Gå til innhold

Hvor ofte drar dere og gjør ting sammen med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere som er alene med flere barn tid til dette i ukene når det er lekser og middag som skal lages mv, eller er det en helgegreie?

Anonymous poster hash: 0e9c6...faf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg aktiv i mine barns idretter så på vinterhalvåret trener vi sammen 3 ganger i uken, pluss en tur eller to i helgene.

Nå på sommeren er vi alle med på to familieaktiviteter i uken og er finner på en aktivitet 1-2 ganger i uken i tillegg.

Jeg trives med å være i aktivitet og det gjør barna mine også og jeg synes det er kjempestas å kunne få dele opplevelser med dem! Om litt så åpner familieparkene rundt oss så da blir det litt mer tid på dem enn i skogen.

Anonymous poster hash: aeffd...2f4
Skrevet

dytt

Anonymous poster hash: 0e9c6...faf
Skrevet

Jeg er ikke alene, men spesielle aktiviteter er forbeholdt helgen egentlig. I ukedagene går tiden så sabla fort at det er sjeldent vi har tid til noe ekstraordinært. Hjemme i 3 tiden og så er det middag, lek og litt tv, så tiden flyr.  Det er ikke hver helg vi finner på noe spesielt heller, ofte er vi bare ute sammen. Barnet er bare 3 år da. 

Anonymous poster hash: aef8e...eb8
Skrevet

Må man absolutt dra noe sted for å finne på noe med barna?

Anonymous poster hash: ca51b...2d3
Skrevet

Ikke så ofte.....de har alltid masse venner på besøk, men vi har aktiviteter 2 ganger i uka, blir gjerne en utflukt i løpet av helgen, ellers så har vi voksne ganske mye å ta igjen på huset  når helgen kommer så blir mye frilek på ungene. Koser oss på kveldene, da:)

Anonymous poster hash: abf8f...f58
Skrevet

Er aleine med to, og det er svært lite vi får gjort i ukedagene, for vi er ikke hjemme før halv fem, og da prioriteres middagen.

Å "finne på ting" er derfor forbeholdt helgene, men er heldigvis belastet med unger som synes en tur på biblioteket eller å male på lerret på staffeli sammen med mamma er spennende nok ;)

Anonymous poster hash: e0da2...67a

Skrevet

Det skjer ikke at vi er hjemme en hel helg. Enten på skogen, en fjelltur, på hytta, et arrangement i byen, lekeplass med venner, bading/ski/aking etter årstid, lengre sykletur.

Vi har allikevel tid til, spill, lesing, dans og tull og tøys :)

På ukedager henter jeg som regel halv 5, og vi er ferdig med middag halv 6/6, har som mål å komme oss ut en halvtime etter middagen, om det er på sykkel, gåtur, fotballbanene eller lekeplassen så syns jeg det er koselig med den halvtimen ute før barnetv og leggetid kl. 7/kvart over. Er det dårlig vær så er vi kjapt inn :)

Anonymous poster hash: dfb0a...ebc
Skrevet

Jeg er ikke alene, men ikke ofte vi drar for å gjøre noe med ungene. Fire kvelder i uka går med på ulike aktiviteter ungene holder på med, så de dagene blir okuperte. Men en liten sykkeltur eller slike ting får vi tid til innimellom, men ikke de store utfluktene.

I helgene prøver vi å ha minst mulig planer, for vi jobbeer skift begge og helger, så har vi fri vil vi kose oss sammen. Og har vi lyst til å gjøre noe, om ikke koser vi oss hjemme.

Har barn som er aktive sammen med vennene sine. Det er uhyre sjelden huset ikke har dobbelt opp av unger eller mer. Jeg syns det er veldig koselig at ungene faktisk liker å ta med seg venner hjem og at de leker og har det så gøy sammen. Vi har ikke regeler på pc og tv bruk, men kan vel telle på en hånd hvor mange ganger de har gjort noe slikt når venner har vært her, og har de gjort det så er det gjerne regnevær ute.

Når vi spør ungene om vi skal finne på noe får vi faktisk ofte nei, for de har planer om å gjøre ditt og datt men den og den vennen. Noen få ganger trumfer vi gjennom, men vi syns faktisk det er viktigere at ungene er aktive på egen hånd, uten at vi må sette de i aktivitet.

Idag har mine to barn sykla, vært på korps øvelse, hun ene har gått tur med to venner som har gått luftetur med hundene sine, det har vært ørten unger i hagen og sparket fotball, lekser har blitt gjort, oppvaskmaskinen ahr hun ene tatt samt å rydde på kjøkkenet, hun andre har brettet noen maskiner med klær og hjulpet meg med å sette over noen til (sette på er litt skummelt, men fylle inn og brette osv det er gøy) samt at vi koste oss i sofaen med litt tv-titting før det var natta. En helt normal dag her i huset, og bytte mot dette med turer vi må dra ungene med på vil vi ikke. Vi har skogen (der gikk hun ene tur med en hund ista) rett ved husveggen, vi har akebakke borti gata, skiløyper, skolen har masse lekeaparater og skaterampe, fotballbane, skøytebane er alt innen 3 min gange fra oss. Så vi er nok ekstremt heldige slike sett, og det gjør nok at ungene er så aktive som de er også. Alltid noe å finne på uansett vær.

Anonymous poster hash: 9a4eb...06e

Skrevet

I ukedagene er det masse aktiviteter så da har vi full timeplan.

Hva vi gjør i helgene kommer an på ukas timeplan. Har den vært hektisk trenger vi faktisk å ta det litt med ro hjemme.

Anonymous poster hash: b164e...7b3

Skrevet

Hver dag, stort sett - enten i forbindelse med ungenes aktiviteter (drar og bader etter korpsøving, fx) eller bare tar middagen med til skogs eller tar turposter på kvelden eller rusletur langs elva. Null problem, det er mange timer i døgnet selv etter lekser og fritidsaktiviteter og jobb og skole.

Anonymous poster hash: f38f8...9cc
Skrevet

Ikke så ofte når vi er hjemme. Har 3 barn, en stor & to små, så det er vanskelig å finne aktiviteter som passer alle. Men ofte playdater med venners barn osv, og så har vi masse barn i nabolaget som barna helst vil leke med. Vi er jo sef ofte med og leke. Men vi reiser ganske mye, har hytte både på fjellet og ved havet, tilgang på hus i Spania og Italia, og reiser generelt mye utenlands. Føler barna mine opplever MYE :)

Anonymous poster hash: c6205...b42

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå er ikke jeg alene da, men fotballen til jentungen spiser mer enn nok tid, sammen med pianospillingen. Det utgjør ca 4-5 dager i uka, hvertfall på denne tiden av året... Så vi sliter ikke akkurat med å få dagene til å fly.

Prøver og å oppdra ungene til å finne på ting sjøl, og selv om vi stort sett finner på noe i helgene så er det ikke organiserte aktiviteter. Tar det litt på sparket. Det må ikke skje noe hele tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...