Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 ja det gjør jeg. Var ikke så flink før, men etter at jeg fikk barn gjør jeg det. Både fordi jeg vil være et godt eksempel og fordi jeg ikke vil risikere å bli skadet og ikke kunne være tilstede for barna mine. Anonymous poster hash: 89521...5e3
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Mamma, hvorfor bruker ikke du sykkelhjelm? Jeg vil heller ikke bruke hjelm. Ja, jeg bruker hjelm. Anonymous poster hash: ca23d...d02
HvittHus Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Alltid! Den ene gangen jeg "bare" skulle bort til naboen, kjørte jeg av med dunder og brak og ødela leddbåndene i kneet.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Nei ALDRI. Ødelegger sveisen og synes jeg ser skikkelig teit ut med det. Men hvis jeg kjøper meg sykkel så kommer jeg nok til å kjøpe hjelm også. Anonymous poster hash: c9f00...f98
Preggie Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Ja, alltid. Jeg har sett hva som kan skje når man ikke gjør det! Og som ett godt eksempel for datteren min!
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Jeg har ikke eid en sykkel på aldri så lenge, men lånte en av bestemor en sommer. Da hadde jeg ikke hjelm. Nå har jeg kjøpt egen sykkel, og kjøpte da og hjelm til
Superdolly Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Ja. Syklet mye i terrenget før, og gikk skikkelig på trynet en gang. Tror den sykkelhjelmen jeg hadde da reddet meg fra... jeg vet ikke hva. Så ja, alltid når jeg sykler.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Ja, selvfølgelig. Jeg er mamma og må være et godt eksempel (bruker redningsvest også). Anonymous poster hash: e647d...886
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 Bruker ikke hjelm. Anonymous poster hash: 57860...5f3
MamsenMedToSmå Skrevet 20. mai 2014 #14 Skrevet 20. mai 2014 (endret) Ja det gjør jeg. Alltid gjort. Synes det ser tåpelig ut med voksne mennesker som ikke bruker hjelm. Endret 20. mai 2014 av Mamsen og lilleputt
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #15 Skrevet 20. mai 2014 Jeg har vært stolt sykkelhjelmbruker i over 20 år, og tidlig på 90-tallet var det ikke mange voksne som brukte sykkelhjelm! Er skikelig nazi på hjelmbruk, egen og andres. Like selvfølgelig som å bruke sikkerhetsbelte/bilsikring. Anonymous poster hash: 3ad9b...691
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #16 Skrevet 20. mai 2014 Nei, har gjort det én gang i hele mitt liv bare fordi vennene mine dukket opp på døra med hjelm og da måtte jeg også. Mens ellers var det liksom ikke så nøye.. Kanskje jeg begynner da jeg får barn. Med en skikkelig fin en. Anonymous poster hash: 3bd90...8b0
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #17 Skrevet 20. mai 2014 Absolutt alltid! Og jeg bruker også redningsvest:) Anonymous poster hash: 83ecb...fe8
Morshjertet <3 Skrevet 20. mai 2014 #18 Skrevet 20. mai 2014 Ja Det er så vanlig nå, at det ser rarere ut uten. Trafikken er farligere nå enn før i tiden, så det ville vært uansvarlig å ikke bruke det.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #19 Skrevet 20. mai 2014 Jeg skal ha hjelm når jeg kjøper ny sykkel, i sommer. Sykler sjeldent nå, og har vanligvis ikke brukt hjelm. Nå er jeg blitt mor, og hjelmen skal på. Min svigerfar bruker hjelm, og heldigvis! Han syklet forbi et sted hvor de fikset fortauet, og så lå det noen småstein der hvor han syklet, så han falt. Han syklet ganske sakte, han hadde nettopp gått over veien, og hadde ikke rukket å komme opp i særlig fart enda, spesielt siden det var oppoverbakke der. Hjelmen gikk i tusen biter, begge kragebeina brakk, og han forstuet håndleddet kraftig. Hodet og nakken var i skjønneste orden! Anonymous poster hash: b326b...a16
frk Nilsen Skrevet 20. mai 2014 #20 Skrevet 20. mai 2014 Ja! Sier som en kollega: Hjernen er mye finere på innsiden av hodet enn ute på asfalten
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #21 Skrevet 20. mai 2014 Ja, alltid, men for å være ærlig er det kun pga. barna. Jeg synes det ser urteit ut, det ødelegger frisyren og hjelmen er ubehagelig. Jeg sykler sjeldent og aldri fort, men når jeg sykler er hjelmen på fordi jeg må være forbilde for barna. Jeg vet jo at hjelm er lurt uansett, men før jeg fikk barn brukte jeg det ikke. Anonymous poster hash: 843ed...8ce
Subwoofer Skrevet 20. mai 2014 #22 Skrevet 20. mai 2014 Jepp. Kulere med knust sykkelhjelm enn knust hodeskalle
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #23 Skrevet 20. mai 2014 Nei, har aldri brukt hjelm. Ingen brukte hjelm når jeg var liten. Har bodd mesteparten av voksent liv i land der de ikke bruker hjelm. Flyttet hjelm og "alle" bruker hjelm...klarer ikke tilpasse meg. Men, barnet har hjelm da. Barnet synes hjelmen sin er kul og vil ha den fordi vennene vil, bryr seg ikke om hva jeg har på hodet. Anonymous poster hash: 1b640...e11
Serepta Skrevet 20. mai 2014 #24 Skrevet 20. mai 2014 Ja det gjør jeg. Men så sykler jeg til og fra jobb i trafikken også.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #25 Skrevet 20. mai 2014 Nabodama her som er godt over 50 år tryna av sykkelen i en nedoverbakke, hun syklet ikke spesielt fort engang, men landet med et smell i asfalten.. Knuste noe i skulderen, kraftig hjernerystelse og ødela et øye (var lenge tvil om hun fikk synet igjen). Hadde hun ikke brukt hjelm hadde hun kanskje ikke overlevd, eller blitt helt grønnsak. Hjelmen ble smadret på den ene siden i fallet. Hjelm er en selvfølge, på liten og stor. Anonymous poster hash: e647d...886
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå