Gå til innhold

Verste kaffi i landet :(

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bestilte kaffi på ei lokal sjappe i går, dama bak disken drog fram ein dolce gusto-kapsel og lagde den med for mykje vatn. Kapselkaffi er greit heime når ein berre skal lage ein kopp, men når ein bestiller kaffi forventar ein noko ganske anna, og i det minste riktig tilberedning. Denne vassne herligheten kosta 26 kr i tillegg. Eg vart så paff at eg betalte for koppen og gikk.

Eg kan tole å bli svindla ein og anna gong, men kva skjer når eg finn fram kapselen heime i dag? Jo, sinnet blussar opp att! Dolce gusto er midlertidig ødelagt for meg :(

Får lyst å advare alle mine facebook-venner mot denne verksemda, men motet sviktar. Eg har ansatte i dritkafeen på vennelista. Skal i alle fall aldri meir kjøpe kaffi der. Takke meg til kiosken der vi dyppa sukkerbitar i pappas kaffi som barn. Anstendig, ærlig traktekaffi på dei samme krusa eg hugsar frå barndommen. Til 15 kr inkludert påfyll..

Endret av ★
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, godt å høre at det ikke bare er meg - jeg lurer nemlig i mitt stille sinn på om jeg bare har blitt for gammel, men når du som er pur ungfole også klager så føler jeg meg på tryggere grunn med kaffekapselklaging.

Skrevet

Det finst fleire slike gjerrige møkkasjapper altså? Og folk finn seg i det??

Det er jo kjempeprofitt. Maskina kostar nesten ingen ting, kapselen kr 3,50 og null arbeid krevst. Og så å selge skvipet (med vassmengda som vart brukt snakkar vi sølevatn) til blodpris..

Er framleis forbanna!

Skrevet

Æsj! Burde vært straffbart og kødde med kaffen til folk! 

Gjest Jigglewiggle
Skrevet (endret)

Jeg går sporenstreks ut fra en kaffebar hvis jeg ser en kapselmaskin bak disken! Ikke søren om jeg sponser den svindlingen der, jeg vil ha ekte og god kaffe!

Man tuller ikke med kaffen til a' mor, nei!

Endret av Jigglewiggle
Skrevet

Liker ikke å kjøpe kaffe på kaffe-sjapper. Ber alltid om at de må lage den skikkelig varm, får det samme dustete uttrykket hver gang. Problemet er at hvis jeg ikke spør om de kan lage den skikkelig varm, så får jeg pisslunket kaffe.

Skrevet

For øyeblikket er det kun ett sted her i byen det går an å kjøpe kaffe.

Hele byen skvalper over av kokt mjølk.

Kjøper man en cappuccino får man et stooort beger breddfullt av kokt melk oppi. Helt til topps.

Jeg blir så eitrende forbanna.

Siste gang det skjedde løftet jeg på begeret, kjente jeg brant meg på fingrene og konstaterte at det veide alt for mye til å inneholde en cappuccino. Jeg pustet hardt ut gjennom nesen og satte øynene i denne baristawannabeduden som sto bak disken og sa ganske høyt:

Det er ikke før du heller like deler kaffe, melk (som ikke er over 72 grader) og skum det blir en cappucino. Tre like store deler altså.

Det her er en glovarm latte, i beste fall.

Jeg vil ikke betale for den for jeg har ikke fått en cappuccino. Kan du prøve å lage en cappuccino til meg?

Jeg oppførte meg sikkert som en dust, men det driter jeg i lang marsj. Betaler man i dyre dommer skal man vel for fanken få det man bestiller?

Duden bak disken beklaget forsiktig og laget noe som ihvertfall minnet mer om en cappuccino. 

På den andre kaffebaren har jeg bare begynt å bestille cortado istedet. Da får jeg nemlig en cappuccino som faktisk ikke er så verst.

Men det siste stedet er det beste. Damen/evt mannen, alt etter øynene som ser, bare peker på meg og lager en perfekt cappuccino. Hun/han vet også at jeg ikke skal ha noe sånt tant og fjas på toppen som O´boy strøssel eller lignende. Aller nådigst kan jeg alltid ta et par kaffebønner som knask på skåla. 

Ser jeg en kapslemaskin blir det bare litt fnysing og da bestiller jeg heller en god te istedet faktisk.

Noen ganger savner jeg kokekaffen til mormor hvor man gulpa garvesyre og spytta grut, men gubba den var jo god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...