Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Er det noe man bør forberede barnet på før barnehagestart? Sønnen min skal begynne til høsten, han er dessverre bare 10 mnd da men vi kan ikke vente ett helt ekstra år for kan ikke leve på bare en inntekt. Å lære han å spise brød og å spise selv er sikkert lurt? Noe annet? Tenker ikke på utstyr og tilvenningen som må gjøres når han begynner. Anonymous poster hash: 9757e...36c
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Du trenger ikke tenke på det egentlig, de tilpasser seg ungen når han kommer i barnehagen. Klarer han ikke tygge brød gir de han grøt, sover han to ganger om dagen får han fortsette med det osv. Småbarnsavdeligene i barnehagene er for barna, og tar de hensyn som må tas. Anonymous poster hash: f0a08...b0a
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Vet at de kan tilpasse en del, så ikke noe annet spesielt? Anonymous poster hash: 9757e...36c
*tingeling* Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Dersom han ikke er van med å kvile i vogna si på dagtid så ville jec prøvd å begynne med det nå før barnehagestart. Lykke til med barnehagestart, det går nok heilt fint ska du sjå
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Det jeg hadde gjort (og gjorde) var å gå på besøk i barnehagen noen ganger. Avtalte med dem at vi kunne ta med matboks og spise sammen med dem. La barnet leke litt i barnehagens område når barnehagen er stengt også. Da er ihvertfall ikke de tingene utrygge. Anonymous poster hash: b08fd...e5c
❤lille stjerne❤ Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 Det er ikke så mye man kan gjøre for å forberede en som er så liten, annet enn å ta noen turer til uteområdet og la han sitte litt i sandkassa osv så han kjenner stedet litt. Ville også prøvd å nærme meg barnehagens rutiner litt på forhånd, f.eks samkjøre lunsj og sovetiden hjemme med barnehagens tider og hvis han sover i seng hjemme og de sover i vogn i bhg ville jeg prøvd å venne han til å sove i vogna før han begynner i bhg (på den annen side vet jeg om mange små som aldri har sovnet i vogna hjemme, men gjør det uten problem i bhg og omvendt). Jeg tror det viktigste er at du/dere er rolige og trygge under tilvenningen fordi deres følelser smitter av på barnet.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Takk dere, er slike små tips jeg ville ha Han sover i vogna ute hver dag uansett vær så det er han godt vant med. Aldri sovet i senga på dagtid siden han ble født, bare i blant i armene våre den første mnd. Han har fått barnehageplass 5 uker før samboers permisjon er over, så han kan få en lang tilvenning Anonymous poster hash: 9757e...36c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå