Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Har en nabo som spør om barnevakt hele jævla tida. Og som hele tiden skal samkjøre hit og dit. Og da er det kun det mest gunstige tidspunktet de kan ta. For de kan jo ikke stresse, sånn som alle vi andre også må gjøre. Det er snakk om flere ganger i uka. "Kan barnet vårt være hos dere i ettermiddag til pappaen kommer hjem? Jeg kan nemlig ikke ha det med når jeg kjører storebror til trening." Alle vi andre har jo med småsøsken på diverse treninger om ikke den andre foreldren er hjemme. Vil jo ikke plage alle andre med dette. Og om vi melder barna våre på aktiviteter, så vet vi på forhånd at vi klarer å følge dem opp. Jeg slutter litt tidlig på jobb, og da er det spørsmål om barna kan komme til meg etter skolen. Jeg synes rett og slett det begynner å bli veldig mye nå. Jeg blir sliten av dette! Vi har spurt dem om hjelp to ganger tidligere, men fått "nei det passer ikke". Får meg ikke til å slenge det samme tilbake når se spør... Hater å være så jævla konfliktsky!! Tar bare imot hele tiden og VET jeg blir brukt. :-( Anonymous poster hash: c6dee...0a0
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Det er jo bare dere som kan gjøre noe med det. Du er voksen, ta ansvar for deg selv. Si nei! Anonymous poster hash: 1fe01...317
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Si nei, det passer ikke. Trenger ikke utdype noe mer enn det. Du må bare ta mot til deg. Anonymous poster hash: 21794...251
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 At man hjelper hverandre er flott, men det må gå begge veier. Når de bare utnytter deg må du sette ned foten. Si nei eller si "ja, om dere kan ta mitt barn på torsdags ettermiddag?". Se hva de sier da? Anonymous poster hash: e5437...579
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Dette er livet ditt, Skal du virkelig kaste det bort ved å bli utnyttet på denne måten? Hva er det verste som kan skje? Hun blir sur på deg. Så fint, da slipper du å passe ungene hennes mere! Anonymous poster hash: caca0...33d
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 Du skal ikke straffes fordi du slutter tidlig på jobb,og sånn er det bare.Enten må du snakke med dette aktuelle paret og si at da må denne barnepassinga gå begge veier eller så kan ikke dette fotsette. Husk at noen folk utnytter andre folk til sin egen nytte,og sånn er det bare. Det er DIN jobb å passe på at du ikke blir misbrukt. si NEI og stå for det! Anonymous poster hash: 2caaa...479
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #8 Skrevet 21. mai 2014 Just say no. Du kan faktisk ikke forvente at de skal skjønne at du opplever det problematisk om du smiler og sier ja og ha, ei heller at du ønsker gjentjenester om du aldri spør. Det er du som eier problemet. Anonymous poster hash: f2969...aca
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #9 Skrevet 21. mai 2014 Jeg irriterer meg litt over de som sier ja til å være "barnevakt" for såå klage over det etterpå!! Vil du ikke passe barna så si NEI!!! Eller du kan si ja til samkjøring mot at dere lager faste avtaler om hvem som skal kjøre/hente på faste dager/tidspunkter Anonymous poster hash: 3ea76...8e8
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #10 Skrevet 21. mai 2014 Sett krav tilbake, du trenger ikke være ufin på noen måte for å gjøre det. Neste gang hun spør om å samkjøre svarer du at dere kan kjøre en vei hver, den ene henter og den andre leverer. Passer ikke det men hun vil ha dere til å både kjøre og hente svarer du at det er greit i dag, men da får de både kjøre og hente neste gang. Neste gang hun spør om du kan passe barnet smiler du og sier at det er fint dere som naboer kan hjelpe hverandre på denne måten, og siden du først har henne på tråden så lurte du på om hun kunne passe ditt barn litt i morgen for du er så sliten og trenger å slappe av litt eller har noen ærend etter jobb. Om hun da sier nei til å passe ditt barn må du bare si at da vil ikke du heller passe hennes, for da må du finne noen andre du kan bytte slike tjenester med. Her i nabolaget har vi to slike naboer, og vi bytter tjenester begge veier hele tiden. Samkjører vi kjører vi en vei hver eller annenhver gang. Vi ser etter hverandres barn når noen skal handle, trene e.l. og det er så utrolig greit å ha det sånn. Men det er helt nødt til å gå begge veier så alle føler det er til hjelp, når noen føler seg utnyttet er det ikke greit lenger! Anonymous poster hash: c1a95...dfc
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #11 Skrevet 21. mai 2014 Den som har pult på seg barn må stå for ansvar. Samkjøring hadde jeg sakt 50/50. Anonymous poster hash: 414ea...83b
kaklemor Skrevet 21. mai 2014 #12 Skrevet 21. mai 2014 Har en nabo som spør om barnevakt hele jævla tida. Og som hele tiden skal samkjøre hit og dit. Og da er det kun det mest gunstige tidspunktet de kan ta. For de kan jo ikke stresse, sånn som alle vi andre også må gjøre. Det er snakk om flere ganger i uka. "Kan barnet vårt være hos dere i ettermiddag til pappaen kommer hjem? Jeg kan nemlig ikke ha det med når jeg kjører storebror til trening." Alle vi andre har jo med småsøsken på diverse treninger om ikke den andre foreldren er hjemme. Vil jo ikke plage alle andre med dette. Og om vi melder barna våre på aktiviteter, så vet vi på forhånd at vi klarer å følge dem opp. Jeg slutter litt tidlig på jobb, og da er det spørsmål om barna kan komme til meg etter skolen. Jeg synes rett og slett det begynner å bli veldig mye nå. Jeg blir sliten av dette! Vi har spurt dem om hjelp to ganger tidligere, men fått "nei det passer ikke". Får meg ikke til å slenge det samme tilbake når se spør... Hater å være så jævla konfliktsky!! Tar bare imot hele tiden og VET jeg blir brukt. :-( Anonymous poster hash: c6dee...0a0 Det er sånne personer som dette jeg kaller gratispassasjer... De bare tar og tar, uten å gi noe tilbake. Har vært borti en del av de selv, og kvittet meg raskt med dem og!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #13 Skrevet 21. mai 2014 Har en nabo som spør om barnevakt hele jævla tida. Og som hele tiden skal samkjøre hit og dit. Og da er det kun det mest gunstige tidspunktet de kan ta. For de kan jo ikke stresse, sånn som alle vi andre også må gjøre. Det er snakk om flere ganger i uka. "Kan barnet vårt være hos dere i ettermiddag til pappaen kommer hjem? Jeg kan nemlig ikke ha det med når jeg kjører storebror til trening." Alle vi andre har jo med småsøsken på diverse treninger om ikke den andre foreldren er hjemme. Vil jo ikke plage alle andre med dette. Og om vi melder barna våre på aktiviteter, så vet vi på forhånd at vi klarer å følge dem opp. Jeg slutter litt tidlig på jobb, og da er det spørsmål om barna kan komme til meg etter skolen. Jeg synes rett og slett det begynner å bli veldig mye nå. Jeg blir sliten av dette! Vi har spurt dem om hjelp to ganger tidligere, men fått "nei det passer ikke". Får meg ikke til å slenge det samme tilbake når se spør... Hater å være så jævla konfliktsky!! Tar bare imot hele tiden og VET jeg blir brukt. :-( Anonymous poster hash: c6dee...0a0 Det er sånne personer som dette jeg kaller gratispassasjer... De bare tar og tar, uten å gi noe tilbake. Har vært borti en del av de selv, og kvittet meg raskt med dem og! Det skulle gjerne jeg gjort også! Og hadde gjort det for lenge siden, hadde det ikke vært for at vi kommer til å ha noe med hverandre å gjøre i mange år fremover. Med mindre noen av oss flytter. Men tusen takk for alle svar. Vet jeg bare må si nei og at det bare er jeg som kan sette foten ned. Er bare så innmari vanskelig når man et konfliktsky. HI Anonymous poster hash: c6dee...0a0
kaklemor Skrevet 21. mai 2014 #14 Skrevet 21. mai 2014 Har en nabo som spør om barnevakt hele jævla tida. Og som hele tiden skal samkjøre hit og dit. Og da er det kun det mest gunstige tidspunktet de kan ta. For de kan jo ikke stresse, sånn som alle vi andre også må gjøre. Det er snakk om flere ganger i uka. "Kan barnet vårt være hos dere i ettermiddag til pappaen kommer hjem? Jeg kan nemlig ikke ha det med når jeg kjører storebror til trening." Alle vi andre har jo med småsøsken på diverse treninger om ikke den andre foreldren er hjemme. Vil jo ikke plage alle andre med dette. Og om vi melder barna våre på aktiviteter, så vet vi på forhånd at vi klarer å følge dem opp. Jeg slutter litt tidlig på jobb, og da er det spørsmål om barna kan komme til meg etter skolen. Jeg synes rett og slett det begynner å bli veldig mye nå. Jeg blir sliten av dette! Vi har spurt dem om hjelp to ganger tidligere, men fått "nei det passer ikke". Får meg ikke til å slenge det samme tilbake når se spør... Hater å være så jævla konfliktsky!! Tar bare imot hele tiden og VET jeg blir brukt. :-( Anonymous poster hash: c6dee...0a0 Det er sånne personer som dette jeg kaller gratispassasjer... De bare tar og tar, uten å gi noe tilbake. Har vært borti en del av de selv, og kvittet meg raskt med dem og! Det skulle gjerne jeg gjort også! Og hadde gjort det for lenge siden, hadde det ikke vært for at vi kommer til å ha noe med hverandre å gjøre i mange år fremover. Med mindre noen av oss flytter. Men tusen takk for alle svar. Vet jeg bare må si nei og at det bare er jeg som kan sette foten ned. Er bare så innmari vanskelig når man et konfliktsky. HI Anonymous poster hash: c6dee...0a0 Hva med å faktisk ha noe du skal gjøre de dagene du vet hun spør? Da har du en gunstig grunn og da kan hun ikke bli sur :-) Kjedelig å havne i slike situasjoner!
Superdolly Skrevet 21. mai 2014 #15 Skrevet 21. mai 2014 Du trenger jo ikke starte en krangel av det, vet du. Si nei, i dag passer det ikke, med et høflig tonefall. Maser hun eller spør hvorfor, så gjenta som en papegøye, nei, det passer ikke i dag. Du skylder henne igen begrunnelse. Og faller du for fristelsen til å begrunne kan du fort oppleve at hun river begrunnelsen din i fillebiter fordi unnskyldningen ikke er "god nok". Blir hun sur og gir uttrykk for dette kan du godt si noe slik som at du forstår at hun blir skuffet, men at du har hjulpet henne så mye at du blir skuffet over at hun er sur på deg nå.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #16 Skrevet 21. mai 2014 hvor gamle er barna? når de blir store så kommer barna bare rekende! jippi! Anonymous poster hash: be1a1...a2f
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #17 Skrevet 21. mai 2014 hvor gamle er barna? når de blir store så kommer barna bare rekende! jippi! Anonymous poster hash: be1a1...a2f 4 og 8. Helt greit når de blir så store at de kan ta vare på seg selv. Synes det er veldig hyggelig når eldste har venner på besøk. Men de slipper jeg å passe på. De styrer seg selv. :-) HI Anonymous poster hash: c6dee...0a0
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #18 Skrevet 21. mai 2014 Du trenger jo ikke starte en krangel av det, vet du. Si nei, i dag passer det ikke, med et høflig tonefall. Maser hun eller spør hvorfor, så gjenta som en papegøye, nei, det passer ikke i dag. Du skylder henne igen begrunnelse. Og faller du for fristelsen til å begrunne kan du fort oppleve at hun river begrunnelsen din i fillebiter fordi unnskyldningen ikke er "god nok". Blir hun sur og gir uttrykk for dette kan du godt si noe slik som at du forstår at hun blir skuffet, men at du har hjulpet henne så mye at du blir skuffet over at hun er sur på deg nå. Det er ikke bare bare å komme på kant med dem. De er veldig spesielle, og de er i bråk med halve gata allerede. I nabokrangler. Og de klager og klager på alt og alle hele tiden. Flyvertinner når de er ute og flyr, butikkdama i butikken osv. Veldig ubehagelig og skulle komme på kant med dem. HI Anonymous poster hash: c6dee...0a0
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #19 Skrevet 21. mai 2014 I siste innlegget sier du at de er på kant med alle, da gjør det vel ingenting om du kommer på kant med de også, da er det jo naboene mot resten av gata. De tviholder sikkert på deg som sisteskanse, siden alle andre har trukket seg unna de. Si nei neste gang, ikke begynn å foreslå annenhver gang osv, da blir du stuck med de, si nei nei og atter nei. Anonymous poster hash: 21254...710
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #20 Skrevet 21. mai 2014 I siste innlegget sier du at de er på kant med alle, da gjør det vel ingenting om du kommer på kant med de også, da er det jo naboene mot resten av gata. De tviholder sikkert på deg som sisteskanse, siden alle andre har trukket seg unna de. Si nei neste gang, ikke begynn å foreslå annenhver gang osv, da blir du stuck med de, si nei nei og atter nei. Anonymous poster hash: 21254...710 Skulle gjerne gjort det, men vi kommer til å ha mye med hverandre å gjøre i årene fremover, så har IKKE lyst til å bli uvenner med dem. Men prøver så godt jeg kan å holde litt avstand da. HI Anonymous poster hash: c6dee...0a0
Superdolly Skrevet 22. mai 2014 #21 Skrevet 22. mai 2014 Du trenger jo ikke starte en krangel av det, vet du. Si nei, i dag passer det ikke, med et høflig tonefall. Maser hun eller spør hvorfor, så gjenta som en papegøye, nei, det passer ikke i dag. Du skylder henne igen begrunnelse. Og faller du for fristelsen til å begrunne kan du fort oppleve at hun river begrunnelsen din i fillebiter fordi unnskyldningen ikke er "god nok". Blir hun sur og gir uttrykk for dette kan du godt si noe slik som at du forstår at hun blir skuffet, men at du har hjulpet henne så mye at du blir skuffet over at hun er sur på deg nå. Det er ikke bare bare å komme på kant med dem. De er veldig spesielle, og de er i bråk med halve gata allerede. I nabokrangler. Og de klager og klager på alt og alle hele tiden. Flyvertinner når de er ute og flyr, butikkdama i butikken osv. Veldig ubehagelig og skulle komme på kant med dem. HIAnonymous poster hash: c6dee...0a0 [/ acronym] Men du har faktisk bare to valg: Enten si nei, og risikere at de blir sure på deg. Eller bare godta at de utnytter deg, smile pent og si ja. Det finnes ikke en tredje, magisk mulighet som forvandler naboene til å slutte med maset av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #22 Skrevet 22. mai 2014 Du trenger jo ikke starte en krangel av det, vet du. Si nei, i dag passer det ikke, med et høflig tonefall. Maser hun eller spør hvorfor, så gjenta som en papegøye, nei, det passer ikke i dag. Du skylder henne igen begrunnelse. Og faller du for fristelsen til å begrunne kan du fort oppleve at hun river begrunnelsen din i fillebiter fordi unnskyldningen ikke er "god nok". Blir hun sur og gir uttrykk for dette kan du godt si noe slik som at du forstår at hun blir skuffet, men at du har hjulpet henne så mye at du blir skuffet over at hun er sur på deg nå. Det er ikke bare bare å komme på kant med dem. De er veldig spesielle, og de er i bråk med halve gata allerede. I nabokrangler. Og de klager og klager på alt og alle hele tiden. Flyvertinner når de er ute og flyr, butikkdama i butikken osv. Veldig ubehagelig og skulle komme på kant med dem.HIAnonymous poster hash: c6dee...0a0 [/ acronym] Men du har faktisk bare to valg: Enten si nei, og risikere at de blir sure på deg. Eller bare godta at de utnytter deg, smile pent og si ja. Det finnes ikke en tredje, magisk mulighet som forvandler naboene til å slutte med maset av seg selv. Ja jeg vet... Selv om jeg skulle ønske meg det siste alternativet da. ;-) HI Anonymous poster hash: c6dee...0a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå