Gå til innhold

Dere med fire eller flere barn, hvilken bil har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger en 7-seter, og jeg har begynt å kikke såvidt. De fleste 7-setere har to seter i bagasjerommet, som gjør at man ikke kan ha noe bagasje der... Men samtidig trenger vi ikke alltid 7 seter, så kanskje det likevel er best med en sånn der man kan ta bort to seter.... Hva har dere og er dere fornøyd? 

Anonymous poster hash: 75de0...4fa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Outlander og vi er 6 totalt. Men peugeot 807 var enorm men dritt merke.

Anonymous poster hash: 08a94...5ba

Skrevet

Vi har 4 barn, Audi q7 og bmw x5 med 7 seter. Det er plass til litt i bagasjerommet, og takboks er et must. Det er av og til jeg skulle ønske vi hadde en minibuss, men det er stort sett når vi skal ha med oss 5-6 kofferter. er veldig fornøyd i det daglige, men det er helt klart trangt om plassen med 4 barn som bruker bilstol.

Skrevet

Volkswagen Caravelle :-) Syns vi har god plass i den!!

Anonymous poster hash: bd4ae...335

Skrevet

Ford S-max.

Det er ikke så ofte sånn i hverdagen at alle sammen er ute og kjører samtidig altså, blir mest når vi skal på besøk, på tur e.l.

Vi har skiboks på taket og det fungerer helt fint for oss.

Anonymous poster hash: 2ffe5...cb3
Skrevet

Ford s max her også. Får vogn bak sammen med et barn så det er jo litt plass til bagasje. Resten går i takboksen. Men som flere sier er det ikke så ofte vi har behov for all plassen.

Skrevet

to vanlige biler. vi har to felles og han har to særkulls.

-vi får plass til en voksen og alle barna i en bil.

-vi får plass till alle heltidsboende i en bil.

-vi får plass til bagasje når vi drar på ferie og kjører to biler. (få sjusetere med bagasje plass til alle)

Anonymous poster hash: 58c2d...dc5

Skrevet

Vi har nissan quasqhai, 7-seter. Vi har fire barn, og nr.5 er på vei. Er ikke så ofte vi heller kjører alle, men takboksen er god og ha.

Anonymous poster hash: c8ca8...0f0

Skrevet

Vi har Toyota Previa, og synes det er kjekt at alle seter kan taes bort. Vi bruker vippe opp ett eller to av de bakerste slik at vi får ekstra plass. Er ekstremt fornøyd med bilen.

Skrevet

Volkswagen caravelle. Strålende fornøyd:) Hadde er Safira 7 seter, men var jo nesten ikke plass bak med ett av setene oppe:(

Skrevet

Vi har Nissan NV200 og er strålende fornøyde.

Vi gikk fra Caravelle til denne, så vi merker at det er mindre plass, men stor plass iforhold til andrer biler. Vi tittet lenge rundt før vi bestemte oss.

Vi har fire barn i alder fra 9 - 16år, så plass til å sittr var ganske viktig. Mange av bilene har veldig dårlig plass i de to bakerste setene, det er greit når ungene er små men ikke så kjekt når ungene blir større. Vi har god plass til bagasje i bilen, men vi har planer om å kjøpe en takboks for skal vi på langtur og ha med mye kan det være greit med enda mer plass.

Jeg har ikke hatt en vanlig barnevogn i bilen, men vil tro det går greit, og at det er plass til endel bagasje. Det er litt plass mellom de to bakerste setene også. Har hatt en dobbeltvogn bak, og det gikk veldig bra.

Setene er veldig enkle å slå sammen når de ikke brukes. Både de bak og de i midten, minsten klarer det selv så sier vel litt hvor enkelt det er.

Vinduene er ikke så store bak, så kan føles litt innestengst. Vi var redd for at ungene skulle bli bilsyke, men det err egene vifter bak så de gjør opp for små vinduer. Sist vi var på langtur satte vibhun som blir mest bilsyk bak, og lot være å gi henne bilsyketsblett. Hun ble ikke dårlig. Før har hun blirr dårlig nesten før vi har kommet til butikken,så helt genialt for oss.

Skal du kjøpe helt ny vil jeg snbefale dobbeltdør bak. Det er det enest vi savner på vår, vi kjøpte brukt og det var bare vanlig dør på vår. Men helt greit med vanlig, men mannen må vel ha noe å klage på og dette er det eneste han har funnet å klage på.

Bilen er veldig billig iforhold til andre biler. Noen sier det er mer støy inni den enn andre biler, men vi kan ikke si det er til noen sjenanse for oss. Og at den har litt kassebil utseende inni og utvendig er ikke noe vi bryr oss om, bilen har gode seter, de to bakerste setene er bredere og kan regulere ryggen på så bedre å sitte der for voksne enn i midten også. God plass til oss alle, god å kjøre sommer som vinter.

En bil jeg vil anbefale på det sterkeste.

Min søster har en ford s-max og setene bak har fryktelig liten plass, liten plass til bagasje. Den blir liten når det er 7 mennesker i bilen, det gjør ikke vår. De angrer på bilen og vurdererr å selge igjen. Selv om de bare har tre barn syns de den er for liten når de har en hund.

Anonymous poster hash: 51b2e...61d

Skrevet

Nissan NV200 er kjempefin! Takk for veldig utfyllende skriverier om den også. Ser at prisen passer oss godt også ;)

Audi q7 og bmw x5 er langt utenfor vår prisklasse ser jeg. Caravelle har jeg kikket på, men syns den også er litt dyr jeg da... Ellers virker Ford S-max populær, men jeg er redd det blir trangt. De gangene vi kommer til å kjøre alle sammen er jo spesielt når vi skal på hytteturer og ferier... 

Anonymous poster hash: 75de0...4fa
Skrevet

Ville ha sjekka ut Ford galaxy! Vi har s-max, men bare tre barn. Galaxy er tilnermet lik, men er lenger og dermed større bagasjerom!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...