Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 En mer egoist av en mann må man lete lenge etter! Mannen er sykmeld og pga masse feil fra NAV har han ikke fått utbetalt noe enda. Vi lever på min luselønn. Vi har huslån, billån, forsikring og masse utgifter så det sier seg selv at denne mnd kommer til å bli hard. Å hva gjør mannen? Jo han kjøper en pakke røyk hver dag for 90,- Vi har 400,- til slutten av mnd. Mens jeg "sov" tok han kortet mitt, og hva kom han hjem med? Røyk. Jeg vet det er vanskelig å slutte, men han kan ihvertfall trappe ned!! Beklager evt skrivefeil men er så skjelven å sinna nå!! Anonymous poster hash: 01e59...484
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde passet på penger/kortet som en hauk og nektet ham røyk. Man røyker ikke hvis man er så syk at man ikke kan jobbe, og heller ikke har penger til røyk! Si til ham at hvis han fortsetter å røyke så må han bruke tilsvarende mindre på mat og spise 2 ganger om dagen i stedet for fire. Anonymous poster hash: c5ed9...05c
☆☆☆ Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Det hadde blit månelyst om mannen her prioriterte eigne uvaner foran familiens behov! Hadde ikkje delt hus og seng med ein røykar uansett, men dette er lavmål. Spør han kva han har tenkt de skal ete resten av månaden. Og skift kode på kortet ditt, sida han ikkje er hendt til å disponere pengar.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde blitt forbannet over to ting der: 1. At han røyker i det hele tatt. Uting og styggerier spør du meg. Har ingenting i et hus med barn æ gjøre. 2. Dersom mannen min hadde tatt korte mitt uten min tillatelse, for å kjøpe røyk/snus, hadde det blitt høy temperatur hjemme. Det er slett ikke greit. Og hvertfall ikke når man har dårlig økonomi en periode. Har dessverre lite råd å gi deg. Kjenner jeg blir sint på dine vegner. Og be mannen slutte med røyken, det er uting. Anonymous poster hash: b5efe...f4e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Bytt kode på kortet ditt. Anonymous poster hash: e1876...b3f
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Mannen din - som ikke har inntekt nå - har altså brukt kr 1.800,- på sigaretter til nå denne måneden.... mens barna hans knapt har mat resten av måneden. Jeg vet hvordan Nav kan være, og det er helt forferdelig når man ikke får utbetalt noe penger. MEN å være sykemeldt og ikke få penger gjør ikke at mannen din har frikort til å opptre totalt uansvarlig og egoistisk! Dere hadde jo ikke hatt noen økonomiske problemer overhodet hvis det ikke hadde vært for hans sigarettforbruk. Da hadde dere hatt kr 2.200,- igjen resten av denne måneden - ikke kr 400,- som nå.... Hva mener mannen at dere skal gjøre resten av måneden? Jeg regner med at du også sørger for å få igjen det han har brukt på sigaretter når han får etterbetalt det han skal ha fra Nav. Anonymous poster hash: 01d24...dd1
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Tok det opp med han (igjen) og han sa at dette var den siste han skulle kjøpe (sagt det mange ganger før - så er skeptisk) Jeg forlangte at han skulle selge noe av hans eiendeler/hobby på nett, så nå driver han å laget annonse på finn. Hi Anonymous poster hash: 01e59...484
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 For en jævel, skjønner godt du er forbanna. Jeg hadde gitt ham en sjangse og faktisk vurdert om en mann med så dårlig dømmekraft var en jeg ville bo med. Det går bare ikke an. Anonymous poster hash: 7d938...579
Nullstress;) Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Jeg skjønner at vonde gamle vaner er vonde å vende, men når det er snakk om mat til familien, burde han se litt annerledes på det. Han får se på dette som en flott mulighet til å slutte å røyke. For man kan faktisk ikke ha en så dyr (u)vane når man ikke har råd til det.... Sett foten ned, eventuelt bytt kode på kortet. INGEN røyk før han kan bruke de pengene han får inn selv. Kanskje dere er s heldige at han har sluttet å røyke innen NAV har fått ut fingeren
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 off, jeg føler med dere begge! Ikke lett å bare slutte å røyke, spesielt ikke i en slik situasjon heller.. Men er enig i at han får selge noen av sine eiendeler for å skaffe mat på bordet.. Noe må han hvertfall gjøre, for ungene må komme først! Anonymous poster hash: a890e...61a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Lett å slutte eller ikke, MAT til BARNA kommer da for faen lenge før RØYK. Æsj æsj æsj. Tenk å overhodet vurdere å kjøpe røyk når man har unger som trenger mat, jeg fatter ikke at det er mulig. INGEN dauer uten røyk, de får bli så røyksugne og sure de bare vil, mat kommer så langt foran den dritten der at det burde ikke være nødvendig å stoppe en voksen mann fra å kjøpe slik dritt når de ikke har penger. Anonymous poster hash: 7d938...579
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 Løsning kan være at du oppretter en kreditt på kontoen, som slettes når pengene fra NAV kommer. Dette er jo penger dere skulle hatt, som kommer litt senere. I nettbanken min kan jeg ihvertfall fikse det selv, vips så slipper ungene å sulte, Anonymous poster hash: 6b868...56d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #13 Skrevet 20. mai 2014 Bare et tips, selg ting på Facebook heller enn finn. Ryker med en gang! Anonymous poster hash: 5e13e...46a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #14 Skrevet 20. mai 2014 #13: ikke nødvendigvis. Bor i Østfold og får alltid avkastning på finn-annonsene mine. På fb-sidene er det et evig jag om å dytte opp innlegg og folk legger ut alt mulig ræl som de skal selge (som hadde vært modne for gis-bort-spalten eller søppeldynga). Får ikke solgt noe på facebook for innlegget blir langt nede på listen med en gang. Anonymous poster hash: d9885...bb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå