Gå til innhold

vaske skålen til grøt i maskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg vaske skålen som jeg har grøten til min 4 mnd gamle sønn i maskinen? Hehe, jeg tenker jo selv at jeg kan, men så hørte jeg at flasker ikke skal det, så da ble jeg i tvil. En skje skal jo like my i munnen som flaskesmokken...

Anonymous poster hash: 8f581...d3d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal ikke flasker? Alltid gjort, men kokt flaskene etterpå også. Grøtskåler helt klart.

Anonymous poster hash: 47a93...b1b

Skrevet

Nei, dette må du sterilisere i kokende vann og alt han kanskje kan få i munnen må du koke frem til han fyller 12 år. 

Anonymous poster hash: 4cf6d...596
Skrevet

Det er feil at ikke flasker kan vaskes i maskin. Men grunnen til at du har hørt det er at de bør steriliseres etterpå, til de aller minste, fordi mange maskiner ikke gir høy nok temperatur til å drepe melkebakteriene.

Skrevet

Nei, dette må du sterilisere i kokende vann og alt han kanskje kan få i munnen må du koke frem til han fyller 12 år.

Mener du det??

Anonymous poster hash: cda09...506

Skrevet

Haha :-) dumme spørsmål fortjener dumme svar? :-) men jeg skjønte at jeg kom til å få et slikt et. Hehe :-) men jeg har vasket i maskinen, men så kommenterte ei venninne som har flaskebarn om det er greit å vaske skålen, da flaskene ifølge hun ikke kan vaskes i maskinen... HI

Skrevet

Jeg har aldri kokt grøtskåler.

Anonymous poster hash: b1c1e...131

Skrevet

Jeg sluttet å koke flaskene når mine barn begynte å tygge på all slags leker på gulvet. Hvor rene er de liksom? Koker jo ikke de hver dag. Har alltid vasket flasker, leker og grøtskåler maskinen uten at mine barn har blitt syke. Kjører da på 75 grader i maskinen.

Anonymous poster hash: ef085...722

Skrevet

Flasker skal steriliseres (uansett om de er vasket i oppvaskmaskinen eller for hånd), ellers kan alt til babyen vaskes på helt vanlig måte i oppvaskmaskinen.

Anonymous poster hash: 33009...937
Skrevet

Haha :-) dumme spørsmål fortjener dumme svar? :-) men jeg skjønte at jeg kom til å få et slikt et. Hehe :-) men jeg har vasket i maskinen, men så kommenterte ei venninne som har flaskebarn om det er greit å vaske skålen, da flaskene ifølge hun ikke kan vaskes i maskinen... HI

Huff, beklager, det var et syrlig svar fra meg! Jeg kunne bare ikke forestille meg å gjøre noe annet enn å ha grøtskålen i oppvaskmaskinen. Men alle spørsmål er lov og jeg hadde ikke trengt å være sarkastisk (for nei, jeg mente det jo ikke!)

Mener vi fikk høre at flasker til babyer bør kokes til de er tre mnd gamle, og at de kan vaskes i maskin etter dette. De tåler jo litt også, disse små! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...