Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Før jeg ble gravid løp jeg fem dager i uken. Nå 6 måneder på vei kan jeg ikke løpe noe men jeg går masse. Både fordi jeg elsker å være ute i skogen og fordi jeg føler hevelse i bein går ned, ryggen blir mykere og jeg får overskudd. Jeg går ca to timer hver dag i varierende tempo og terreng. Det er ikke snakk om å presse meg, jeg koser meg virkelig ute. Har med litt niste og drikke og har det supert. Synes dere to timer gange i skogen er for mye for en som er gravid og frisk? Ble litt overrasket over at dette er for mye når alle anbefalinger sier at mosjon er bra når man er gravid. Anonymous poster hash: 0c3e8...764
Love my kidz Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Nei dette er absolutt ikke for mye for deg som er godt vant og du har til og med mat på turen. Kos deg på tur du, du kjenner det jo dersom det blir for nye
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Jeg synes det er rart av legen å si noe sånt hvis du la det fram slik du gjør her. Forutsetter da selvfølgelig at du er "ellers frisk" og at det er et ukomplisert svangerskap. Hadde glatt ignorert det rådet - ev. spurt hva legen mente med det... Anonymous poster hash: c07b2...4b6
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Dette er helt normal aktivitet. Mulig legen er litt inaktiv selv? Jeg danset flere dager i uken med kjempemage jeg. Gikk helt fint det. Anonymous poster hash: f4d9a...cd7
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Hvilken type jobb har du? Kan hende jobben i tillegg til tur blir mye og st legen mener du bør hvile litt og? Anonymous poster hash: 8bce5...54c
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Dum lege. Lytt på kroppen, ta pause ved behov og en hviledag hvis kroppen sier det. Så lenge alle prøver er normale, så klart! God tur! Anonymous poster hash: ab797...a7c
prekæs Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Tror i hvertfall det viktigste du gjør er å lytte til kroppen. Jeg går lange turer selv, og vet jo at det kan belaste kroppen mye til tider. For de fleste er det bedre å gå på skogbunn og i terreng framfor asfalt. Jeg vet også at det er lett å la være å kjenne etter, når man har satt seg et mål. Derfor. Ta signaler på alvor.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Hmm, høres ikke ut som du overdriver mosjoneringen. Vanlig mosjon, vil jeg kalle det, og du kan fint fortsette så lenge du føler at formen er god. Jeg gikk på ski helt frem til dagen jeg fødte. Anonymous poster hash: 6c5ac...da4
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Hvis du er i form til det og det føles bra for kroppen så er det vel bare supert at du får så mye bevegelse og frisk luft tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Jeg har en stillesittende jobb. Har ryggproblemer som har forverret seg i svangerskapet. Jeg føler jeg holder det best vedlike ved å gå masse. Legen mente nok at det var fordi jeg gikk for mye. Jeg er altså ikke enig. :-) Og ja, jeg kjenner min kropp best. Syntes som sagt det er rart at en lege ber meg trappe ned gåing. Er jo ikke slik at jeg går ti timer i døgnet. Anonymous poster hash: 0c3e8...764
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Hvor mye veier du og hvor høy er du? Vil tro der er der bekymringen til legen egentlig ligger. Anonymous poster hash: be1fe...4a6
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 Hvis du har bekkenplager, kan det bli verre av å gå mye. Det er kanskje litt rart om du er 100% sykemeldt, men allikevel klarer å gå to timer i skogen hver dag. Men hvis ingen av disse er tilfellet, og du legger normalt på deg i svangerskapet, vil jeg tro at det er helt greit å holde på som du gjør . Anonymous poster hash: b7b39...c61
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #13 Skrevet 20. mai 2014 Danset.zumba 3-4 dager til jeg var 7-8 mnd gravid. Ingen lege som sa noe på det Anonymous poster hash: a6633...ede
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #14 Skrevet 20. mai 2014 Jobber 100% Har ikke bekkenplager, bare stiv rygg. Er 171. Veide 71 når jeg ble gravid og 79 nå. Ligger på normalen for alt. Ikke noe big deal dette her da. Jeg synes bare det er spesielt å si. I min verden er frisk luft og trim en bra ting. :-D Anonymous poster hash: 0c3e8...764
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #15 Skrevet 20. mai 2014 Mulig legen mente du ikke fikk nok hvile. Hvis du jobber 8 timer hver dag + transport til/fra jobb+ to timer trening + eventuelle andre daglige gjøremål så er det ikke velgi mye tid igjen til hvile... Anonymous poster hash: 067a3...717
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå