våre barn, har et par akrobater vi også. Vi har rett og slett hatt på de pysj og sokker og latt de kravle rundt. Med en god pysj blir de ikke kalde selv om dyna ligger i en krøll i ene enden av sengen mens ungen ligger på tvers i andre enden. Anonymous poster hash: c4438...cfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå