Gå til innhold

Dere med to barn eller flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var andre svangerskap i forhold til første? Tenker da på de første månedene.

Har ett barn og planlegger nr 2 nå, men var skikkelig dårlig i fra uke 6 med førstemann og er redd for at det skal bli enda verre denne gang. Skal også på ferie i sommer og har ikke så lyst å være kjempe dårlig da.

Anonymous poster hash: 0a1d8...04a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr 2 var værre, nr3 bedre :) så umulig å si hvordan det blir :)

Anonymous poster hash: a7b12...eaa

Skrevet

Jeg var kjempekvalm med eldste i langt over halve svangerskapet for å bli dårlig igjen mot slutten.

Når jeg ble gravid med lillebror var jeg knapt dårlig. Var litt kvalm rundt når jeg skulle hatt mensen kun.

Men det var jente og så gutt, mange sier jo at man oftere blir kvalm om man venter jente.

Skrevet

Frisk som en fisk med nr .1, sick as a dog med nr.2 og frisk som en fisk med nr.3 !

Anonymous poster hash: 6d56d...3bf
Skrevet

Første graviditet og fødsel var ille, andre var verre.

Skrevet

Nr 2 var verre, måtte legges inn pga hyperemesis... Nr 1 var jeg ganske så kvalm, men da hadde jeg bare meg selv å tenke på heldigvis og det holdt med sykemelding. Nr 3 var jeg kvalm, men normaltfungerende heldigvis siden jeg fremdeles var hjemme med nr 2 som da var en veldig aktiv gutt på 1,5 år :)

Skrevet

Ekstrem kvalme hele første svangerskap, 8 mndr i det andre, og 5 mndr i det tredje. Var virkelig dårlig.

Anonymous poster hash: 335a8...007

Skrevet

5 svangerskap, og alle var like. Eneste forskjellen var at jeg ble trettere for hver gang ;)

Skrevet

Ekstremkvalme med oppkast 24/7 med første.

Bare kvalm med andre, litt brekninger og noen få ganger oppkast med andre.

To helt forskjellige svangerskap.

Skrevet (endret)

Mye kvalmere med andremann. Og trøttere. Man har jo gjerne et lite barn fra før, og da kan man liksom ikke slenge seg på sofaen og småsove til National Geographic Channel når man kommer hjem fra jobb.

Endret av Berta_78
Skrevet

Jeg var omtrent like dårlig med begge, men samtidig bedre med andremann, for da hadde jeg lært at jeg ikke måtte presse meg til å gjøre ting jeg egentlig ikke orket. Jeg ble sykemeldt tidligere og mannen tok ansvar for alt jeg ikke orket hjemme, inkludert han vi da hadde fra før.

Anonymous poster hash: 9f6d3...701
Skrevet

Like kvalm (litt kvalm) med begge, men med nr to varte det i 9 mnd. Nummer 1 ga det seg i uke 14.

Skrevet

Med nr var jeg ikke dårlig i startn, merket bare at jeg var fysen på ting og klarte ikke å spise. Skikkelig lyst på grønne epler, to biter så ble jeg kvalm. Slik var det med all mat, så spist litt og litt hele dagen for å prøve å få i meg noe, rast ned i vekt de første mnd menlig. Men på slutten hadde jeg gått opp 20kg. Og de forsvant med fødselen, så mye vann.

Fikk bekkenløsning halveis i svangrskapet og ble sofasliter, klarte ikke så mange meter før det gjorde sp vondt at tårene trilla.

Andre gang var jeg utrolig trøtt de første mnd. Kom fra jobb, og sovnet nesten i gangen mens jeg kledde av meg. Kunne fint sove 15 timer om natta og sove 3 timer om ettermiddagen var ingen problem, heller noe jeg måtte for å kunne være litt våken de få timene jeg måtte. Trodde jeg var syk, og bestilte legetime for å finne ut hva det var. Jeg tok ikke hintet med at jeg kunne være gravid, oppdaget det dagen før jeg skulle til legen. Så det ble svangerskapstime istede.

Anonymous poster hash: 2fc32...827

Skrevet

Første var verst i starten, andre var verst mot slutten..

Anonymous poster hash: 77af6...a1b

Skrevet

Kvalm med begge,med første om morgenen,med andremann mitt på natta! Spydde til uke 15 med førstemann,til uke 20 med andremann.ble trøtt med begge,med andremann mindre da jeg lærte å ta vare på meg selv bedre. Blødninger med begge hele svangerskap. Generelt bedre følelase med andremann. Gutter begge to.

Skrevet

Puh,jeg ble trøtt bare av å skrive dette her,vet ikke hvordan jeg overlevde alt dett på så kort tid! 14måneder mellom mine barn

Skrevet

1. Småkvalm ett par dager.

2. Dårlig i åtte måneder.

3. Dårlig i åtte måneder.

Anonymous poster hash: a6c8a...df0

Skrevet

Dette var ikke akkurat beroligende å lese :P Men det er jo ikke noe å gjøre med det, så får bare håpe på det beste. Det var gutt jeg fikk :) Var ikke så plaget med oppkast, men den kvalmen og det å ikke klare å spise. Følte meg syk, krøp fra sengen til sofaen og fra sofaen til sengen igjen. Enkelte dager trengte jeg hjelp for å komme meg på do. Heldigvis begynte det å slippe taket i uke 13.

Hi

Anonymous poster hash: 0a1d8...04a
Skrevet

Jeg var helt elendig med første. Spøy til uke 18, gikk ned 10 kilo.

Denne gangen har jeg vært periodevis kvalm, men ikke i nærheten av så ille som sist, og nå er jeg nesten ikke kvalm lenger (uke 14).

Kjenner dog mer i bekkenet denne gangen, men det er nok fordi de blir ganske tette, 18 mnd mellom dem.

Skrevet

Null kvalme med første, men mye akutt kvalme med andre. Med akutt mener jeg at oppkastet kom helt uten "forvarsel". Fryktelig slitsomt fra og føle seg helt fin i det ene øyeblikket fra å spy i det neste.. Men skjedde heldigvis ikke så ofte da ;)

Skrevet

Ganske likt de tolv første ukene med nr 1 og 2. Men mye verre etter det.

Svskapet med nr 3 var grusomt. Glad jeg aldri skal være gravid igjen, selv om det er en opplevelse for livet

Anonymous poster hash: a1414...360

Skrevet

De var alle omtrent like crap. Jeg ble dessuten mer og mer hormonell utsabil for hver gang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...