Gå til innhold

Du som er kokk- er du en matsnobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med det er noen her :P

Har du høye krav til en middag? Velger du utelukkende lokal og fersk mat? Er du en  Hellstrøm 2.0?

Anonymous poster hash: da69b...7d7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og et spørsmål til: hvor mye bruker du på mat i måneden? hvor mange er dere?

:)hi

Anonymous poster hash: da69b...7d7
Skrevet

Hei. :) Er ikke noe matsnobb :) Her i huset har vi både Findus fiskegrateng og Toro Tomatsuppe. Ungene liker slikt. Men jeg lager stort sett det meste fra bunn av. Meg og typen er veldig glad i mat og bruker penger på det. Helgen blir det ofte snobbemat hvis du vil kalle det det :) Ferske reker, krabbe, Gode oster, Kamskjell, Indrefilet osv..

Men vi kan fint hive en grandiosa i ovnen også en dag :)

Siden vi bruker mye penger på helgekos blir budsjettet vårt høyt ila en mnd. Tipper på rundt 7500 kr 2 voksne. 1 barn.

Men vi kunne klart oss på langt mindre hvis vi ikke hadde tatt av hver fredag :) Men det er slik vi liker det. Enkel og grei kost i uken. Og full pakke fredag/lørdag.

Søndag er det alltid tradisjonelle retter. ( Torsk, kjøttkaker, raspeball, Lapskaus, stek )

Nå til helgen har vi feks bestillt Hummer fra en vi kjenner. :) og i dag hadde vi stekte koteletter og brokkoli til med potetsalat. SÅ nei :) Tror ikke jeg er noe snobb. Bare elsker mat :) All mat stortsett :) :)

Skrevet

Er ikke utdannet kokk, men har fått kommentarer på bedre matlaging enn de fleste kokker. Jeg kan tilberede hva som helst.

Vi er 4 stk i husholdningen, og bruker rundt 6500,- totalt på mat i mnd.

Jeg finner det kjedelig å lage enkel mat som spaghetti foreksempel. Jeg lager mat fra bunn av, og tilbehøret er som regel fra bunn av det også.

Er ikke direkte matsnobb; men er flink til å se om mat er bra eller ikke...

Anonymous poster hash: 49685...57f

Skrevet

Jeg er kokk og mat er ikke bare jobb men også hobby.. da er det fort gjort å bli karakterisert som snobbete..

Anonymous poster hash: 7b93f...7be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...