Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Jeg fikk avslag på søknaden min om AAP, dette til tross at legen skriver at jeg fortsatt er ute av stand til og begynne i jobb. Vi har selvsagt klaget på avslaget, der legen måtte understreke og poengtere at jeg er over 50 % arbeidsufør til etthvert arbeid! Burde ikke legens erklæring være dokumentasjon nok til få godkjent avslaget? Anonymous poster hash: c96b4...ffc
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Hvilken begrunnelse for avslag ble det gitt i vedtaket? Anonymous poster hash: 68786...f06
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Hvilken begrunnelse for avslag ble det gitt i vedtaket? Anonymous poster hash: 68786...f06 De vurderte det slik henn at jeg ikke er syk/skadet nok til at jeg kan gå tilbake i det arbeidet jeg har, eller finne nytt arbeid. Legen min ble jo helt forfjamset over avslaget! Så derfor måtte hun presisere i klagen, at jeg er over 50 % arbeidsufør til ethvert arbeid! Jeg ble skadet i en ulykke for over 1 år siden, og sliter fortsatt med nakken. Anonymous poster hash: c96b4...ffc
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Hvilken begrunnelse for avslag ble det gitt i vedtaket? Anonymous poster hash: 68786...f06 De vurderte det slik henn at jeg ikke er syk/skadet nok til at jeg kan gå tilbake i det arbeidet jeg har, eller finne nytt arbeid. Legen min ble jo helt forfjamset over avslaget! Så derfor måtte hun presisere i klagen, at jeg er over 50 % arbeidsufør til ethvert arbeid! Jeg ble skadet i en ulykke for over 1 år siden, og sliter fortsatt med nakken. Anonymous poster hash: c96b4...ffc Hvis det ikke kom frem i den første legeerklæringen at du er minst 50 % arbeidsufør til ethvert yrke, så forklarer det avslaget. Jeg kan ikke si noe om utfallet av klagen din, så lenge jeg ikke har sett dokumentene. Men dersom det nå ligger dokumentasjon på at du er å anse som minst 50 % arbeidsufør til ethvert yrke og du eller fyller vilkårene for § 11-5 så vil avslaget bli omgjort. Anonymous poster hash: 68786...f06
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Hvilken begrunnelse for avslag ble det gitt i vedtaket?Anonymous poster hash: 68786...f06 De vurderte det slik henn at jeg ikke er syk/skadet nok til at jeg kan gå tilbake i det arbeidet jeg har, eller finne nytt arbeid. Legen min ble jo helt forfjamset over avslaget! Så derfor måtte hun presisere i klagen, at jeg er over 50 % arbeidsufør til ethvert arbeid! Jeg ble skadet i en ulykke for over 1 år siden, og sliter fortsatt med nakken.Anonymous poster hash: c96b4...ffc Hvis det ikke kom frem i den første legeerklæringen at du er minst 50 % arbeidsufør til ethvert yrke, så forklarer det avslaget. Jeg kan ikke si noe om utfallet av klagen din, så lenge jeg ikke har sett dokumentene. Men dersom det nå ligger dokumentasjon på at du er å anse som minst 50 % arbeidsufør til ethvert yrke og du eller fyller vilkårene for § 11-5 så vil avslaget bli omgjort. Anonymous poster hash: 68786...f06 Det ble nok ikke spesifisert i søknaden at jeg er over 50% ufør, bare at jeg fortsatt er syk! Håper at du har rett, og at NAV godkjenner klagen! Vet du hvor lang behandlingstid klagene tar, regner med det er rundt 8 uker?! Og i så,tilfelle får man vel etterbetalt? Anonymous poster hash: c96b4...ffc
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 Noen ganger krever de uttalelse fra spesialist, holder ikke med attest fra fastlegen, men da sier de vel ifra at det vil ha deg til spesialist tror jeg. Mamma ble skadet i en arbeidsulykke og hun måtte til en spesialist som nav bestilte time til for henne. Hun fikke bare beskjed fra nav om at hun måtte vurderes av denne spesialisten som holdt til på et sykehus i nabobyen. Han var forøverig helt enig med fastlegen og spesialisten på sykehuset her i byen da, så det gikk greit gjennom. Anonymous poster hash: 3058b...cde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå