Gå til innhold

Dere som er flinke med trening/fitness...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere et bra forslag til mageøvelser jeg kan gjøre hjemme? Tenkte å ta annenhver dag, og få trent skikkelig i mageregionen.

Her trengs det oppstramming!

Kanskje noen har et bra oppsett de kan gi til meg? (Repetisjoner av forskjellige øvelser osv)

Anonymous poster hash: 32232...d0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe?

Skrevet

Rent bortsett fra sit ups eller crunches?

Ligg på ryggen og strekk beina 90 grader opp. Senk de forsiktig ned (strake!) mot gulvet uten at de kommer nær gulvet. Løft så kontrollert opp igjen. Er dette vanskelig så kan du starte med et og et ben.

I tillegg er planken effektiv og planken hvor du står med tyngden på hendene (ikke albuene) og trekk kneet mot motsatt arm annenhver gang..

Sitte i båten og hold gjerne noe tungt som du legger ned på den ene siden av kroppen for å ta opp og legge over til den andre siden. Fortsett sånn så får du god trening av sidemuskelaturen.

Sikkert dårlig forklart men skriver på telefonen :-)

Skrevet

Rent bortsett fra sit ups eller crunches?

Ligg på ryggen og strekk beina 90 grader opp. Senk de forsiktig ned (strake!) mot gulvet uten at de kommer nær gulvet. Løft så kontrollert opp igjen. Er dette vanskelig så kan du starte med et og et ben.

I tillegg er planken effektiv og planken hvor du står med tyngden på hendene (ikke albuene) og trekk kneet mot motsatt arm annenhver gang..

Sitte i båten og hold gjerne noe tungt som du legger ned på den ene siden av kroppen for å ta opp og legge over til den andre siden. Fortsett sånn så får du god trening av sidemuskelaturen.

Sikkert dårlig forklart men skriver på telefonen :-)

Nei veldig bra, takk!

Har du forslag til repetisjoner osv? :) hvor mye bør jeg gjøre av dette?

Skrevet

Og hva er crunches? :-p

Skrevet

Crunches er sit ups hvor du ikke går helt på men korsryggen fortsatt er i gulvet.

Angående repetisjoner så holde på i 1 min av gangen med hver øvelse. Eller du kan gjøre 30*2. Planka tar du 30 sek eller 1 min. :-)

Skrevet

Ikke gjør situps. Ødelegger ryggen og er heller dårlig trening for magen. Helt utrolig at folk anbefaler det fortsatt. Forskjellige varianter av planken er bra. Mange gode tips på fitnessbloggen.

Anonymous poster hash: c21a9...33c

Skrevet

Takk, skal ikke gjøre situps:-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...