Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Jeg går på AAP, får omskolering og går på høyskole. Har fri fra skolen i sommerferien og skal på ferie en mnd i denne perioden. Hva skal jeg gjøre når jeg krysser av meldekortet da? Må jeg krysse av for ferie når jeg uansett får penger i denne perioden om jeg er hjemme fordi skolen er stengt i denne perioden. Jeg følger jo utdanningsløpet og har jo ikke valgt fri disse månedene. Hadde ikke dratt noe sted om jeg måtte tatt fri fra utdanningen. Var det forståelig? Anonymous poster hash: 98003...a3c
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Nei, du skal ikke krysse av for ferie, da får du ingen penger. Så lenge du følger avtalt løp i oppfølgingsplanen din (som jo er å studere) skal du krysse av på at du gjør det, selv om du har fri fra skolen den perioden. Men husk at du må søke om å få forlate landet. https://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Frav%C3%A6r+p%C3%A5+grunn+av+sykdom+eller+ferie.353559.cms Anonymous poster hash: 4a4c6...49a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 På AAP har du mulighet for 4 uker ferie pr år. Skal du reise utenlands må du søke via eget skjema, når og hvor du skal reise. Din saksbehandler vil da evt godkjenne dette. Da krysser du av på meldekortene som du gjør til vanlig, ikke at du er på ferie etc. Anonymous poster hash: e9dfe...55c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå