Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Hva synes dere om det? Ser det er så mange meninger om hvordan bryllupsfestdn bør foregå. Jeg luftet ideen blandt bekjente for en tid tilbake, at jeg og samboeren min skulle gifte oss på tinhuset en fredag, ha barnevakt og ta en kjærestetur den helga. Da var jeg visst superegoist. Vi vil ikke ha den bryllupsgreia med taler, bløtkakekjole og mange andre formaliteter. Hvorfor kan vi ikke være egoistiske denne dagen når det handler om oss. Alternativet et vielse med foreldre og søsken, så ut å spise på en finere restaurant etterpå. Men jeg føler ikke da at folk respekterer våre ønsker om at vi ikke vil ha taler, bryllupsgaver og alt det der. What to do? Anonymous poster hash: c4ea9...8d4
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Vi hadde bare en liten vielse med mødrene våre som forlovere og var ute og spiste med forledrene våre etterpå. Vi hadde på det tidspunktet ikke råd til så mye annet og jeg ville ikke ha så mye oppmerksomhet rundt det hele. Var ingen stor opplevelse, men vi fikk jo giftet oss. Eneste jeg angrer på var at vi ikke dro på noe reise etterpå. Kan se for meg at vi kanskje velger å å ha et større selskap hvis vi ønsker å fornye ekteskapsløftene en gang i fremtiden. Anonymous poster hash: 9f196...281
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Deres dag - deres valg. Men vær forberedt på at dere da kan såre noen på veien, f.esk foreldre eller nærmeste familie. Dere trenger jo ikke nødvendigvis bløtkakekjole, taler, sanger og stor fest osv for å feire et bryllup. det kan fint gjøres intimt med de aller nærmeste. Så får vennene heller føle seg snytt for festen. Men da inkluderer dere iallefall den nærmeste familien Anonymous poster hash: 0376c...38d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Men hvorfor sårer vi noen når det er vår dag? Mener ikke å være kjip.. Vi blir nok å ha det veldig lite uansett med eller uten familie. Anonymous poster hash: c4ea9...8d4
sug lut Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Jevnt over er det sjelden grunn til å bry seg om andres mening om dette og hint av personlige valg man gjør. Et hett tips er å la alle vite fra start at det er ingen grunn til å mase eller klage over dine avgjørelser noensinne for det vil ikke bli tatt til følge og gir de seg ikke vil det bli voldsomt ubehagelig for dem. Det har funka fjell i førti år her.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Vi kommer ikke til å ha en fest bare fordi noen kanskje (mest sannsynlig svigermor) kommer til å bli sur, det er dems problem, ikke vårt. Vårt drømmebryllup er IKKE å ha en fest. Festen er for brudeparet og vi vil ikke ha den. Blir tinghuset i hemmelighet og en god middag etterpå med forloverne. Søstra mi og mannen hennes gjorde det og ingen i vår familie ble sure, alle ble glade på deres vegner. Også mannen hennes sin familie ble glad. Er ikke meningen å herme etter de, de var bare raskere enn oss med å gjennomføre det. Gjør hva dere vil og ikke bry dere om noen blir sure, det er bare barnslig og går over. Gjør dagen til sånn som dere vil ha den, deres drømmebryllup Anonymous poster hash: b57bf...8da
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Vi reiste på ferie og kom hjem som gift vi, ingen visste noenting. Vi hadde bestilt tid på en ambassade og reiste dit, hadde ikke med oss noen. Ambassaden stilte med vitner og vi hadde en kjempekoselig vielse (valgte et sted det ikke er samlebåndvielser, som i Roma og Paris, men en liten ambassade hvor de ganske sjelden holdt vielser og syntes det var såååå hyggelig at det kom nordmenn på besøk for å gifte seg). De hadde pyntet med blomster, kjøpt sprudlevin, skålte med oss og var så hyggelige. Så kom vi bare hjem som gift. Ingen sure miner her ihvertfall. Foreldrene våre og søsknene våre ville jo gi oss en bryllupspresang da, så vi inviterte de på en bedre middag som takk for det og for å "feire" begivenheten littegranne. Det ble så koselig atte. Anonymous poster hash: dfdb0...a7a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Takk for svar dere:) Da gjør vi som vi ønsker selv! Jeg tror ingen av våre foreldre blir støtt. Ikke mine hvertfall. Jeg er kanskje ansett som litt kjedelig, men vil rett og slett ikke ha bryllup. Anonymous poster hash: c4ea9...8d4
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Deres dag - deres valg. Men vær forberedt på at dere da kan såre noen på veien, f.esk foreldre eller nærmeste familie. Dere trenger jo ikke nødvendigvis bløtkakekjole, taler, sanger og stor fest osv for å feire et bryllup. det kan fint gjøres intimt med de aller nærmeste. Så får vennene heller føle seg snytt for festen. Men da inkluderer dere iallefall den nærmeste familien Anonymous poster hash: 0376c...38d Fordi noen - f.eks foreldre - gjerne ønsker å se dere bli gift. Det handler ikke nødvendigvis om å være med på en stor fest eller få holde tale til bruden. Men for noen foreldre er kanskje det å se barna sine gifte seg et veldig stort bryllup. Da kan det være ekstra sårt å vite at de gifter seg i tinghuset men at du ikke får lov til å være tilstede. I så tilfelle kan det være greit å informere de rundt dere om deres planer så tidlig som mulig slik at eventuelle reaksjoner kan få utløp i forkant. Hvis dere derimot ikke tror at noen kommer til å reager på deres valg så er jo dette egentlig ikke noe å diskutere engang? Anonymous poster hash: 0376c...38d
SuperFries Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Min søster giftet seg på Rådhuset, og ville ikke ha andre enn forlovere der. Mamma gråter over der fortsatt, hvis det kommer opp. Det er hennes lille jente, og det er en stor anledning for mødre. Jeg ville blitt utrolig såret dersom jeg ikke fikk delta i min datters bryllup. Tenker at så lenge foreldre får komme på selve vielsen, så er alt som skjer etterpå likegyldig.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Og jeg hadde ikke brydd meg om barnet mitt hadde giftet seg i hemmelighet, hadde bare blitt glad for at de giftet seg Syns det er egoistisk av foreldre å forlange å være med om de som gifter seg ikke ønsker noe styr. Er de som gifter seg som bestemmer hvordan bryllupet deres skal være, ikke foreldrene deres. Anonymous poster hash: b57bf...8da
Gjest cd0da Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 Vi giftet oss på en fredag ettermiddag. Sa ifra til et fåtall i familie en uke før. Endte opp med 15 gjester da av aller nærmeste familie da foreldrene våre disket opp med kaker og kaffe, men på kvelden dro mannen min og jeg alene på restaurant. Ingen andre, verken lenger ut i familien eller venner, visste noe om det før vi oppdaterte på facebook
It's all about me Skrevet 20. mai 2014 #13 Skrevet 20. mai 2014 Jeg trenger hverken noen fest eller annen høytidelighet, men jeg hadde blitt veldig lei meg om jeg ikke fikk være til stede når mitt barn giftet seg. Selvfølgelig er det brudeparet sin dag og jeg hadde ikke vist noe, men lei meg hadde jeg blitt uansett. For det er faktisk en uendrlig stor dag for foreldre også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå