Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Vi var mange samlet til feiring på 17.mai. Mine barn var de eneste barna som var til stede. Det ble servert alkohol, men ingen var særlig påvirket. Mot kvelden var det to stykker som hadde fått i seg litt for mye, og jeg syntes det var litt ubehagelig (de gjorde ingenting, men den ene knuste flere glass fordi han hadde vanskeligheter med å stå på bena). Jeg begynner å pakke sammen sakene for å dra hjem, og ser da at disse to har sjenket litt champagne i et glass til barnet mitt. Før jeg reagerer har hun allerede tatt en liten slurk og skålet med dem. Barnet tydelig fornøyd. Jeg ble veldig satt ut der og da, endte opp med å bare ta fra barnet glasset, sende et stygt blikk og så dro vi. Orket ikke å lage en scene, de var også såpass beruset at jeg neppe hadde kommet noen vei. Skjønner ikke hva som går av folk. Det er ikke slik at barnet mitt tok skade av det, men det er en prinsippsak. Man serverer ikke barn alkohol. Anonymous poster hash: 08408...bb5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Jeg ville ikke ha likt det, men jeg hadde helelr ikke laget en scene av det. Barn skal selvsagt ikke ha alkohol, men de tar ikke skade av en slurk champagne. Anonymous poster hash: b8926...48a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Argh! Samboeren min drev på sånn for mange år siden, syns det var sååå morsomt å la ungene smake øl og sånt! Ble en rask stopper for det for å si et mildt!! Anonymous poster hash: 81bf3...9c6
Flettfrid og lilleprins Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Jøss! Hvor gammel er barnet ditt?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde reist lenge før noen hadde blitt full hvis jeg hadde barna mine der. Uansett, det den personen gjorde var helt uakseptabelt! Barn og synlige berusede skal ikke omgåes hverandre! Anonymous poster hash: 2fe85...7bf
☆☆☆ Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 (endret) Hadde ikkje likt det, men ikkje laga styr heller. Berre tenkt at denne personen ikkje skal feste i nærleiken av mine barn ein gong til. Endret 20. mai 2014 av ★
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde ikke laget en scene der og da, men hadde tatt det opp dagen etterpå, når ikke barna var der, og personen var edru.. Det hadde blitt månelyst!!! man gir ikke barn alkohol! Anonymous poster hash: de393...54d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Synes heller ikke barn skal få alkohol av voksne, ikke engang for en ørliten smak. Hadde mislikt dette STERKT. Men trolig ikke laget en scene der og da, av hensynet til barna (som sikkert ville følt på skyld fordi de smakte). Hadde sørget for å holde barna unna vedkommende ved en senere anledning, og evt. sagt noe dagen etterpå/ved neste møte dersom det var en jeg kjente godt. Anonymous poster hash: d835a...340
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Hadde ikke likt det, men ingen vits i å lage scene heller. Liten vits i å ta det opp med vedkommende for han/hun var full og ville neppe gjort tilsvarende edru. Anonymous poster hash: d2ee7...b56
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Jeg fikk smake på vin og øl da jeg var liten, ingen lagde noen stor sak ut av det. Drikker aldri i voksen alder. Anonymous poster hash: 31ccc...e15
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Jeg smakte også alkohol da jeg var liten. Smakte vel både litt øl, sprit og cognac jeg.. Begynte ikke å drikke før leeenge etter mine venner, og den dag i dag drikker jeg ikke i det hele tatt. Men hadde noen gitt barnet mitt alkohol, skulle de jammen fått høre det. For meg er det ikke greit, og jeg hadde blitt sur, spesielt når de vet at jeg ikke ville likt det! Anonymous poster hash: 941e2...c84
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde laget en scene. Anonymous poster hash: 5bc90...898
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #14 Skrevet 20. mai 2014 Jeg reagerer på at du har tatt med deg barnet på en 17.mai feiring hvor det ble servert alkohol. Man er ikke så naiv at man ikke skjønner at det alltid er en eller flere som drikker mer enn de bør. Anonymous poster hash: d84de...cc8
MammantilNurket Skrevet 20. mai 2014 #15 Skrevet 20. mai 2014 Det kommer litt an på ... snakker vi Gul Enke eller en kjip Henkel Trocken, liksom?? Helt alvorlig: barn skal _ikke_ ha alkohol. Ser imidlertid ikke problemet med at konfirmanten får et halvt glass hvitvin til rekene, 17-åringen får et glass rødvin til søndagsmiddagen eller et glass champagne på nyttårsaften
LivetErEnLek Skrevet 20. mai 2014 #16 Skrevet 20. mai 2014 Er det noen du skal bli sur på her, så er det i alle fall deg selv. Hvis vedkommende var så beruset at han/hun knuste flere glass og ikke kunne stå stødig, skulle du ha tatt med ungene dine og reist for lenge siden! En av grunnene til å ikke ha unger i nærheten av fulle folk, er at de mister dømmekraften. Nei dette får du nok ta på egen kappe.
MrsMilla Skrevet 20. mai 2014 #17 Skrevet 20. mai 2014 Er temmelig tolerant mener jeg selv mtp alkohol og selskap med barn. Synes det generelt er normalt at man som voksen koser seg med champagne på nasjonaldagen, og da blir det også midt på dagen når barna løper omkring. Når det er sagt - så er det ikke greit at voksne er synlig beruset, og iallefall ikke så ille at de knuser glass og herjer på (hadde forsåvidt reagert på det om det bare var voksne der også - er ikke tilhenger av fyll). At de i tillegg sjenker barn - da hadde jeg satt foten ned temmelig fort - og da hadde det blitt en scene. I en sånn situasjon må man faktisk oppdra voksne mennesker...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #18 Skrevet 20. mai 2014 Jeg har ingen problemer med at det drikkes foran mine barn, det gjør jeg tross alt selv, men jeg er ingen tilhenger av fyll foran barn. Slik jeg skriver i hovedinnlegget, var jeg i ferd med å pakke sammen ting og barn for å reise da dette skjedde. Tviler sterkt på at barna ble traumatiser de minuttene de måtte se to fulle mennesker, de var rolige selv om glass ble veltet og knust. HI Anonymous poster hash: 08408...bb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå