Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Har arbeidsavklaringspenger men ikke begynt med noe opplegg fra nav enda. skal på møte i starten av juni.. Hvordan gjør dere d med ferie? har dere krav på d? har to barn jeg er alene med som å har fri hele sommeren. Anonymous poster hash: 30e76...a43
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Det er bare å forklare saksbehandleren din hvordan situasjonen er. Jeg er alene om sommeren da mannen min har høysesong da. Har aldri vært noe problem når bhg er stengt Anonymous poster hash: b072c...93a
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 ok håper de er like forståelsesfulle her så du slipper noe aktivitet på sommeren? Anonymous poster hash: 30e76...a43
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Det nav krever er at du følger oppfølgingsplanen din, men det er jo sjelden noe på den i juli. Uansett om du skal utredes, ha behandling, skal på kurs eller annet så er det meste stengt eller går for halv maskin på den tiden av året så det blir lite eller ingen krav fra nav i juli. Jeg har gått på aap i 3 år og har aldri hatt noen aktivitetskrav i juli. Anonymous poster hash: a935f...78b
anitra Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 (endret) ok. for æ har ikke bynt på nå aktivitet enda, men skal i d andre møtet snart no så da ser jeg for meg at de vil ha meg til å gjøre et eller annet. Endret 21. mai 2014 av anitra
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Jeg går på aap og har ikke andre tiltak enn noe utredning og dialog med en behandler. Jeg har rett på 4 uker ferie i året så lenge det ikke går ut over tiltak. Får saksbehandler til å sende meg papirer så søker jeg om innvilget ferie. Når jeg får den innvilget trenger jeg ikke å krysse noe annerledes enn jeg vanligvis gjør på meldekortet
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #8 Skrevet 21. mai 2014 Moota, hva mener du med 4 uker ferie når du ikke er i andre tiltak? Da trenger du vell ikke å søke om ferie, da du egentlig har "fri" i det daglige. Må du melde fra om du tar deg en tur et sted når det ikke går ut over noe? Anonymous poster hash: edb30...d9e
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #9 Skrevet 21. mai 2014 Man behøver ikke søke om ferie så lenge man oppholder seg i Norge. Ved planer om utenlandsferie må det søkes om å få beholde AAP under opphold i utlandet. Skjema ligger på nav.no. Men - dersom man er i et arbeidsretta tiltak som strekker seg over sommermånedene, så må ferie avklares med tiltaksarrangør og NAV. Anonymous poster hash: 1cbd1...035
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #10 Skrevet 21. mai 2014 lurer på hva de krever da jeg har barna hjemme sammen meg når skolen har ferie.. Anonymous poster hash: 30e76...a43
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #11 Skrevet 21. mai 2014 Man kan få ferie selv om man er i tiltak og har en aktivitet. Jeg begynte på et årslangt "prosjekt" i november og fikk ferie i januar. Ikke noe problem. Nå var det i utlandet. Anonymous poster hash: b072c...93a
meg-og-mine Skrevet 21. mai 2014 #12 Skrevet 21. mai 2014 Du har ikke krav på ferie på aap. Jeg sitter i samme saksa. Sfo er stengt med krav om barnet skal ha 3 sammenhengde ferie, 1 uke har vi enda ikke funnet en løsning på samt at jeg vil jo gjerne ha ferie med min familie ihvertfall 1 uke. Fikk halv surt svar fra saksbehander at min samboer måtte prøve å bytte ferien ( som dem går rulerende på annen hvert år, sa det går ikke. Nei da ble jeg mest sannsynlig trekt for de ukene jeg velger å ikke være i tiltak.
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. mai 2014 #13 Skrevet 21. mai 2014 Moota, hva mener du med 4 uker ferie når du ikke er i andre tiltak? Da trenger du vell ikke å søke om ferie, da du egentlig har "fri" i det daglige. Må du melde fra om du tar deg en tur et sted når det ikke går ut over noe? Anonymous poster hash: edb30...d9e Jeg har rett på inntil 4 uker ferie (opphold i utlandet) siden jeg ikke er i arbeidsrettet tiltak som ferien kan gå utover. Dvs. at om legen ringer meg og sier at sånn og sånn behandling skal jeg få i 3 mnd så kan jeg si nei jeg skal på ferie, men da får jeg ikke lønn/aap mens jeg er borte. Det er sånn jeg har blitt forklart det. Men jeg går hjemme på fulltid og er ikke i direkte tiltak. Så søknaden er kun en formel papirklase spør du meg. I fjor fikk jeg svar muntlig over telefon at 4 uker var innvilget (søkte om 5). Jeg måtte søke på papir ja.
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. mai 2014 #14 Skrevet 21. mai 2014 Moota, hva mener du med 4 uker ferie når du ikke er i andre tiltak? Da trenger du vell ikke å søke om ferie, da du egentlig har "fri" i det daglige. Må du melde fra om du tar deg en tur et sted når det ikke går ut over noe? Anonymous poster hash: edb30...d9e Jeg har rett på inntil 4 uker ferie (opphold i utlandet) siden jeg ikke er i arbeidsrettet tiltak som ferien kan gå utover. Dvs. at om legen ringer meg og sier at sånn og sånn behandling skal jeg få i 3 mnd så kan jeg si nei jeg skal på ferie, men da får jeg ikke lønn/aap mens jeg er borte. Det er sånn jeg har blitt forklart det. Men jeg går hjemme på fulltid og er ikke i direkte tiltak. Så søknaden er kun en formel papirklase spør du meg. I fjor fikk jeg svar muntlig over telefon at 4 uker var innvilget (søkte om 5). Jeg måtte søke på papir ja. Du må melde fra om du skal ut av landet. Noen saksbehandlere sier om du skal mer enn en helg, andre sier uansett.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #15 Skrevet 21. mai 2014 Du krysser bare av på at du ikke jobber de ukene på meldingsskjemaet. Og så går livet sin vante gang Ellers så snakker du med saksbehandler om du har tenkt deg på reise som varer litt, er langt borte eller er i utlandet, og forklarer litt nærmere. Anonymous poster hash: 4e63b...390
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #16 Skrevet 21. mai 2014 ok. har jo ikke bynt på noe æ heller men regner med skjer noe etter møtet i juni.. tenkte på tur i juli med barn og kjæreste da han har en mnd på og en mnd av og har fri kun i juli Anonymous poster hash: 30e76...a43
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #17 Skrevet 21. mai 2014 takk for svar Anonymous poster hash: 30e76...a43
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #19 Skrevet 4. juni 2014 Hvorfor er dere på nav? Hva er det som gjør at dere ikke kan jobbe? Anonymous poster hash: 5f9c0...ae5
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #20 Skrevet 4. juni 2014 Hvorfor er dere på nav? Hva er det som gjør at dere ikke kan jobbe? Anonymous poster hash: 5f9c0...ae5 Tipper de er for late.. Anonymous poster hash: ce0a5...637
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #21 Skrevet 5. juni 2014 Håpe dokk en gang får en plage selv så kanskje dere skjønner hvorfor det ikke er like enkelt for alle... Anonymous poster hash: 30e76...a43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå