Gå til innhold

Jeg har nesten konvertert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra røyking til damping ( elsigaretter) Og det føles bra. Tenker jeg er fult konvertert innen to dager.

Da er man kvitt lukten, sneiper og alt det ekle med røykingen. På sikt skal jeg slutte med damping og, men når man ikke eier viljestyrke må man ta det litt mykt i overgangene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres helt supert ut, jeg har aldri prøvd elsig, hvordan kjennes det ut? I forhold til annen røyk?

Skrevet

Så bra! Jeg har akkurat bestilt et slikt "startkit" til mannen min. Han røyker ikke mye, men jeg ser helst at han ikke røyker noenting, så da prøver vi å få det til med dette. ;)

Skrevet (endret)

Man kan jo få alle smakene i hele verden. Sjokolade-bacon-jordbær osv osv. Foreløpig bruker jeg red tobaccosmak og dener bedre ennvanlig røyk. Man får smaken uten røyken om noen skjønner hva jeg mener.

Jeg har ett startkit og noen som likner vanlige sigaretter. Det fordi startkitpipesaken serutrolig teit ut, så det er greit med ett alternativ når man feks er i byen.

Endret av ellen-propellen
Skrevet

Sigg med baconsmak? What great a time to be alive. :))

Skrevet

Man kan jo få alle smakene i hele verden. Sjokolade-bacon-jordbær osv osv. Foreløpig bruker jeg red tobaccosmak og dener bedre ennvanlig røyk. Man får smaken uten røyken om noen skjønner hva jeg mener.

Jeg har ett startkit og noen som likner vanlige sigaretter. Det fordi startkitpipesaken serutrolig teit ut, så det er greit med ett alternativ når man feks er i byen.

Er ikke det litt sykt at å det skal smake noe annet enn røyk? Er det for å unngå å spise på seg tjue kg at man skal dampe mat-smaker?

Skrevet

Jeg er en e-siggveteran og kan helt klart bekrefte at ved festivitas dekkes behovet mitt for damping 100 % med denne minivannpipa.

Den dekker "holde-noe-i-hånda"-behovet samt røykebehovet.

Det ser ganske knæsjt ut med lang, slank, rååsa metallic sigg og rød neglelakk som man bare kan dumpe ned i lomma, syns jeg.

Skrevet

Er ikke det litt sykt at å det skal smake noe annet enn røyk? Er det for å unngå å spise på seg tjue kg at man skal dampe mat-smaker?
Utifra det jeg har lest meg til, så er tobaksmak forferdelig om man ikke er lam av tjære-kullos og andre ting en vanlig sigg inneholder. Derfor smakstilsatt med gode ting som frukt ol.

Har også lest atnikotinabstinens føles likt som sult, og at man med konvertering til damping ikke spiser på seg 20++

Skrevet

Mulig jeg er helt teit..men hvorfor ikke bare slutte? Det er altså ikke noe problem å drikke vin uten røyk.. Og med eple/bacon/blomstersmak? Ææææsj!

Og ja jeg er eksrøyker med utrooolig mange røyk på baken. 

Skrevet

Vel, jeg er antagelig ikke moden nok enda. Jeg er altfor glad i all " kosen" røyken fører med seg og vil ikke slutte. Så plutselig var det kun meg på jobb som røyket, alle andre dampet. Utifra all i formasjon jeg kan finne om damping og elsigg- så er dette pose og sekk. Jeg får kosen. Det kommer røyk ut av munnen min, man legger ikke på seg ( kontra røykeslutt) og får ingen abstinenser.

Ja. Jeg bruker fortsatt nikotin, men slipper de andre farlige stoffene i det minste

Skrevet (endret)

Vel, jeg er antagelig ikke moden nok enda. Jeg er altfor glad i all " kosen" røyken fører med seg og vil ikke slutte. Så plutselig var det kun meg på jobb som røyket, alle andre dampet. Utifra all i formasjon jeg kan finne om damping og elsigg- så er dette pose og sekk. Jeg får kosen. Det kommer røyk ut av munnen min, man legger ikke på seg ( kontra røykeslutt) og får ingen abstinenser.

Ja. Jeg bruker fortsatt nikotin, men slipper de andre farlige stoffene i det minste

Det er vel et av ankepunktene for meg, du bruker fremdeles nikotin, og du inhalerer fremdeles mange potensielt farlige stoffer. Man vet jo ingenting om langtidsskadevirkninger i det hele tatt. Du legger ikke på deg av røykeslutt hvis du ikke spiser mer, og det er faktisk en enorm frihet i å ikke trenge røyken lenger. Dvs for min del hadde jeg en så tøff avhengighet at jeg tror jeg ville sprukket selv med elsigg. Jeg får nok bare holde meg unna, selv på fest... og jeg har vært røykfri siden 2001. Jeg har overhodet ikke hatt lyst på røyk på mange mange år, men likevel vet jeg at en liten sprekk hadde fått meg utpå igjen. Og veien ut er utrolig mye lenger enn veien inn, dessverre!

Endret av amandine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...