Gå til innhold

3 klassing, skal til legen, fri hele dagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den dagen 4 timer, 08:15 til 12:05.

Jeg må hente ho kl 09, og er tilbake tidligst 11.

Dvs han får 45 minutt, så henter jeg han, kjører til legen, og DERSOM vi kommer inn etter 10 minutt, og det går radigt inne hos legen, hvilket jeg tror, så er vi tilbake på skolen ca 11.

Hva er rettest å gjør da, ikke komme om morran, og bare roe ned hjemme, ?? Eller hadde dere villet ha han på skilen for å få mewd de første 45 minutta?

Jeghar fri den dagen, så han trenger ikke på SFO eller noe, skal vi bare kose oss i byen og gå på cafè etterpå, eller haste tilbake på skolen og få med den siste timen?

Dersom det blir ventetid hos legen blir jo den tiden han får på skolen fort bare 45 minutt, eller 30 minutt....

Jeg må skrive i meldeboka om han skal bort hele dagen, eller om han blir henta og til hvilket tidspungt.

Jeg m"innrømme at jeg har lyst å bare ta fri hele dagen.

Men jeg er usikker på om det er feil, og om jeg bær ha han der fimen før og timen etter.....

Anonymous poster hash: 8eb83...56c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta fri. Blir jo bare stress. si han er pjusk i tillegg

Anonymous poster hash: 6d37b...813

Skrevet

Ta fri :)

Skrevet

Hadde tatt fri hele dagen. Ikke nødvendig å stresse for å nå 45 min i hver ende. Det er også forstyrrende for klassen om du må hente og levere han midt i en time.

Skrevet

Jeg hadde nok hentet ungen klokka ni og skrivd at hun ikke kom resten av dagen.

Nå vet jeg ikke hvorfor barney skal til legen. Jeg har kronisk syke barn og de syns ikke leger og sykehus er så gøy så vi har tatt fri etter legetimene for at ungene skal kunne gjøre noe litt koselig slik at de kan forbinde disse tingene med noe hyggelig også. Ikke noe gøy å bli stukket her og der, kle av seg for leger for st de skal se og kjenne på kroppen dems ellerr alt mulig annet de gjør. Så vi tar gjerne en tur på kafe etterpå, det er noe ungene har lyst til. Koser ossed mat eller is, alt etter hva de ønsker. Men litt spessielt her i huset, vi har vært veldig mye hos leger og på sykehus. Så en liten bonus syns jeg de fortjener når de faktisk piner seg gjennom skoledagen mange ganger ellers. (Og det vet jeg, her om dagen måtte jeg hente hun ene for hun kolapset helt. Lå på do på skolen og spydde for hun var så utslitt. Hun ville være på skolen, og var irritert over at kroppen hennes ikke var som alle andres så hun dro ikke hjem når hun burde. Så det ende med kolaps. Så når ungene strekkker seg så lang fortjener de litt kos etter legebesøk syns jeg. Heldigvis er lærerene helt enige med meg)

Anonymous poster hash: 6908b...aa2

Skrevet

Jeg hadde sendt han på skolen slik at han fikk med seg første timen, og deretter hentet han.

Om jeg hadde reist tilbake på skolen eller ikke, avhenger av hvor lenge det var igjen av av skoledagen. Jeg hadde ikke reist tilbake for 30 minutter. Det er forstyrrende for resten av klassen og ahn hadde uansett ikke kommet inn i skolearbeidet på den korte tiden det var igjen

Anonymous poster hash: 84858...ab2
Skrevet

Dra på skolen! Hvilke signaler ønsker å gi barnet ditt? Ta fri en hel dag pga legetime vil jeg si er ugyldig fravær. Det er jo 45 min undervisning først og en drøy time etterpå!

Anonymous poster hash: 9d414...d85

Gjest Julia1984
Skrevet

Ser for meg meldingen til læreren : "xxx var ikke på skolen i går pga legetime...."

Skrevet

Vel, da tror jeg jammen jeg tar fri. Jeg skriver det jo i meldeboka i morra, slik at kontaktlæreren vet at han ikke kommer på mandag. Læreren vet jo også at det tar 45 minutt å kjøre èn vei til legekontoret. Og dersom det blir ventertid... ja..... 

Nei, signal og ikke signal, dersom det hadde vert "langdag", at de var ferdig 14:10 hadde det vert noe anna....

Takk for hjelp til å ta en avgjørelse!!

Anonymous poster hash: 8eb83...56c
Skrevet

Hadde nok tatt fri hele dagen denne dagen, men neste gang hadde jeg stått på litt ekstra for å få en legetime som ikke førte til at hele skoledagen røk. Hvis det er mulig å påvirke da.

Anonymous poster hash: eb046...61b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...