Gå til innhold

Skal ikke babyer bruke solkrem???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed på apoteket at han ikke skulle smøres med solkrem, bare kle på han....ok?? Hva med ansiktet?

Anonymous poster hash: 2f8b8...719

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Eg smører ikkje mi, berre passar på å bruke solhatt og halde ho i skuggen. Eldste har brukt solkrem frå ca 1 års alder.

Endret av ★
Skrevet

De skal skjermes, men tror et er tullprat at de ikke skal ha solkrem. Kan skjønne under 6 mnd, men 6 mnd + hadde jeg smurt uten å tenke over det. Men de skal holdes i skyggen.

Anonymous poster hash: 5f2c1...5c5

Skrevet

Ja men strålene når jo ansiktet?

Skrevet

Han er bare 1 mnd da...

Skrevet

Dei få strålene han blir utsatt for om han blir dekt til med klede og solhatt og sit i skuggen toler han nok fint :)

Skrevet

Babyer skal ikke være i solen. Om du like vel skal smøre bør du bruke krem med fysisk filter og ikke vanlig solkrem.

Anonymous poster hash: 9f314...0ab
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg smører min snart-1-åring. Han er jo ute og krabber overalt, vanskelig å holde han i skyggen hele dagen. Solhatt nekter han, selv om jeg trumfer den på hver gang han drar den av. Kan jo ikke kle han i heldekkende når det er 20++ ute

Skrevet

Babyer under 1 år skal ikke smøres pga all dritten som finnes i solkremer,huden deres er for ømfintlig.Hold de i skyggen og kle de i lette plagg,samt solhatt,så går det fint!

Anonymous poster hash: 4ff9b...ded
Skrevet

Jo de kan bruke solkrem med partikkelfilter. Babyer skal jo ikke ha direkte sol, men det er faktisk mulig å bli solbrent i skyggen også.

Skrevet

fikk beskjed på apoteket om å smøre ansikt og hender. Min på 7 mnd er selvsagt ikke utsatt for direkte sollys, men litt blir det jo...opp og ned fra vogna når vi er ute osv.

Tror jeg fikk anbefalt cosmica kids faktor 30+???

Anonymous poster hash: f0c89...66e
Skrevet

Det er ikke det at barn under ett år ikke skal ha solkrem, men det finnes ikke forskning på langtideffektene av solkrem på så små barn. Det er eneste grunnen! Fikk jeg til svar av barnelegen :) vi skal til syden og jeg kommer til å smøre jenta mi når vi er på stranda. Selv om hun ligger under parasollen, kan hun lett bli solbrent.

En ting det ER forsket på, er at det er kreftfremkallende å bli solbrent. Da tar jeg heller risken å bruker solkrem!

Skrevet

Ikke når de er helt små, men det kommer jo litt an på ungen og årstiden. Har du en som er 8-10 mnd gammel om sommeren som krabber rindt så er det jo vanskelig å holde den lille i skyggen hele tiden. Da har jeg brukt litt solkrem i ansikt og på armene. Tror ikke det er skadelig og så mange soldager har vi jo ikke her i landet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...