Gå til innhold

Noen er som her barn som har utsatt skolestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres erfaringer? Føler de seg anderledes fordi de er eldre enn de andre barna? Har de opplevd mobbing?

Anonymous poster hash: 61383...0c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Har et barn som har startet 1 klasse som yngstemann.

Det har gått litt opp og ned, sosialt går det fint, men det har blittt mye alvor for mitt barn.

Jeg tenkte på å utsette skolen, men fikk ingen støtte på dette.

Vet det ikke var det du spurte om, men ville alikevel si litt.

Anonymous poster hash: 89355...06d
Skrevet

Kjenner en som har ei jente som utsatte skolestart et år. For henne var det nok helt riktig og har fungert bra. Det er uansett så store forskjeller på dem at ingen har reagert noe særlig på det,barna fikk en enkel forklaring da de startet om at for henne var det riktig å vente litt og vokse litt mer før hun startet på skolen og det har de akseptert uten noe mer spørsmål. Det er jo uansett nesten et helt år forskjell mellom de eldste og de yngste når de starter på skolen og utviklingsnivået, kroppsstørrelse er også veldig forskjellig. Jeg tror ikke barna tenker så mye over det.

Anonymous poster hash: a2301...35a
Skrevet

Har ikke selv, men kjenner en. Det har aldri vært noe problem.

Kjenner også en som begynte ett år for tidlig. Det var heller aldri noe problem annet enn ifht fritidsaktiviteter som var årskullsbestemt, men det gikk det greit å ordne opp i.

Anonymous poster hash: 7551a...5f2
Skrevet

Jeg utsatte skolestarten for min datter. Hun er født i sept, sen språklig, motorisk og liten av vekst.
Gikk imot PPT sin anbefaling. Jeg kjenner mitt barn best og med erfaring og utdannelse som førskolelærer.

Anonymous poster hash: 3594b...8b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...