Gå til innhold

Sykepleiere, helsefagarbeidere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!

Jeg har fått det som kalles "sti på øyet". Det er utrolig smertefullt og øyelokket har hovnet opp til omtrent dobbel størrelse.

Vil det sprekke sånn at pusset (verken) renner ut? Det presser jo på så innmari! Huden er jo ganske så tynn på øyelokket, og jeg ser at det er helt gult under huden.

*auasynessyndpåmegselv*

Anonymous poster hash: 7dbbf...fe5

Videoannonse
Annonse
Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet (endret)

Ring lege i morgen :) Det er igrunn det beste tipset om det er noe helserelatert man lurer på :)

Endret av Aprikos Syltetøy
Skrevet

Ring lege i morgen :) Det er igrunn det beste tipset om det er noe helserelatert man lurer på :)

Har vært hos lege i dag, og fått antibiotika, men lurer altså på om det vil gå hull slik at gørra kommer ut og presset/trykket avtar. Dette er rett og slett dritvondt!

HI

Skrevet

Det er et spørsmål det er umulig å svare på. Enten sprekker det, eller ikke. Jeg tror det er mest vanlig at den ikke sprekker, men går tilbake av seg selv.

Antibiotikaen vil trolig dempet hevelsen, og byll/kulen vil gå tilbake.

Men altså.. Jeg er sykepleier, men jeg har ikke mere peiling på slikt enn mannen i gata.

Her er det erfaring som snakker. Jeg har hatt det en gang, og moren min flere ganger. Hos oss har den ikke sprukket da. "Øyesti" er ikke pensum hos sykepleiere, eller helsearbeidere. ;)

Håper den roer seg snart:)

Anonymous poster hash: 301ed...e06

Skrevet

Det har gått hull på byllen. Det kommer ut gul guffe, på innsiden av øyelokket. Trykket har derfor avtatt noe, men såret på innsiden øyelokket er, unnskyld uttrykket, jæ**** vondt. Sånne sår gror heldigvis fort, men neppe før all guffa har kommet ut. Og øyet er innmari stygt. Jeg holder meg hjemme idag. :-(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...