Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Jeg personlig er ganske skeptisk til antidepressiva. Jeg forstår at det kan være behov i ekstreme tilfeller. Men ved lett/moderat depresjon, så tror jeg trening, kosthold og kognitiv terapi bør være der en starter. Antidepressiva er siste utvei, mener nå jeg da.... Anonymous poster hash: 4d236...8fb
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Og jeg er ikke enig med deg. Jeg fikk diagnosen moderat depresjon, og har hatt fantastisk hjelp av antidepressiva. Livet mitt ble helt forandret!! Anonymous poster hash: d43ec...3c1
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Hm, javel? Uttaler du deg på proffesjonellt grunnlag eller er dette ren synsing? Har du selv brukt psykopharma? Selv slitt med angst og depresjoner? Anonymous poster hash: 3fe83...3e7
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Da vil jeg foreslå at du trener og holder deg frisk med det. Og i samme slengen kan du legge fra deg de nedlatende holdningene dine. Anonymous poster hash: e5b96...c21
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Jeg var også skeptisk. Helt til jeg ble deprimert selv og kom meg ut av det med antidepressiva:) det hadde tatt lang tid uten! Anonymous poster hash: ff9b5...3a3
valkyrien Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 Tja, det virker jo for noen... Jeg har vært gjennom 10 ulike medisiner, ingen av de hadde positiv effekt på meg. Noen av de gjorde meg verre...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Jeg er enig. Jeg tok det tilslutt etter sterk oppfordring. Ikke noe vanedannende eller sløvende. Jeg var alvorlig deprimert da. Jeg sluttet raskt. Merket ikke stort. Der var søvn, mat, sosialisering og samtaleterapi som funket her:) Anonymous poster hash: e8099...fcb
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #8 Skrevet 21. mai 2014 Det er nok ikke så enkelt for alle. Jeg ble feildiagnosert med moderat depresjon av fastlegen min og fikk kastet antidepresiva etter meg da jeg gjorde det klart at dette var noe jeg ikke ønsket fikk jeg valget mellom å knaske tabletter eller å gå tilbake til jobb uten vidre utredning. Utredning fikk jeg ikke uansett av den legen, men det er en annen historie. Når det kommer til mild/moderat depresjon så skulle det først ha vært et skikkelig kartleggingsverktøy slik at man får rett diagnose så skulle det ha vært et program med samtale, trening, kostholdsråd og kongetiv trening tilgjenlig innen kort tid slik at man fikk prøvd det i noen uker FØR man fikk antidepresiva. Å sett bort ifra at hver pasient hadde fått rett diagnose og oppfølgning så skulle det ha vært fred på jord også skulle det ha regnet gullmynter hver Søndag... Anonymous poster hash: fe467...cb5
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #9 Skrevet 21. mai 2014 For mild og delvis moderat depresjon er allerede anbefalingene at man ikke skal bruke medisiner, men samtaleterapi osv. For moderat til alvorlig skal man ha samtaleterapi/en eller annen form for terapi I TILLEGG til eventuelle antidepressiva. Man må ta antidepressivaene i noen uker før man kjenner effekt, så problemet er at mange slutter for tidlig.. Man skal også ta dem ei stund etter at man har blitt frisk, for å forhindre tilbakefall. Forskning har visst at antidepressiva + diverse terapi har bedre effekt enn terapi + placebo, eventuelt bare terapi. For lettere depresjoner er det antageligvis liten forskjell. Så du sparker inn åpne dører her Anonymous poster hash: 1fbdd...f90
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #10 Skrevet 21. mai 2014 Du vet at antidepressiva også brukes av folk med angst? Du kan se for deg eksamensfølelse/truet på livet-følelse som er der HELE tiden, og som går ut over matlyst, seksualitet, søvn osv. Hadde ikke du også ønsket å prøve medisin som skulle ta bort dette? Anonymous poster hash: e4428...8c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå