Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Men som har en mann som ikke vil det...? Tror dere det er håp? Vært sammen i ni år. Anonymous poster hash: 8c9ff...000
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Vi har vært sammen i 10 og vært forlovet i 7... Han ser ikke vitsen med bryllup da det er en dyr "fest" og vi er jo tross alt FORLOVET.. Sukk. Skal sies at ingen i hans slekt er gift (uten om besteforeldre), men alle er forlovet. De har vært forlovet i alle år alle mann og ser på hverandre som ektefeller. Jeg syntes det er teit! Prøver å få han til å forstå hvordan jeg føler og at det er økonomiske fordeler i å gifte seg og mye rettigheter. Føler det ekstra viktig nå med barn i bildet. Anonymous poster hash: a9c66...e4c
Roheryn Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Vi har vært sammen i 10 og vært forlovet i 7... Han ser ikke vitsen med bryllup da det er en dyr "fest" og vi er jo tross alt FORLOVET.. Sukk. Skal sies at ingen i hans slekt er gift (uten om besteforeldre), men alle er forlovet. De har vært forlovet i alle år alle mann og ser på hverandre som ektefeller. Jeg syntes det er teit! Prøver å få han til å forstå hvordan jeg føler og at det er økonomiske fordeler i å gifte seg og mye rettigheter. Føler det ekstra viktig nå med barn i bildet. Anonymous poster hash: a9c66...e4c http://no.wikipedia.org/wiki/Forlovelse Ta av forlovelsesringen, og si at du tar den på igjen når han spør deg om å gifte seg. Forlovelse er, per definisjon, tiden fra man bestemmer seg for å gifte seg og fram til bryllupet. Har han ikke tenkt å gifte seg, så er dere heller ikke forlovet. Ut over det er arverett og juridiske ting litt greiere når man er gift. Rettighetene er jo forsåvidt de samme om man er samboer med felles barn, men det er en del kronglete lover og regler om arv spesielt om det er mine/dine/våre barn inne i bildet. Så rent juridisk er det veldig greit å være gift, da er det mer som "går av seg selv" uten at man trenger å tenke på det. Og festen trenger slett ikke være dyr. Det er alt hva man gjør det til, både i forhold til antall gjester og hvor høyt man legger lista på servering osv. Vi gjorde det meste selv og slapp unna med ca 25 000 totalt (da inkludert human-etisk vielse, kjole/dress, mat, lokale, ringer osv...), hadde ca 70 gjester til middag.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Gift dere enkelt, blås i festen men få det juridiske på plass. Om ikke det er ønskelig da heller, så sett ham på jobben med å få organisert alt det juridiske for samboere - samboeravtale, oversikt over hvem som eier hva til enhver tid, testamente, etc. Anonymous poster hash: c0e5d...fe0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå