Gå til innhold

Ang livsforsikring.....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å tegne en livsforsikring som begunstiger mine store barn. (19 og 21). Disse er fra forrige ekteskap, og vil ikke kunne ta ut noen penger når jeg dør, siden sambo sitter uskiftet da, og skal bo videre i huset med 3 små fellesbarn.

De arver heller ingenting etter sin far heller. Han leier og er gjeldsanert.

Jeg snakker nå om hvis jeg skal dø ung.

Er jeg helt på jordet?



Anonymous poster hash: 6f7a7...fcf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er lurt det. Hvis du dør, vil barn få en slump med penger.

Sjekk det ut med forsikringsselskapet.

 

Anonymous poster hash: ba4dd...111

Skrevet

Jobber med forsikring, og det vil er vanlig og ikke noe problem:)

 

Anonymous poster hash: a8c71...7f1

Skrevet

Han får ikke sitte i uskifte når du har særkullsbarn. 

 

Får egentlig samboende lov til den uansett?



Anonymous poster hash: 94dd4...c5f
Skrevet

Her har vi valgt å tegne forsikring der mannen begunstiger meg slik at jeg kan betale ut hans særkullsbarn og fortsatt sitte med huset.

 

Ville sjekka nøye det med uskifta bo i forhold til særkullsbarn, så det ikke dukker opp noen overraskelser skulle det bli aktuelt...

Skrevet

 

Han får ikke sitte i uskifte når du har særkullsbarn. 

 

Får egentlig samboende lov til den uansett?

 

Anonymous poster hash: 94dd4...c5f

 

Samboende med felles barn har rett til å sitte i uskiftet bo, hvis de skal det med særkullsbarn må det samtykkes fra arvingene. Så ja man kan sitte i uskiftet bo med særkullsbarn. Det med livsforsikring høres ut som en god plan. Snakk med en advokat for å sette opp papirer og få underskrift fra 19. og 21 åringen allerede no.

 

Anonymous poster hash: a437e...fd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...