Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Min datter blir 3 i oktober. Hun er sent ute språklig og har utagerende atferd. Vi får hjelp av ppt. Men dette i seg selv er rett og slett ikke nok. Dagene i barnehagen er for mye for henne. Jeg håper jo i det lengste at disse problemene er forbigående. Jeg vil at hun skal ha redusert tid i bhg. Problemet er at jeg er lærling og jobber 100% hva gjør jeg? Er det mulig å søke f.eks 20% permisjon slik at hun får en fridag i uken? Om det ikke er mulig må jeg da avbryte utdanningen? Eller biter vi tennene samme. Og håper det går seg til? Anonymous poster hash: 7fa7a...b85
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Hør med opplæringskontoret om du kan utvide lærlingetiden? Altså ta den på deltid.. Anonymous poster hash: 548da...762
Mononoke Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Ring og hør med de som er ansvarlige for lærlinger i fylket ditt, de kan svare deg ang permisjon og rettigheter. Kan du se på strukturen og rutinene deres? Rutiner og forutsigbarhet er nok ekstra viktig for datteren din kan jeg tenke meg.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Bhg hun går i er veldig flinke til å tilrettelegge for henne. Men det er 10 andre barn på avdelingen som før gjennomgå stakkar. Anonymous poster hash: 7fa7a...b85
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Ja, kan ringe hun som er ansvarlig for oss, hun vet det nok. Jeg føler meg bare veldig rådvill jeg skal jo også rullere arbeidsplass til høsten og føler alt blir kluss. HI Anonymous poster hash: 7fa7a...b85
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Hvis du ikke får redusert arbeidstiden så kunne det kanskje vært mulig å ha dagmamma 1-2 dager i uka? En som kun har ditt barn hos seg, en slags reservebestemor, for eksempel? Anonymous poster hash: b98c9...8cf
I scream for icecream! Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Har du snakket med barnehagen om det er mulig å få ekstra ressurser til henne, for eksempel en støttepedagog som kan veilede henne i situasjoner hun synes er vanskelige? Det vil også avlaste resten av personalet. Jeg vet ikke hvordan det er med det andre, jeg ville bare nevne at det er en mulighet.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Siden dere allerede har hjelp fra ppt så har hun jo fått tildelt antall timer i form av aktivisering/behandling i barnehagen. Har hun behov for mer så må dere ta et nytt møte. Du skal ikke trenge å ta henne ut av barnehagen pga dette. Korriger meg hvis jeg har misforstått. Anonymous poster hash: 1494e...05d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Hun har en assistent 1 dag i uken. Den dagen går alt egentlig bedre i barnehagen. Jeg vil være sammen med henne hjemme selv, hun tenker at hun trenger foreldrene sine og ikke enda et sted jeg plasserer henne. HI Anonymous poster hash: 7fa7a...b85
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Jeg har ei vennine som tar læretida på 80% og ei som tar den på 60%. Begge går som helsefagarbeider i Akershus. Det burde ikke være noe problem, men det kommer kanskje an på arbeidsgiver. Ta i første omgang kontakt med lærlingansvarlig i kommunen din og hør med han/henne, så ta videre kontakt med fylkeskommunen. Anonymous poster hash: a3342...aff
SuperFries Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Man gjør det ungen trenger. Hvis ungen trenger tid med deg hjemme, så fikser du det slik at hun får det. Du undersøker om du kan ta læretiden på en annen prosent enn 100. Kan du ikke det, pauser du livet ditt i en periode for henne.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 Det mest naturlige er vel at faren reduserer arbeiddtiden. Han har krav på det og det kan gjøres uten at det går ut over utdanningen. Anonymous poster hash: ea5af...235
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #13 Skrevet 20. mai 2014 Det mest naturlige er vel at faren reduserer arbeiddtiden. Han har krav på det og det kan gjøres uten at det går ut over utdanningen. Anonymous poster hash: ea5af...235 Det er han som står for hovedinntekten her i hus, så det blir litt vanskelig HI Anonymous poster hash: 7fa7a...b85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå