Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Det har kommet en utlysning på en stilling jeg er veldig interessert i, og jeg vil gjøre det jeg kan for å få denne jobben. I den forbindelse har jeg blitt tipset om at det kan være lurt å ringe før jeg sender søknaden, for å stikke meg litt ut. Jeg ser poenget, men lurer på hva jeg skal spørre om? Jeg vil jo stille de spørsmålene jeg eventuelt har på et eventuelt intervju, og vil ikke dumme meg ut med å ringe bare for å ringe. Noen som har erfaringer med dette? Kanskje noen som har vært med på å ansette? Hva ville dere tenkt hvis jeg ringte? Anonymous poster hash: 6130d...0eb
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Jeg ringte på en jobb senest i dag, og sendte søknaden etterpå Gjør det kun på de jobbene jeg virkelig vil ha, og mitt inntrykk er at det er utelukkende positivt. De kjenner som oftest navnene igjen når de mottar søknaden. Nei, hva skal man spørre om? I dag hadde jeg konkrete spørsmål i forhold til arbeidstiden, men vanligvis forteller jeg litt om meg selv og viser interesse bare. Stiller et par spørsmål jeg ikke kan få svar på utifra stillingsbeskrivelsen, men ikke alt jeg lurer på Lykke til og heia oss! Anonymous poster hash: 4ffb9...b76
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Tusen takk for svar!! Jeg prøver å pønske ut noe lurt å spørre om...! Heia oss ja Blir glad for flere innspill! Anonymous poster hash: 6130d...0eb
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Du kan gjerne ringe, men bør da ha noe vettugt å spørre om. Jeg har flere ganger stått oppført som kontaktperson ved utlysninger hos oss. Jeg synes det er positivt at folk ringer, men liker ikke telefoner hvor den som riner egentlig ikke har noe å si og ikke noe spesifikt å spørre om. Samtaler ala "jeg ringer bare fordi jeg så gjerne vil vise interesse men aner egentlig ikke noe om hva jeg lurer på" virker etter min mening mot sin hensikt! Anonymous poster hash: 1921e...d95
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Spør om arbeidstider, hvilken dato man skal starte, mulighet for fleksitid feks. Anonymous poster hash: 02358...782
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Du kan gjerne ringe, men bør da ha noe vettugt å spørre om. Jeg har flere ganger stått oppført som kontaktperson ved utlysninger hos oss. Jeg synes det er positivt at folk ringer, men liker ikke telefoner hvor den som riner egentlig ikke har noe å si og ikke noe spesifikt å spørre om. Samtaler ala "jeg ringer bare fordi jeg så gjerne vil vise interesse men aner egentlig ikke noe om hva jeg lurer på" virker etter min mening mot sin hensikt! Anonymous poster hash: 1921e...d95 Takk for konstruktivt svar! Det er akkurat det jeg vil unngå, å ringe bare for å ringe. Kan du gi noen eksempler på hva du har opplevd som bra spørsmål, og hva som ikke har vært det? Hva sier de som ringer bare for å ringe? Anonymous poster hash: 6130d...0eb
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Hvis en virkelig vil ha en jobb, er min erfaring at det går litt av seg selv når en ringer - en har et naturlig engasjement og lurer på relevante ting. Å ringe å si at en bare vil vise interesse og egentlig ikke lurer på noe høres rett og slett dumt ut.. Jeg har pleid å ringe å si jeg er svært interessert i stillingen, og fortelle hvorfor jeg er det. Blant annet. En kan jo ikke planlegge i detalj hva en skal si på forhånd heller, da det forhåpentligvis blir en samtale av det... Anonymous poster hash: 0a1c7...995
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Hvis en virkelig vil ha en jobb, er min erfaring at det går litt av seg selv når en ringer - en har et naturlig engasjement og lurer på relevante ting. Å ringe å si at en bare vil vise interesse og egentlig ikke lurer på noe høres rett og slett dumt ut.. Jeg har pleid å ringe å si jeg er svært interessert i stillingen, og fortelle hvorfor jeg er det. Blant annet. En kan jo ikke planlegge i detalj hva en skal si på forhånd heller, da det forhåpentligvis blir en samtale av det... Anonymous poster hash: 0a1c7...995 * å ringe OG si.... Anonymous poster hash: 0a1c7...995
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Jeg ringte før jeg sendte en søknad forrige uke, mest fordi de skulle kunne tenke "åja, det var henne jeg snakket med det" når de leser søknaden min. Spurte bare litt om stillingen og slikt, for meg var det viktigste å ha tatt kontakt og vist initiativ Anonymous poster hash: 1e09e...849
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå