Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger og ferie


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har arbeidsavklaringspenger men ikke begynt med noe opplegg fra nav enda. skal på møte i starten av juni.. Hvordan gjør dere d med ferie? har dere krav på d? har to barn jeg er alene med som å har fri hele sommeren. 



Anonymous poster hash: 30e76...a43
Videoannonse
Annonse
Skrevet

opp



Anonymous poster hash: 30e76...a43
Skrevet

Det er bare å forklare saksbehandleren din hvordan situasjonen er.

Jeg er alene om sommeren da mannen min har høysesong da. Har aldri vært noe problem når bhg er stengt

 

Anonymous poster hash: b072c...93a

Skrevet

ok :) håper de er like forståelsesfulle her :) så du slipper noe aktivitet på sommeren?



Anonymous poster hash: 30e76...a43
Skrevet

Det nav krever er at du følger oppfølgingsplanen din, men det er jo sjelden noe på den i juli.

 

Uansett om du skal utredes, ha behandling, skal på kurs eller annet så er det meste stengt eller går for halv maskin på den tiden av året så det blir lite eller ingen krav fra nav i juli.

 

Jeg har gått på aap i 3 år og har aldri hatt noen aktivitetskrav i juli.



Anonymous poster hash: a935f...78b
Skrevet (endret)

ok. for æ har ikke bynt på nå aktivitet enda, men skal i d andre møtet snart no så da ser jeg for meg at de vil ha meg til å gjøre et eller annet.

Endret av anitra
Skrevet

Jeg går på aap og har ikke andre tiltak enn noe utredning og dialog med en behandler.

Jeg har rett på 4 uker ferie i året så lenge det ikke går ut over tiltak.

Får saksbehandler til å sende meg papirer så søker jeg om innvilget ferie. Når jeg får den innvilget trenger jeg ikke å krysse noe annerledes enn jeg vanligvis gjør på  meldekortet :)

Skrevet

Moota, hva mener du med 4 uker ferie når du ikke er i andre tiltak?

Da trenger du vell ikke å søke om ferie, da du egentlig har "fri" i det daglige.

Må du melde fra om du tar deg en tur et sted når det ikke går ut over noe?

 

Anonymous poster hash: edb30...d9e

Skrevet

Man behøver ikke søke om ferie så lenge man oppholder seg i Norge. Ved planer om utenlandsferie må det søkes om å få beholde AAP under opphold i utlandet. Skjema ligger på nav.no.

 

Men - dersom man er i et arbeidsretta tiltak som strekker seg over sommermånedene, så må ferie avklares med tiltaksarrangør og NAV. 



Anonymous poster hash: 1cbd1...035
Skrevet

lurer på hva de krever da jeg har barna hjemme sammen meg når skolen har ferie..



Anonymous poster hash: 30e76...a43
Skrevet

Man kan få ferie selv om man er i tiltak og har en aktivitet.

Jeg begynte på et årslangt "prosjekt" i november og fikk ferie i januar. Ikke noe problem. Nå var det i utlandet.

 

Anonymous poster hash: b072c...93a

Skrevet

Du har ikke krav på ferie på aap. Jeg sitter i samme saksa. Sfo er stengt med krav om barnet skal ha 3 sammenhengde ferie, 1 uke har vi enda ikke funnet en løsning på samt at jeg vil jo gjerne ha ferie med min familie ihvertfall 1 uke.

 

Fikk halv surt svar fra saksbehander at min samboer måtte prøve å bytte ferien ( som dem går rulerende på annen hvert år, sa det går ikke. Nei da ble jeg mest sannsynlig trekt for de ukene jeg velger å ikke være i tiltak.

Skrevet

Moota, hva mener du med 4 uker ferie når du ikke er i andre tiltak?

Da trenger du vell ikke å søke om ferie, da du egentlig har "fri" i det daglige.

Må du melde fra om du tar deg en tur et sted når det ikke går ut over noe?

 

Anonymous poster hash: edb30...d9e

Jeg har rett på inntil 4 uker ferie (opphold i utlandet) siden jeg ikke er i arbeidsrettet tiltak som ferien kan gå utover. Dvs. at om legen ringer meg og sier at sånn og sånn behandling skal jeg få i 3 mnd så kan jeg si nei jeg skal på ferie, men da får jeg ikke lønn/aap mens jeg er borte.

 

Det er sånn jeg har blitt forklart det. Men jeg går hjemme på fulltid og er ikke i direkte tiltak. Så søknaden er kun en formel papirklase spør du meg.

I fjor fikk jeg svar muntlig over telefon at 4 uker var innvilget (søkte om 5).

Jeg måtte søke på papir ja.

Skrevet

 

Moota, hva mener du med 4 uker ferie når du ikke er i andre tiltak?

Da trenger du vell ikke å søke om ferie, da du egentlig har "fri" i det daglige.

Må du melde fra om du tar deg en tur et sted når det ikke går ut over noe?

 

Anonymous poster hash: edb30...d9e

Jeg har rett på inntil 4 uker ferie (opphold i utlandet) siden jeg ikke er i arbeidsrettet tiltak som ferien kan gå utover. Dvs. at om legen ringer meg og sier at sånn og sånn behandling skal jeg få i 3 mnd så kan jeg si nei jeg skal på ferie, men da får jeg ikke lønn/aap mens jeg er borte.

 

Det er sånn jeg har blitt forklart det. Men jeg går hjemme på fulltid og er ikke i direkte tiltak. Så søknaden er kun en formel papirklase spør du meg.

I fjor fikk jeg svar muntlig over telefon at 4 uker var innvilget (søkte om 5).

Jeg måtte søke på papir ja.

Du må melde fra om du skal ut av landet. Noen saksbehandlere sier om du skal mer enn en helg, andre sier uansett.

Skrevet

Du krysser bare av på at du ikke jobber de ukene på meldingsskjemaet. Og så går livet sin vante gang :) 

 

Ellers så snakker du med saksbehandler om du har tenkt deg på reise som varer litt, er langt borte eller er i utlandet, og forklarer litt nærmere.



Anonymous poster hash: 4e63b...390
Skrevet

ok. har jo ikke bynt på noe æ heller men regner med skjer noe etter møtet i juni.. tenkte på tur i juli med barn og kjæreste da han har en mnd på og en mnd av og har fri kun i juli



Anonymous poster hash: 30e76...a43
Skrevet

takk for svar :)



Anonymous poster hash: 30e76...a43
  • 2 uker senere...
Skrevet

:)



Anonymous poster hash: 30e76...a43
Skrevet

Hvorfor er dere på nav?

Hva er det som gjør at dere ikke kan jobbe?



Anonymous poster hash: 5f9c0...ae5
Skrevet

 

Hvorfor er dere på nav?

Hva er det som gjør at dere ikke kan jobbe?

 

Anonymous poster hash: 5f9c0...ae5

Tipper de er for late..

 

Anonymous poster hash: ce0a5...637

Skrevet

Håpe dokk en gang får en plage selv så kanskje dere skjønner hvorfor det ikke er like enkelt for alle...



Anonymous poster hash: 30e76...a43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...