Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Etter å ha vært involvert i barnevernet pga mine bonusbarn, skjønner jeg virkelig de som mener at det er et foreldrevern. Her er det bevist at mor drikker, hun har forlatt barna alene om nettene i helgene for å gå på byen, hun er psykisk ustabil osv osv. Vil ikke skrive så mye i fare for å bli gjenkjent. Barna har nå bodd hos oss i 3 mnd mens mor har vært til behandling for ørtende gang. Vi har kontaktet advokat for å få full omsorg. Barnevernet mener at mor nå er frisk til å ha barna, selv om den eldste gråter hver kveld da hun ønsker å bo fast hos oss. Spent på utfallet. Vår advokat har funnet mange saksbehandlingsfeil. Anonymous poster hash: c0129...67b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Etter å ha vært involvert i barnevernet pga mine bonusbarn, skjønner jeg virkelig de som mener at det er et foreldrevern. Her er det bevist at mor drikker, hun har forlatt barna alene om nettene i helgene for å gå på byen, hun er psykisk ustabil osv osv. Vil ikke skrive så mye i fare for å bli gjenkjent. Barna har nå bodd hos oss i 3 mnd mens mor har vært til behandling for ørtende gang. Vi har kontaktet advokat for å få full omsorg. Barnevernet mener at mor nå er frisk til å ha barna, selv om den eldste gråter hver kveld da hun ønsker å bo fast hos oss. Spent på utfallet. Vår advokat har funnet mange saksbehandlingsfeil. Anonymous poster hash: c0129...67b Uff, dette høres ut som en veldig trist sak HI. Hvis det stemmer så høres det uholdbart ut, og jeg forstår at du er fortvilet! Håper alt ordner seg... Jeg er likevel ikke enig i konklusjonen om at barnevernet er et foreldrevern, men det er nok lett å tenke slik når man føler seg maktesløs i en slik situasjon . Anonymous poster hash: aa49d...6ec
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Om forholdene hos mor ikke er så dårlige at de utløser tvangstiltak - og det skal det mye til for - så har ikke barneverntjenesten noen hjemmel til å mene at barna skal flytte til dere. Det er en sak etter barneloven og ikke noe barneverntjenesten kan gjøre noe med. Dere bør om dere ønsker hovedomsorgen, legge opp sak etter Barneloven. Det håper jeg adokaten har informert dere om. Anonymous poster hash: 637d7...b1b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Om forholdene hos mor ikke er så dårlige at de utløser tvangstiltak - og det skal det mye til for - så har ikke barneverntjenesten noen hjemmel til å mene at barna skal flytte til dere. Det er en sak etter barneloven og ikke noe barneverntjenesten kan gjøre noe med. Dere bør om dere ønsker hovedomsorgen, legge opp sak etter Barneloven. Det håper jeg adokaten har informert dere om. Anonymous poster hash: 637d7...b1b Stemmer, barnevernet kan ikke bestemme at barnet skal bo hos dere... De kan si noe om hvordan barna har det hos mor og hos dere og komme med en anbefaling ut fra barnets beste... Snakk med advokat og gå til sak for å få hovedomsorgen som anonym her anbefaler.. Anonymous poster hash: 2619f...5ed
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Dere må gå til sak for å få omsorgen som de andre sier, og gjøre det den riktige veien siden barnevernet ikke kan bestemme at de skal bo hos dere så lenge det ikke foreligger god nok grunn til å ta dem ut av hjemmet. Personlig mener jeg dere skal kontakte advokat for som F, for ungenes del. De har det ikke godt. Anonymous poster hash: 3f5bc...430
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå