Gå til innhold

Au! Noen som har peiling på knær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok meg en løpetur i går og etter en liten stund finne jeg litt smerter på utsiden av kneet. Fortsatte og løpe da jeg tenkte det var fordi det er en stund siden jeg har løpt og at jeg løp på asfalt.. Smertene gikk over før jeg var ferdig med løpeturen..

Men i dag kjenner jeg det selvfølgelig alt for godt. Jeg sliter med smerter når jeg går og innimellom kommer det strålende smerter, spesielt om jeg er på vei oppover en trapp, bakke eller kneet får en vridning. Kjenner ikke noe særlig når jeg sitter, derimot kjenner jeg det når jeg reiser meg opp for å få.

Smertene sitter på utsiden av kneet og jeg kan peke på hvor det gjør vondt. Det er et punkt der strålingen kommer og ellers er det på en linje med kneet og opp ca 10 cm forbi kneskåla. Kan evt legge ut bilde om dere ikke skjønner :)

Spm er selvfølgelig hva jeg evt kan ha gjort.. Har jeg bare strukket en muskel, sene e.l?

Anonymous poster hash: c3794...3a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les forbi autocorrection... Bah :P

Skrevet

Bomp :)

Skrevet

Du har bommet med å løpe på asfalt uten å ha trent deg opp. La det få ro, tren alternativt (sykling eller svømming er bra). Hvis det ikke går over i løpet av en uke eller to - tusle en tur til legen.

Anonymous poster hash: b489b...d50
Skrevet

Hvis det var skrånende asfaltkant kan det kanskje være en irritert muskel/sene fordi det ene beinet hele tiden var litt lenger ned enn det andre, hvis det gir mening. Vil da være kneet som er ut fra veien som blir vondt. Du må ta det med ro og ev trene mer variert!

Anonymous poster hash: d561d...723

Skrevet

Ikke spesielt skrående asfalt, men er sikkert en liten helling som jeg ikke ser :)

Har pleid å løpe ute på asfalt, men har vært slått ut med en del infeksjoner de siste ukene. Men da får jeg prøve å sykle litt når dette roer seg, akkurat nå får jeg la det hvile. Det verste er når jeg sitter en liten stund og så skal gå, da er det så vidt jeg klarer å tråkke på foten. Tårene presser på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...