Gå til innhold

Blir det streik på mandag da tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig spent på om det blir streik, eller om de blir enige! Ser at skole/bhg er tatt ut. Må bare følge med i media. Regner med de er sjappe med å oppdatere seg?!

Anonymous poster hash: 576a0...b50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem bryr seg.

Anonymous poster hash: b54e4...fa0

Skrevet

Hvem bryr seg.

De som blir rammet av streiken kanskje?

Anonymous poster hash: 680a3...376

Skrevet

Hvor fant du ut at din skole var tatt ut?

Anonymous poster hash: b00eb...919

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja det tror jeg. Vi er ikke rammet enda. Vet ikke om de tar ut de som ikke streiket sist?

Skrevet

Hvor fant du ut at din skole var tatt ut?

Anonymous poster hash: b00eb...919

Det sto i aftenbladet.no! Telefonen min begynner å skrante litt, så fikk ikke til å kopiere link!

HI

Anonymous poster hash: 576a0...b50

Skrevet

Det står full liste på utdanningsforbundet.no, eller på unio.no.

Anonymous poster hash: b6d41...91e
Skrevet

Hvem bryr seg.

Hehe, om de ikke blir enige så er dette en streik som vil komme til å ramme omtrent samtlige i samfunnet, men med et forsøk på minst mulig konsekvenser for de mest omsorgstrengende. Det vil komme til å lamme helsevesenet, skoler på alle trinn, barnehager og politi over hele landet. Så om ikke du bryr deg, så er du nærmest alene om dette.

Skrevet

Skolen vår blir tatt ut. Barnehagen er heldigvis privat og de streiker veldig sjelden. De har oppgjøret etter alle andre og resultatet pleier å bære preg av hva de andre har oppnådd, så det er sjelden behov for å streike.

Det er mange dager frem til mandag, så det er jo god tid til å bli enige på, men hvis de blir tatt ut, så får skolegutten enten være med meg eller mannen på jobb, eller så får vi bytte på med noen om å være hjemme med flere barn. Antagelig er det den greieste løsningen.

Anonymous poster hash: c20da...5f0
Skrevet

Hvem bryr seg.

Hehe, om de ikke blir enige så er dette en streik som vil komme til å ramme omtrent samtlige i samfunnet, men med et forsøk på minst mulig konsekvenser for de mest omsorgstrengende. Det vil komme til å lamme helsevesenet, skoler på alle trinn, barnehager og politi over hele landet. Så om ikke du bryr deg, så er du nærmest alene om dette.

Helsevesenet? Sykepleierne er  i hvert fall ferdige med sine forhandlinger, ikke streik der.

Anonymous poster hash: 8187a...a8a

Skrevet

Læreren regner jeg med at kommer til å streike lenge. Tviler på at de avslutter før sommerferien begynner.

Anonymous poster hash: ab04d...866
Skrevet

Jeg er usikker. For noen uker siden var jeg bombesikker på at i hvert fall lærerne ville streike pga KS sine totalt hårreisende forslag (og de får i så fall min fulle støtte!), men nå ser det ut for at KS har gitt seg på det med arbeidstider, så kanskje det ikke blir streik likevel. Men jo, jeg tror det. KS sparer så mye penger på streik at de nok passer på å være urimelig akkurat lenge nok til at det blir en ukes streik og nok en gang negativ oppmerksomhet for lærere og barnehageansatte. Det er jo bare helt utrolig at folk flest ikke skjønner at det er KS som vanligvis er årsaken til streik, og ikke lærere, barnehageansatte osv som jo alltid ender opp med å få kjeften :(

Anonymous poster hash: e704e...014
Skrevet

Er veldig spent på om det blir streik, eller om de blir enige! Ser at skole/bhg er tatt ut. Må bare følge med i media. Regner med de er sjappe med å oppdatere seg?!Anonymous poster hash: 576a0...b50

Sjappe???

Kjappe heter det!

Anonymous poster hash: 29216...7ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...