Gå til innhold

Meg som har enn gutt med trang forhud. Trenger synspunkter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

dag var den store dagen kommet. Vi kom inn på sykehuset og ble hentet av en utenlandsk lege. Virket veldig flink :)

Han kikket på guttens penis og fastslo fimose med en gang.

Han fortalte om snitt metoden, det de bare snitter i huden slik at den kan dras tilbake.

Andre metoden er full omskjæring.

Han fortalte at han satt oss opp til full omskjæring på grunn av så store problemer med infeksjoner fra før.

Men så fortalte han at det kunne være en annen lege som tok operasjonen og som ikke ville omskjære fordi noen av legene var helt imot omskjæring!?

Jeg synes dette var litt rart?

Han skriver opp gutten vår til omskjæring men forteller at det kommer litt ann på legen?

Vi som foreldre vil jo helst at gutten ikke skal bli omskjært. Men på den andre siden vil jeg virkelig ikke oppleve flere infeksjoner hvor gutten kaster opp av smerte :(

Jeg tenker kanskje det er like greit å bare omskjære også er vi ferdig med hele problemet. Jeg sa det samme til legen.

Hva tenker dere om dette?

Håper noen kan tenke litt sammen med meg her..

Anonymous poster hash: 07533...c63
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min ble omskåret i godt voksen alder og sier selv at han skulle ønske det hadde blitt gjort mens han var liten. Da hadde han sluppet mye smerte og ubehag, og fått oppleve et normalt seksualliv som ung mann.

Skrevet

Min mann er om skjært og har ingen problemer, er bedre å bli ferdig med det tenker jeg.

Anonymous poster hash: 22b84...cea
Skrevet

HI her.

Jeg tenker det samme.

Men hva om vi da får en lege som ikke "vil" omskjære selv om vi som foreldre har sagt at det er ok!?

Skrevet

Nevøen min ble omskåret pga det samme. Han hadde også masse infeksjoner og de ble anbefalt omskåring.

Sønnen til min venninne valgte bare å snitte og det ble ikke særlig bedre så endte med omskjæring der også. Lykke til.

Anonymous poster hash: 560d2...210

Skrevet

Dytt

Skrevet

Full omskjæring er utrolig skadelig og gjøres helst ikke av oppegående leger. Det finnes mange andre tilbud i dag!

Anonymous poster hash: cc043...017
Skrevet

Min har også fimose, men ikke like hardt rammet som din til nå iallfall utifra det du nå beskriver.

Mitt inntrykk er også at legene her i Norge er ekstremt tilbakeholden på å omkjære i de tilfellene som våre der det kanskje trengs.

Vi sa som dere at hvis det er best for barnet, så omkjær ivei. Men vi har ikke noen religiøse/kulturelle grunner til de ene eller det andre. Vi vil bare at han skal fungere best og ha minst mulig vond/infeksjoner og et fungerende seksulliv når han blir stor. 

De anbefalte da at en skulle vente til puberteten og håpe at problemet løser seg selv. 

En omkjært  person vi kjenner god som har skiftet bleie på vår gutt mange ganger virket sjokkert over at de ikke bare gjorde det når de antok det kanskje måtte gjøre til slutt.

Er ganske så sikker på at i andre land (USA iallfall) ville gutten vår vært operert for lenge siden.

Men en får bare stole på at ekspertlegene vet hva de gjør. Men håper virkelig ikke at det blir styr av opinionen i den norske kulturen som er helt negativ til all form for manlig omskjæring uavhengig av grunn virker det som. 

Jeg ville aldri tenkt på å omkjære mitt barn hvis det ikke var en medisinsk grunn til det. Men hvis det er best for barnet, så er det jo bare å gjøre det. Ikke vente å se og måtte gjennomgå det i puberten først.

Jeg er personlig veldig redd for at det er det vi kommer til å ende opp med å gjøre! Er for dumt å gå med plager hele livet og ikke ha et velfungerende seksualliv når det kan fikses med en operasjon. Men håper selvsagt dette retter seg selv og han aldri trenger en operasjon. 

Blir nesten litt skremt at opinionen imot omkjæring noen ganger fordi det er så svart/hvitt. Blir nesten litt redd for at barn som er omkjært skal bli mobbet.

Håper dere får flink medisinsk hjelp uavhengig av hva det blir til. 

Anonymous poster hash: 8ad0c...fc7
Skrevet

Min har også fimose, men ikke like hardt rammet som din til nå iallfall utifra det du nå beskriver.

Mitt inntrykk er også at legene her i Norge er ekstremt tilbakeholden på å omkjære i de tilfellene som våre der det kanskje trengs.

Vi sa som dere at hvis det er best for barnet, så omkjær ivei. Men vi har ikke noen religiøse/kulturelle grunner til de ene eller det andre. Vi vil bare at han skal fungere best og ha minst mulig vond/infeksjoner og et fungerende seksulliv når han blir stor. 

De anbefalte da at en skulle vente til puberteten og håpe at problemet løser seg selv. 

En omkjært  person vi kjenner god som har skiftet bleie på vår gutt mange ganger virket sjokkert over at de ikke bare gjorde det når de antok det kanskje måtte gjøre til slutt.

Er ganske så sikker på at i andre land (USA iallfall) ville gutten vår vært operert for lenge siden.

Men en får bare stole på at ekspertlegene vet hva de gjør. Men håper virkelig ikke at det blir styr av opinionen i den norske kulturen som er helt negativ til all form for manlig omskjæring uavhengig av grunn virker det som. 

Jeg ville aldri tenkt på å omkjære mitt barn hvis det ikke var en medisinsk grunn til det. Men hvis det er best for barnet, så er det jo bare å gjøre det. Ikke vente å se og måtte gjennomgå det i puberten først.

Jeg er personlig veldig redd for at det er det vi kommer til å ende opp med å gjøre! Er for dumt å gå med plager hele livet og ikke ha et velfungerende seksualliv når det kan fikses med en operasjon. Men håper selvsagt dette retter seg selv og han aldri trenger en operasjon. 

Blir nesten litt skremt at opinionen imot omkjæring noen ganger fordi det er så svart/hvitt. Blir nesten litt redd for at barn som er omkjært skal bli mobbet.

Håper dere får flink medisinsk hjelp uavhengig av hva det blir til. 

Anonymous poster hash: 8ad0c...fc7

I usa omskjærer de i hytt og pine da, uavhengig av nytten i det, så å snakke om at det er så greit der borte blir kanskje litt feil?

Det bør jo ikke komme som et sjokk at å kunne beholde forhuden er hva som blir ansett som best, spesielt når man har så mange måter å kurere problemet på, ikke bare ved å kutte bort alt og risikere både det ene og det andre senere i livet.

Skrevet

Be om en annen lege!

Anonymous poster hash: f6c02...0ff
Skrevet

Enig i innlegget over. Be om en lege som han vet vil utføre omskjæringen din. Synes gutten din fortjener å bli kvitt smertene. Selv om media har svartmalt omskjæring pga det blitt gjort som et religiøst rituale, så er dette en grunn der det burde gjøres av alle leger med vettet i behold. 

Anonymous poster hash: 0139f...117
Skrevet

Enig i innlegget over. Be om en lege som han vet vil utføre omskjæringen din. Synes gutten din fortjener å bli kvitt smertene. Selv om media har svartmalt omskjæring pga det blitt gjort som et religiøst rituale, så er dette en grunn der det burde gjøres av alle leger med vettet i behold. 

Anonymous poster hash: 0139f...117

Så du mener at du vet bedre enn de fleste leger i den vestlige verden, altså?

Det finnes BEDRE alternativer som IKKE fjerner mesteparten av sensitiviteten nedentil, OG som fjerner problemet, er ikke det da bedre??

De fleste leger "med vettet i behold" gjør det de kan for ikke å skade unødvendig!

Skrevet

Min gutt ble bare snittet opp og har ingen problemer i dag - men hadde ikke noen infeksjoner heller da. Det var bare veldig trangt.

Anonymous poster hash: 4801d...317

Skrevet

Jeg skal tinge inorgen og klage over at han har vondt.

Værste er jo at ventetiden er 3 måneder!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...