Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Jeg er 38 og har to barn på 1 og 3. Hadde hyperemesis med begge så svangerskapene var noe drit. Mannen måtte gjøre alt hjemme og i tillegg måtte vi ha hjelp av mamma fordi mannen reiser mye i jobben. Nå er mamma bortd så vi kan ikke få noe hjelp. Alle andre bor langt unna. Og nå har vi jo to som skal tas vare på. Men jeg har så innmari lyst på ett barn til... Mammaperm tida er herlig hvis en ser bort fra slitet de første 3 mnd. Og ungene er så herlige. Vi har vært heldige og fått snille og rolige og tålmodige barn. Ikke sikkert en tredje blir slik. Av og til tenker jeg at jeg ikke egentlig vil ha 3 barn. At jeg bare vil oppleve spenningen med prøvingen og forventningen når en møter babyen. Og det å ha baby. En gang til. Men så ville jeg altid ha 3 barn da jeg var barn. Tenker at oppfølging blir mer og spesielt siden mannen er borte mye og jeg og har karriere og jobber fullt. For ikke å snakke om spm om vi overlever en runde til med hyperemesis. .. Får vi det til å gå rundt i de mnd om jeg ikke greier noe og vi ikke har hjelp? For jeg får det vel igjen..? Ikke har vi et fjerde soverom heller... Men jeg vil og vil. Tenker nesten ikke på annet og planlegger når det vil passe best å begynne med nr 3. Mannen er med om jeg vil... Tenker at vi venter ett år så det blir 3 år mellom de yngste denne gangen... Noen med råd tips eller erfaringer? Anonymous poster hash: a703f...3a3
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Følger... Får ikke bestemt meg selv ... Anonymous poster hash: 17650...662
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Følger... Er i samme situasjon, selv om et av våre barn er ganske krevende og vil alltid fortsette med det. Anonymous poster hash: 25220...d04
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Ikke lirt. Du skriver jo selv hvorfor det ikke er lurt. Dere har ikke nok soverom, du kan få hypermesis uten mulighet for hjelp, ungen kan bli en ordentlig skrikerunge, hva gjør du da? Jeg har en som har hylet KONSTANT omtrent siden fødsel, er straks ett år og jeg sliter meg fullstendig ut. Jeg har EN, som er som tjue. Kan tenke meg det er noe dritt hvis man har to til i tillegg. Som også kansje blir sjalu. Anonymous poster hash: 39105...627
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Hvis du blir så dårlig under svangerskapet at du ikke kan gjøre noen ting, så vil jeg vel tro at mannen din kan få sykmelding fordi han må ta seg av deg, og ikke minst barna...??? Og du kommer ikke til å angre på en tredjemann!! Anonymous poster hash: 5b7d7...0f7
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #8 Skrevet 21. mai 2014 Takk til dere som har svart:) Flere som har gode råd? Anonymous poster hash: a703f...3a3
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #9 Skrevet 21. mai 2014 Hvis du blir så dårlig under svangerskapet at du ikke kan gjøre noen ting, så vil jeg vel tro at mannen din kan få sykmelding fordi han må ta seg av deg, og ikke minst barna...??? Og du kommer ikke til å angre på en tredjemann!! Anonymous poster hash: 5b7d7...0f7 Nei han vil ikke få det. Han får kun sykemelding for seg selv. Jeg syns ikke det høres ut som en god ide med enda ett barn i den situasjonen dere er i. Tenk først på de barna dere allerede har og ikke bare på hva du har lyst til. Anonymous poster hash: f7c71...d62
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #10 Skrevet 21. mai 2014 å ikke ha et ekstra rom er ingun grunn til å ikke få et barn til... Er i samme situasjon Hi, eller var. Har to barn og har blitt uplanglagt gravid, vurderte abort, eller egentlig har time til abort om 2 timer. Men er ganske sikkert på at jeg ikke klarer å gjennomføre det. Tenk at barn er en velsignelse, og man angrer ikke på de barna man fikk, men de man ikke fikk.... Anonymous poster hash: bae05...985
Anastasia_ønsker3 Skrevet 21. mai 2014 #11 Skrevet 21. mai 2014 Takk til dere som har svart:) Flere som har gode råd?Anonymous poster hash: a703f...3a3 Jeg har nå tre, og synes det er helt supert. Selvfølgelig strevsomt innimellom, m mye kos også. Men skal sies at jeg ikke hadde en verre graviditet enn at det var tredje på 6 år og fare for prematur fødsel (begge de andre var det). Jeg synes det var perfekt at den minstemann var 4 da babyen kom. Man greier alt! Barn kan faktisk bo på samme rom, hvis plass til 2 senger selvfølgelig. Det store spm her er vel om dere greier det under graviditeten. Jeg vet ikke hvordan det utarter seg, m hvis du ikke greier å gjøre noe, mannen er mye borte og dere har få til å hjelpe, så ville jeg kanskje tenkt meg nøye om. Ble kanskje ikke noe klokere. Men det å ha 3 barn, du angrer ikke
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #12 Skrevet 21. mai 2014 å ikke ha et ekstra rom er ingun grunn til å ikke få et barn til... Er i samme situasjon Hi, eller var. Har to barn og har blitt uplanglagt gravid, vurderte abort, eller egentlig har time til abort om 2 timer. Men er ganske sikkert på at jeg ikke klarer å gjennomføre det. Tenk at barn er en velsignelse, og man angrer ikke på de barna man fikk, men de man ikke fikk.... Anonymous poster hash: bae05...985 Jeg ser at mange skriver akkurat den frasen, men det er ikke sant for alle. Se deg litt rundt i verden hvordan enkelte behandler barna sine. Anonymous poster hash: f7c71...d62
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #13 Skrevet 21. mai 2014 Barn kan dele rom (min mor og søster delte t.o.m. seng i årevis), så akkurat det er ikke noe problem. Det står og faller på hva du tror du kan orke - ikke minst under svangerskapet, men også etterpå, da du til tider i praksis kommer til å være alenemor for tre barn... Det blir veldig tøft!! Samtidig vil ikke barna være smårollinger hele livet, og det blir enklere når de blir større og mer selvdrevne. Ikke lett! Om dere bestemmer dere for en til, forresten, ikke utsett det for lenge med tanke på alderen din. Jeg ble superlett gravid med de to første, men nr 3 tok sin tid før det klaffet, og jeg var også gjennom 2 SA! Hadde bikket 35 da vi begynte prøvingen, og mistenker sterkt at alderen hadde sitt å si. Anonymous poster hash: 7e43b...3f0
Tired mama Skrevet 21. mai 2014 #14 Skrevet 21. mai 2014 Tenkte jeg bare skulle svare på en ting. Man trenger IKKE 4 soverom selv om man har tre barn. :-) Ikke la det bestemme utfallet i hvert fall! :-) Har hørt at man ikke angrer på de barna man får, kun de man ikke får... ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #15 Skrevet 21. mai 2014 Hatt svg.kvalme fra helvete, ødelagt rygg og bekkenløsning. Fått 3 tette barn. Alle kolikk og faens oldemor. Bor trangt i tillegg, men jeg er så glad for disse skattene! 3 barn er fantastisk! Nå flytter vi og får større plass, minste bikka året og da blir alt så mye bedre!!! Hvis dere ønsker flere, gå for det! Men vær mentalt innstilt på hva det kan medfølge! Alt går om viljen er der! Anonymous poster hash: df343...871
PartyOfFour Skrevet 21. mai 2014 #16 Skrevet 21. mai 2014 Er folk virkelig så "bortskjemte" at man avgjør antall barn på grunnlag av antall rom? Jeg har foreløpig to barn, og de sover på samme rom, selvom de kunne fått hvert sitt. Hvor er lykken i at små barn får hvert sitt rom? Tror de har det bedre sammen. Det blir noe annet når de kommer i tenårene!
♥Nemi♥ Skrevet 21. mai 2014 #17 Skrevet 21. mai 2014 Er i slutten av HG-svangerskap 2 nå, og mannen vil stoppe her, selv om vi alltid har tenkt på 3. Jeg kjenner at jeg er veldig glad for at storesøster er over 4, og har forståelse for det som skjer! Hun hjelper masse til, og jeg er glad hun ikke er to-tre som var planlagt aldersforskjell. Hva med å vente litt til, til minstemann er litt mer selvstendig?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #18 Skrevet 21. mai 2014 å ikke ha et ekstra rom er ingun grunn til å ikke få et barn til... Er i samme situasjon Hi, eller var. Har to barn og har blitt uplanglagt gravid, vurderte abort, eller egentlig har time til abort om 2 timer. Men er ganske sikkert på at jeg ikke klarer å gjennomføre det. Tenk at barn er en velsignelse, og man angrer ikke på de barna man fikk, men de man ikke fikk.... Anonymous poster hash: bae05...985 Jeg ser at mange skriver akkurat den frasen, men det er ikke sant for alle.Se deg litt rundt i verden hvordan enkelte behandler barna sine. Anonymous poster hash: f7c71...d62 Hvilken frase? Hi sier at hun har lyst på et barn til, så da blir det et ønsket barn. Så skjønner ikke hva du mener Anonymous poster hash: bae05...985
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #19 Skrevet 21. mai 2014 Er i slutten av HG-svangerskap 2 nå, og mannen vil stoppe her, selv om vi alltid har tenkt på 3. Jeg kjenner at jeg er veldig glad for at storesøster er over 4, og har forståelse for det som skjer! Hun hjelper masse til, og jeg er glad hun ikke er to-tre som var planlagt aldersforskjell. Hva med å vente litt til, til minstemann er litt mer selvstendig? Har tenkt på det. Men da blir jeg jo over 40 og kanskje ikke gravid engang... redd kromosomfeil og sa osv også. Er kanskje ikke like heldig 3 gang... Anonymous poster hash: a703f...3a3
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #20 Skrevet 21. mai 2014 å ikke ha et ekstra rom er ingun grunn til å ikke få et barn til... Er i samme situasjon Hi, eller var. Har to barn og har blitt uplanglagt gravid, vurderte abort, eller egentlig har time til abort om 2 timer. Men er ganske sikkert på at jeg ikke klarer å gjennomføre det. Tenk at barn er en velsignelse, og man angrer ikke på de barna man fikk, men de man ikke fikk.... Anonymous poster hash: bae05...985 Jeg ser at mange skriver akkurat den frasen, men det er ikke sant for alle.Se deg litt rundt i verden hvordan enkelte behandler barna sine. Anonymous poster hash: f7c71...d62 Hvilken frase? Hi sier at hun har lyst på et barn til, så da blir det et ønsket barn. Så skjønner ikke hva du mener Anonymous poster hash: bae05...985 Denne frasen : Tenk at barn er en velsignelse, og man angrer ikke på de barna man fikk, men de man ikke fikk.... Anonymous poster hash: f7c71...d62
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #21 Skrevet 21. mai 2014 Det høres ut som en vanskelig situasjon. Tenk deg en toåring mens du ikke fungerer - de må passes på hele tiden! Virker nesten som om mannen din må ta valget her, siden det er han som kommer til å måtte gå i full jobb og ta seg av hus og unger mens du er dårlig! Du må også huske på at ikke alle barn er stille og rolige sovebabyer. Her kom nummer tre med kolikk og nummer fire med KISS og masse søvnvansker. Jeg er veldig for flere en to barn, men man må tenke nøye gjennom dette, og det er veldig tøft til tider!! Anonymous poster hash: 934a3...2ba
♥Nemi♥ Skrevet 21. mai 2014 #22 Skrevet 21. mai 2014 Er i slutten av HG-svangerskap 2 nå, og mannen vil stoppe her, selv om vi alltid har tenkt på 3. Jeg kjenner at jeg er veldig glad for at storesøster er over 4, og har forståelse for det som skjer! Hun hjelper masse til, og jeg er glad hun ikke er to-tre som var planlagt aldersforskjell. Hva med å vente litt til, til minstemann er litt mer selvstendig? Har tenkt på det. Men da blir jeg jo over 40 og kanskje ikke gravid engang... redd kromosomfeil og sa osv også. Er kanskje ikke like heldig 3 gang... Anonymous poster hash: a703f...3a3 Et år fra eller til, tror jeg ikke utgjør så mye på mor, men det gjør det på storesøsken! :-) Du vet aldri om det kommer til å skje noe med baby uansett alder man er i. Jeg er 23, men jeg aner ikke om babyen min er frisk eller ikke.. Det er jo kjempemange i denne verden som får barn så sent, så jeg ville ha prøvd å fått bort den 40 sperren. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå