Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Har en gutt på 11 som kjører motorsykkel på crossbane og er over gjennomsnittet interessert i fiske. Dessverre har jeg null peiling på fisketurer, fiskeutstyr osv, og kan heller ikke skru på motorsykkel. Har to jenter som rir på hest og danser, siden jeg drev med hest og ballett da jeg var liten har jeg ingen problemer med å følge opp dem. Men ser at guttungen stusser litt på at jeg ikke tar ham med på fisketur osv. Så, damer, hvordan lære seg å skru på motorsykkel og å fiske? Jeg som ikke er nevenyttig i det hele tatt, men har begynt å forstå og reparere enkelte ting på bilen - skifter dekk, oljefilter, lyspærer foran og har fikset kontakt i dashbordet - alt det lærte jeg på Google og youtube. En annen ting, hvilke aktiviteter bruker dere å ta deres gutter mellom 10 og 14 år med på? Anonymous poster hash: 7c641...130
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Hopp i det! Dra på butikken og kjøp fiskestang og dupp Spør de ansatte der eller noen du kjenner hvis det er noe du lurer på. Sannsynligvis kan kanskje gutten din mer om både fisking og motorer enn deg? Du må jo ikke lære ham opp, kanskje han kan lære deg noe også? Det viktigste er å delta, hvis han ønsker det Anonymous poster hash: 7b475...4bb
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Tror kanskje det fins sånne fiskekurs? kanskje du og sønnen kunne melde dere på sammen. Turistforeninge, kanskje? Slkru på motorsykkel....hmmm....kanskje lete opp en eller annen klubb eller noe? Er også alenemor for to store jenter og en lillebror. Han er heldigvis ikke så interessert i motorsykler (ennå)... Men fiske kan man jo egentlig bare gjøre, det er vel ikke så vanskelig. Vi gjorde det før, men da var mannen med, alstå.... Anonymous poster hash: f9d46...112
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Kontakt den lokale jeger- og fiskeforeningen, så kan dere lære å fiske sammen. De har en gruppe for ungdom, men ser at den er fra 13 år. Men da kan jo du melde deg på kurs og så kan gutten være med. http://www.njff.no/portal/page/portal/njff/barn_og_ungdom De bruker ofte å være veldig gira på å få nye folk interessert i å bruke naturen, så det kan hende dere får kontakt med noen som uansett vil være villig til å lære dere å fiske. Et søk på google med "lære å mekke motorsykkel" ga mange treff... kikk litt på dem. https://www.google.no/search?q=l%C3%A6re+%C3%A5+mekke+motorsykkel&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&channel=np&source=hp&gfe_rd=cr&ei=ekt7U4CkHuXJ8ge0l4GICg Lykke til Anonymous poster hash: efda1...0f9
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Tusen takk for at dere gadd å svare! Skal sjekke det dere har linket til her. Anonymous poster hash: c34d8...b07
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Det er forøvrig mange steder det er motorklubber. eventuelt trail e.l. Det er en fin vei å gå. Har ei venninne som er på "kjærringkjøring" jevnlig og låner syklene til ungene. Forøvrig er det bare å google i vei! Det meste finnes det oppskrifter på! Anonymous poster hash: 3d3e0...ef8
sug lut Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Vet at det mange steder arrangeres fiskedager med lokal jeger- og fiskeforening, søk opp sånt i ditt nærområde. Og så er det egt veldig lite du trenger å kunne, en enkel bibliotekbok gir deg grunnlaget, og sønnen din kommer sikkert til å lære seg mer enn deg veldig kjapt uansett, om fiske er det han vil. Bare bli med og vis interesse. Samme med motorsport - oppsøk miljøene, stort sett er de fleste happy med rekruttering (been there, done that, med barn som har hatt interesser langt utenom det jeg selv er kjent med, og alle steder har vi funnet fram til miljøer som er gode og ivaretakende).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå