Gå til innhold

min 4-åring vil ha bikini...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og det skal hun få :)

Anonymous poster hash: b63c6...e12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

😃

Anonymous poster hash: 62e0a...118

Skrevet

Og dette er interessant for oss fordi..?

Skrevet

Fordi det har vært utallige tråder her om at det er seksualisering av barn kanskje? Fordi det gjentatte ganger her inne har blitt skrevet at barn ikke skal ha overdel før de faktisk har pupper, ellers seksualiserer vi de og gjør de mer utsatt for pedofile...

Min 5-åring vil også ha bikini, og det har hun fått. En sånn som dette:

http://www.lindex.com/no/barn/jente-86-122-cm/badetoey/7066439/Bikini/?styleId=52416856

Hun var veldig opptatt av at det skulle være overdel også, og jeg ser ikke hvorfor det skulle være så galt.

Anonymous poster hash: 15c85...e01
Skrevet

Gratulerer! Du får prisen for morgenens mest intetsigende innlegg! :) Hurra!

Anonymous poster hash: 5a567...245

Skrevet

Min 6 åring vil ha egen traktor, betyr ikke at jeg renner ned døra til Felleskjøpet og henter med meg en John Deer....

Anonymous poster hash: 2461f...b05

Skrevet

Min 6 åring vil ha egen traktor, betyr ikke at jeg renner ned døra til Felleskjøpet og henter med meg en John Deer....

men så skriver ikke halvparten av alle de perfekte mødrene her inne at barnet ditt får livsvarige skader av å få en traktor da..

Skrevet

Ok kjør på :D

Skrevet

Hahahaha, at en 5 åring får lov til å være med på butikken og velge sitt eget badetøy er ikke helt det samme som å ønske seg en traktor er det vel ;)

Av og til synes jeg det er både gøy og koselig å ta barnet med på butikken og la det velge seg et klesplagg eller to, bare for at de selv skal få noe de synes er kjempefint og få har litt medbestemmelse på hva slags klær de vil ha og liker. Når min 5-åring da hadde kjempelyst på en sånn barebikini ser jeg ingen grunn i verden til å nekte henne det. Nei, hun har ikke pupper, men hun synes den var kjempefin likevel og en bikini har overdel, det vet til og med en 5-åring.

Jeg vet at når sommeren kommer vil hun antagelig ikke gidde streve med den overdelen og bade i bare trusa, det er helt greit. Men vil hun ha på seg overdelen skal hun jammen få lov til det også, uten at jeg seksualiserer henne i det hele tatt.

Skrevet

Her i huset er det heldigvis vi foreldre som bestemmer, og ikke småbarna.

Anonymous poster hash: 5e51d...83b
Skrevet

Det er det her også, men når 5-åringen hadde lyst på bikini fikk hun det likevel, fordi jeg ikke ser en eneste grunn til å bestemme at hun ikke får lov. Man trenger ikke bestemme bare for å bestemme, når det ikke er noen vettug grunn til det du bestemmer...

Men det er jo her uenigheten ligger. Noen synes å la barna gå med en tankini eller bikinioverdel på stranden er å seksualisere barnet, mens andre synes det er helt greit å la barna pynte seg med en bikinioverdel om de synes det er fint.

Har ingenting å gjøre med hvem som bestemmer, det har bare å gjøre med hva foreldrene synes om en bikinioverdel.

Skrevet

Deg om det :) Tenker at uavhengig av trådene som har vært om emnet så er det til syvende og sist du som bestemmer det?! 

Selv kler jeg ikke min 3 årige jente i hverken bikini overdel, miniskjørt eller hotpants(som er å få kjøpt på de fleste butikker), det er det tross alt jeg som bestemmer hvordan hun skal kle seg enn så lenge.  Det handler ikke om at jeg mener at hun ser seksualisert ut, jeg ser bare et barn... Men ser ikke poenget med å kle datteren min som en ung voksen da hun er et lite barn. 

Synes også det kommer veldig ann på hva slags bikini overdel det er prat om ... Synes for eksempel trekant bikinioverdel  ser helt malplassert ut på en 3 åring, mens en bikinitopp kan se mer "barnlig" ut. Når hun blir eldre og får sterke meninger vedrørende dette skal jeg selvfølgelig "slække" litt på det.... Men heldigvis så er det fortsatt jeg som er den som bestemmer av meg og 3 åringen. ;)

Det er MIN mening og jeg handler deretter. Om du eller andre vil kle deres barn som klovner, vanlig, dyre merkeklær eller med bikini overdel så må dere gjerne gjøre det.!?

Så kos deg med bikinier i alle fasonger og varianter ;) Bryr meg midt i rattata om hva du kler barna dine i, he he ;) Noe jeg regner med at du gjør i motsatt tilfelle :)

Skrevet

det er det hjemme hos oss også.. 

men det betyr jo ikke at de aldri får noe de ønsker seg..

Hun trenger nytt badetøy til sommeren.. hun ønsker seg bikini, og som sagt, det skal hun få :)

Skrevet

Den var jo kjempe søt :) Her skal jentene få gå kledd akkurat sånn som de vil. Det er ikke deres problem at noen mennesker i samfunnet ikke er helt stabile. Hverken de som har merkelige meninger, lyster eller hva det måtte være.

Om de vil være nudister eller om de vil gå kledd i burka, skal de respekteres. Jeg nekter å lære de å måtte kle seg etter andres meninger eller ønsker.

Anonymous poster hash: 0182b...c91

Skrevet

Min 4 åring skal og få bikini. Å nei Jeg er en sykt dårlig mor

Anonymous poster hash: a3f9e...846

Skrevet

Vår snart 6 åring får ikke bikini. Og hun får hvertfal ikke gå naken.... !
Så forskjellige kan man være;-)
Hun har derimot fått bikinibukse med sånn topp som dekker hele magen. Og var fornøyd med det i fjor.
Har samme mening som over her, vil ikke kle henne som liten voksen.
Uten at jeg kommenterer hvordan andre kler sine barn.

Skrevet

Men det er jo her uenigheten ligger. Noen synes å la barna gå med en tankini eller bikinioverdel på stranden er å seksualisere barnet, mens andre synes det er helt greit å la barna pynte seg med en bikinioverdel om de synes det er fint.

Det er riktig, men du synes å ha store problemer med å akseptere at folk er uenige med deg? Hvorfor ellers skrive dette innlegget?

For meg er det like uaktuelt å gi 4-åringen min bikinitopp som det er å gi henne høyhelte sko, BH og hot pans. Dette er i min verden klær for voksne, og har ikke noe på et barn å gjøre. Er det greit for deg?

Anonymous poster hash: 094fb...f40

Skrevet

Her i huset er det heldigvis vi foreldre som bestemmer, og ikke småbarna. Anonymous poster hash: 5e51d...83b

får ikke barna bestemme hva de vil ha på brødskiva eller da sikkert?!?

Anonymous poster hash: 8496c...c99

Skrevet

Her i huset er det heldigvis vi foreldre som bestemmer, og ikke småbarna. Anonymous poster hash: 5e51d...83b

får ikke barna bestemme hva de vil ha på brødskiva eller da sikkert?!?

Anonymous poster hash: 8496c...c99

Får barna dine det? Selv om de ber om Nugatti hver eneste gang?

Barna mine får velge pålegg selv, men med visse begrensninger. Akkurat som med klær.

Anonymous poster hash: 094fb...f40

Skrevet

Bra :D

Anonymous poster hash: f49cc...95c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...