Gå til innhold

Mat i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket tilbud har dere når det gjelder mat i barnehagen? Er alle måltider inkludert? Hva betaler dere? Hvilke pålegg er det som tilbys? Ofte frukt? Hvilken varmmat?

Synes det er så ensformig i vår barnehage, samme hele tiden og mye toromat til varmlunsj :/

Anonymous poster hash: 24090...678

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betalar 115 kr/mnd for melk og frukt. Det blir litt anna innimellom for pengane også, muffins på bursdagar og havregraut ca ein gong i mmd, ei og anna vaffel osv.

Skrevet

Lunsj og frukt hver dag, varm lunsj hver fredag (har ikke full kontroll over hvilken mat de får da :P). Betaler 225,- i kostpenger

Skrevet

Varmmat to ganger i uka, frukt hver dag. Knekkebrød og brødskiver ellers, med variert pålegg.

Anonymous poster hash: 63190...c12
Skrevet

Betaler ca 220 kr i kostpenger hver mnd og får da havregrøt/frokostblanding til frokost,lunsj hver dag,varmmat hver fredag og frukt hver dag. Har kun med matboks til å spise på turer og til frukta.

Anonymous poster hash: 8c3fe...f63
Skrevet

Betaler 300 kr/mnd. Dekker frokost, lunch, melk og frukt hver dag. Varm lunch annen hver uke. Den varme lunchen er litt så som så, for det blir ofte fiskepinner, pølser, potetstappe osv. Mye ferdigmat.

Anonymous poster hash: 2cc59...a36

Skrevet

Kostpengene er inkludert i mndsprisen. De får varmmat 3 ganger pr uke, grøt, et fiskemåltid og et kjøttmåltid. Varierende utvalg. I tillegg får de frukt og melk hver dag :) Studentbarnehage.

Anonymous poster hash: 8f558...dc9

Skrevet

Vi betalte 120kr for melk og frukt. Nå betaler vi 230 for melk, frukt og et varmmåltid i uken.

Anonymous poster hash: 312fe...2f6

Skrevet

320kr. Frokost, lunsj, brød kl 15. Varmmat 2x uka. Vet ikke hva de spiser/serverer. Lykkelig uvitende og siden jeg har valgt å la dem passe det kjæreste jeg har, velger jeg også å stole på dem. Om det så er at maten ikke er veldig variert eller spennende , tar vi igjen det på hjemmebane. Eneste jeg vet er at min sønn får mat ila dagen😊

Skrevet

400 for brødmat to ganger om dagen, melk og frukt. varmmat ca en gang i måneden.

godt å slippe å smøre matpakker, men synrs prisen rr litt for høy i forhold til hva ungene får av mat.

Skrevet

Vi betaler 300kr og da er frukt ca 2ganger pr dag og alle måltider inkludert. Til frokost får de havregrynsgrøt og så får de to måltider med brødmat. To dager i uken får de varmmat og på fredager har de ofte ostesmørbrød. Jeg syns vi får veldig mye for pengene og hadde nok kommet til å brukt mye mer om vi skulle hatt med maten selv.

Anonymous poster hash: cb714...f66

Skrevet

300 kr. Varmmat 3x i uka, melk, frukt/knekkebrød hver dag. Varmmat er fisk, kjøtt/vegetar og suppe. Er kjempefornøyd!

Anonymous poster hash: fc974...763
Skrevet

250 kroner mnd. Dekker lunsj, frukt hver dag og varmmat en dag i uka. Smoothi blir servert når noen har bursdag. Maten er bra og variert, de har egen kokk.

Anonymous poster hash: e3f15...d91

Skrevet

Ferdigmat?? Er sjokkert..

Bor i Danmark og her er det ingen ferdigmat i barnehager. Jo, pålegg og rugbrød, men det blir bakt grove rundstykker hver dag pluss varm lunsj som alltid er laget fra bunnen av. Koster riktignok 400 pr. barn i mnd, men det er det verdt synes jeg. Toromat er jo ikke næringsrikt i lengden til små som skal leke og utvikle seg. Hvorfor aksepterer man det?

Anonymous poster hash: f296f...2af

Skrevet

320kr. Frokost, lunsj, brød kl 15. Varmmat 2x uka. Vet ikke hva de spiser/serverer. Lykkelig uvitende og siden jeg har valgt å la dem passe det kjæreste jeg har, velger jeg også å stole på dem. Om det så er at maten ikke er veldig variert eller spennende , tar vi igjen det på hjemmebane. Eneste jeg vet er at min sønn får mat ila dagen

Høres nydelig ut å betale noen hundrelapper i måneden og slippe å tenke på matpakker :) Med tre barn er matpakkesmøring en hel liten arbeidsøkt...

Anonymous poster hash: 9c10b...37e

Skrevet

Betaler ingenting og får ingenting - annet enn melk i utgangspunktet! Nå har det vært noen penger til overs fra et annet budsjett så de får varm lunsj hver onsdag. Det har vært fiskegrateng, fiskepinner, taco og pitabrød med karbonader. Barna spiser og det er det viktigste.

Mat er ikke et satsingsområde i de kommunale barnehagene jeg har jobbet i. Kostpengene utgjør ca 10,- per barn per dag og uten ekstra personale til å handle inn og lage mat er det ofte ikke rett prioritering når mye annet står på agendaen. 

Anonymous poster hash: 15b35...e00
Skrevet

Betaler 220 kr i måneden. Det inkluderer frokost, varmmat hver dag, frukt og kosemat innimellom. Vi har med en liten matpakke til kl 14. Sjelden den blir spist opp, for de er som regel mette etter fiskewok, reinsdyrgryte, tapas eller noe annet snadder. Elsker barnehagen med egen kokk!

Anonymous poster hash: d1209...f1d

Skrevet

500 kr/mnd såvidt jeg husker. De får alle måltider: Skiver med variert pålegg og melk til frokost (de som blir levert før 8.30), varm lunsj (type middagsmat) hver dag (fisk minst en gang i uka, veldig variert meny), brødskiver og frukt på ettermiddagen hver dag. 

Kjempehappy med serveringen!! Så deilig at de ikke bare spiser brødskiver dagen lang, men får mange ulike næringsstoffer. 

Anonymous poster hash: 87c19...daf
Skrevet

500 kr/mnd såvidt jeg husker. De får alle måltider: Skiver med variert pålegg og melk til frokost (de som blir levert før 8.30), varm lunsj (type middagsmat) hver dag (fisk minst en gang i uka, veldig variert meny), brødskiver og frukt på ettermiddagen hver dag. 

Kjempehappy med serveringen!! Så deilig at de ikke bare spiser brødskiver dagen lang, men får mange ulike næringsstoffer. 

(De har en egen kokk ansatt i bhg som lager maten.)

Skrevet

Betaler 300 kr i mnd og får frokost og lunsj hver dag og to fruktmåltid. Til lunsj er det varmmat tre dager i uken og brødmat de andre dagene. Har egen kokk i bhg.

Anonymous poster hash: 6b74f...0d7

Skrevet

#14: det høres fantastisk ut, skulle ønske det var slik her. Det kom forslag fra bhg-ledelsen om å doble matpengene (til ca 450/mnd) og ansette en kjøkkenassistent som skulle lage all mat (sunn) til barna, varmmat hver dag etc, men det ble nedstemt av foreldrene for de syntes det var dyrt nok med 6 kr/måltid per barn i bhg (totalt 12 kr per dag, tror ikke de har tenkt på at det er dyrere å fø barna hjemme).

Jeg skjemmes fortsatt over neanderthalertankegangen til enkelte av foreldrene.

Anonymous poster hash: f0d10...d4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...