Gå til innhold

Livsttilsendring men ingen forandring på vekta

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3 mnd siden begynte jeg å endre mye på livsstilen min etter å ha vært alvorlig syk. Har sluttet å spise godterier og cola på hverdager, begrenser meg kraftig i helgene. Før spiste jeg snop og drakk brus nesten hver dag. Jeg spiser mye knekkebrød og frukt og går mye mer turer enn før. Klarer ikke trene hardere pga helsa mi.

En skulle jo tro at noe av dette hjalp på vektaa? Men neida, her veier jeg det samme som før (minst 10 kg for mye). Magen er like uflat.

Deprimerende og umotiverende dette her.

Anonymous poster hash: ac96d...9ce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det verste er når folk kommer med gode råd om hva en bør gjøre, når en allerede gjør alt dette fra før..

Anonymous poster hash: ac96d...9ce
Skrevet

Hvis du spiser mye knekkebrød og frukt så kan det være årsaken hvis du er insulinintolerant. Da blir det rett og slett for mye karbohydrater.

Anonymous poster hash: 36711...691
Skrevet

Det er mulig du allerede er klar over dette og passer på, men du må passe på kaloriintaket ditt hvis du vil ned i vekt. Uansett om det er sunt det du spiser, så er det kalorier i det. Det er ikke sååå mye mindre kalorier i et knekkebrød enn det er i ei brødskive, og frukt inneholder ofte en del kalorier siden det er mye fruktsukker i det. Jeg prøvde alt mulig selv, åt sunnere, trente masse, men jeg la på meg 2 kilo.. Først når jeg begynte å se på kaloriinnholdet klarte jeg å gå ned i vekt.. Vet hvor frustrenende det er når du føler at du gjør alt riktig og det fortsatt ikke går! Så er ikke noen skjennepreken dette her altså, bare godt ment ;)

Anonymous poster hash: 46f67...d63
Skrevet

Du har stoppa den negative utviklinga oger no i energibalanse. For å slanke seg må eit energiunderskot til. Men når du har klart å snu til ein sunn livsstil bør du vurdere nøye om det er viktig å gå ned i vekt. For helsa di er det nok ikkje det.

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen hi...

Her sitter kg som limt på, selv med veldig forandra livsstil.

Enig med hun over, det er kcal en må passe på.

Jeg selv sliter med å klare å regne kcal. Jeg kan leve på sunn mat over lengre tid, men hvis jeg plutselig tar en is eller spiser et kakestykke eller 2 i et kaffeslabberas, blir alt ødelagt, og kg er fortsatt limt fast på meg.

Så hvis jeg skal gå ned, må jeg være helt motivert på å ikke røre noe usunnheter i flere mnd.. Og det klarer jeg ikke, forfi jeg vil kose meg nå og da.

Derfor holder jeg på å bare forandre tankegangen min. Nyte livet, spise sundt, trimme, ha lov til å ta et kakestykke eller is nå og da, og bare finne meg i at vekta mi er sånn.

Og kanskje vil vekta gradvis gå litt og litt ned etter som mnd går. For jeg har virkelig fått opp aktiviteten.

Anonymous poster hash: f158f...aed

Skrevet

Jeg har gjort akkurat det samme. Jeg har alltid drukket 2 liter cola i døgnet og spist usunt, og for 3 uker siden var det stopp. Vekta stod stille de første 14 dagene, men med målebånd så jeg raskt at cm forsvant. Jeg sliter med å få i meg nok kalorier, og det er heller ikke bra. Men i løpet av de 3 ukene har jeg nå gått ned 3,5 kilo, 8cm rundt magen og 6 rundt rumpa. :-D

Anonymous poster hash: ec682...e98

Skrevet

Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd paleokosthold. Det går ut på å spise ren og naturlig mat og lite karbohydrater. Er ikke rart at du ikke går ned i vekt når du spiser knekkebrød og frukt som inneholder mye karbohydrater. I ett paleokosthold kan man spise nøtter, bær, litt frukt, grønnsaker, fisk, kjøtt, fjærkre, fete oster. I dette kostholdet spises ikke kornprodukter eller belgvekster (mais, cashewnøtter, peanøtter). Det er bare en myte at man legger på seg av fett, er karbohydrater som er verstingen. Etter at jeg begynte med paleokosthold har vekta mi vært stabil og helsa blitt bedre. Kan anbefale deg å lese boken "Helt naturlig mat og trening" av Pål Jåbekk, som er ernærings- og treningsfysiolog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...