Gå til innhold

Kartleggingsprøver 1.klasse i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det med ditt barn?

Her scoret barnet full pott i matte og hadde en feil i norsk

Anonymous poster hash: d38b3...12a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frøkna mi fikk full pott i begge. Kartleggingsprøvene er lagd slik at de ikke kan måle de elevene som ligger best ann, så det eneste det egentlig sier, er at de har lært det som det er meningen de skal ha lært. Hverken mer eller mindre.

Anonymous poster hash: aa5d9...b9c

Skrevet

Full pott i matte, et par feil i norsken (dobbeltkonsonanter)

Skrevet

Vi får ikke tilbakemelding på prøven. Bare for de barna hvor det viser seg at det trengs ekstra hjelp. Synes det er bra, de trenger ikke karakterer i første klasse (som det i praksis er).

Resultatet på prøven vil jo også avhenge av om skolen har latt barna øve på prøveoppgavene eller ikke.

Anonymous poster hash: e4d64...b3b

Skrevet

Hvordan vet dere hva barnet fikk?

Min 1. klassing har også hatt kartleggingsprøve i norsk og matte, men har ikke hørt noe om at vi kan få vite resultatet..?

Vi bor i Follo, da.

Anonymous poster hash: 8e00a...462

Skrevet

Når jeg hadde kartleggingsprøver så fikk jeg aldri vite resultatet. Hva er poenget med det? Er bare kartlegging for å se hvordan man ligger an.

Anonymous poster hash: 55408...e08

Skrevet

Får ikke vite resultatet her heller, er bare for å se hvordan de ligger an.

Anonymous poster hash: 85098...713
Skrevet

Det er virkelig ikke meningen at foreldrene skal få vite "poengsummen" på kartleggingsprøvene. Det skal være nettopp det - kartleggingsprøver.

Anonymous poster hash: 445e3...0eb

Skrevet

Her i Trondheim går læreren gjennom prøvene med foreldrene på foreldresamtalen vi har nå på våren.

Anonymous poster hash: 9d925...3a1
Skrevet

3 feil av 50 i matte og en feil i norsk..

Anonymous poster hash: f8b7d...eb0
Skrevet

Har ikke hatt i matte. Hadde flere feil på norsken. Ikke noe å bekymre seg over, fikk jeg inntrykk av på foreldresamtalen.

Anonymous poster hash: d0ae1...e7a

Skrevet

Datteren min fikk full pott på norsken og 43/50 på matematikk. Noen lærere eller andre som vet hva det vil si?

Anonymous poster hash: ccb99...cec
Skrevet

Han har alltid full pott på alt han :)

Anonymous poster hash: 51b36...59a
Skrevet

Jeg tror at grensen for behov for ekstra hjelp i faget gikk på 36 poeng på matten.

Skrevet

Jeg tror at grensen for behov for ekstra hjelp i faget gikk på 36 poeng på matten.

Der tar du feil!

Hilsen lærer

Anonymous poster hash: b6681...c3c

Skrevet

Ok, jeg er jo ikke lærer. Kan du si noe om denne prøven, da? :)

Skrevet

Selv om jeg ikke er fra Oslo, drister jeg meg til å svare... (Hvorfor spør du kun de fra Oslo?) Sønnen min fikk full pott på alt. Må si jeg ble litt overrasket, han er en distrè liten fyr :)

Anonymous poster hash: ab9e1...c11
Skrevet

Selv om jeg ikke er fra Oslo, drister jeg meg til å svare... (Hvorfor spør du kun de fra Oslo?) Sønnen min fikk full pott på alt. Må si jeg ble litt overrasket, han er en distrè liten fyr :)

Anonymous poster hash: ab9e1...c11

Så bra! Prøven skal ikke måle de sterkeste elevene, den er utviklet for å kartlegge hvem som trenger ekstra hjelp. :)

Skrevet

Der tar du feil!

Hilsen lærer

Anonymous poster hash: b6681...c3c

Ok! Forklar gjerne en uvitende mamma. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...