Ziva Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 I natt har jentungen sovet på sofaen med alt lyset på. Årsak : en idiot (har sterkere ord på lager) av en vikar viste videoen Thriller med M Jackson i musikk-timen. Det er 15 års grense på videoen, ungene går i 2. klasse altså 7 og 8-åringer. Resultatet ble 80 % av ungene har ikke sovet i natt. Det må da for #¤#" gå an å bruke hue! Ble "noen" klager i dag til kontaktlærer. Kontaktlærer skulle gi beskjed til vikaren. Men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det. Burde man sende en mail til rektor eller blir det for drøyt?
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Send mail til rektor!! Dette er ikke greit. Hadde blitt fly forbanna tom om mi datter som går i 3. klasse hadde kommet hjem og fortalt at de hadde sett noe slikt. Skolen skal gå foran som et godt eksempel og bør på ingen måte gjøre noe i den retningen. Jeg synes ikke man burde vise den spesifikke filmen på skolen til de som er gamle nok heller. Den er nokså skummel, og hvor kult er det, om man så er 15 år og si at den filmen har jeg ikke lyst å se, eller å sitte bak hendene.. Vikaren er en skikkelig kron idiot. Kanskje ikke nødvendig med noen form for konsekvenser bortsett fra at han beklager det i klassen og sier at det var en feilvurdering av han, det er ikke lov, og han burde aldri ha gjort det. Men, det betyr ikke at dere som foreldre ikke skal vise at dere reagerer og ikke synes det er greit. Stakkar liten! Håper natten som kommer blir bedre
☆☆☆ Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Minner meg om då vi hadde søskenbarnet vårt til barnevakt (på åttitallet var det fullt akseptert å sette ein 13-åring til å passe fire barn under skulealder). Han hadde med video med 15-årsgrense. Då foreldra mine kom heim var han nær kvalt, då ein seksåring og ein femåring hadde teke med seg madrassene sine (!) og lagt seg oppå han grunna mørkeredsel. Han tok med tegnefilmar frå då av Eg meinar vikaren var idiot, men at det sikkert er nok å formidle dette til kontaktlærar. Er rimelig sikker på at rektor og resten av lærarane får ta del i kunnskapen om kva som gjekk føre seg i timen.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 I natt har jentungen sovet på sofaen med alt lyset på. Årsak : en idiot (har sterkere ord på lager) av en vikar viste videoen Thriller med M Jackson i musikk-timen. Det er 15 års grense på videoen, ungene går i 2. klasse altså 7 og 8-åringer. Resultatet ble 80 % av ungene har ikke sovet i natt. Det må da for #¤#" gå an å bruke hue! Ble "noen" klager i dag til kontaktlærer. Kontaktlærer skulle gi beskjed til vikaren. Men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det. Burde man sende en mail til rektor eller blir det for drøyt? Vi opplevde nettopp noe av det samme med samme video, men i barnehagen.. Her var det helt utilsiktet og de ansatte var veldig lei seg, så jeg freste ikke. Men det var en her som ble veldig redd, så vi måtte finne ut av dette. Jeg fant denne videoen; det er en hvor de viser hvordan thriller ble laget og man ser at det er mennesker bak maskene. Jeg sa at når de tar av maskene - det er nesten som å ta av et plaster. Da kom det etterpå - mamma det er jo bare folk inni der jo, er ikke farlig det:) så hvis det fortsatt er skummelt, så kan det være kjekt å se på denne sammen. Forøvrig var fresing helt berettiget
Gjest Helle_Høygir Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Og der forsvant linken ja.. Prøver igjen! http://m.youtube.com/watch?v=Q3GyKVYswVs
Ziva Skrevet 20. mai 2014 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2014 Og der forsvant linken ja.. Prøver igjen! http://m.youtube.com/watch?v=Q3GyKVYswVs Supert, tusen takk for linken. Hun sover nå, håper hun ikke får flere mareritt.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Jeg krysser fingrene for dere og null mareritt:)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. mai 2014 #8 Skrevet 21. mai 2014 Oi, så lite gjennomtenkt! Den videoen er jo nesten skummel for oss voksne også.
Ziva Skrevet 21. mai 2014 Forfatter #10 Skrevet 21. mai 2014 Åssen gikk natta? Ingen mareritt i natt Og takket være Helles link så har vi nå en backup-plan.
Anne-B. Skrevet 21. mai 2014 #11 Skrevet 21. mai 2014 Jeg ville ikke vist den videoen til andres barn, det var i overkant idealistisk og lite gjennomtenkt av vikaren.
Iiiiik Skrevet 21. mai 2014 #12 Skrevet 21. mai 2014 Jeg ville også frest og jeg ville sendt en mail til rektor. Det er jo ikke klasselærer som har gjort vurderingen ift å gi dette mennesket jobb på skolen og det er rektors ansvar å sørge for at hans/hennes ansatte gjør en god jobb.
Ziva Skrevet 21. mai 2014 Forfatter #13 Skrevet 21. mai 2014 Ble en mail til rektor, bare for å være sikker på at vikaren faktisk får beskjed om at dette ikke var så populært i foreldrekretsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå