Gå til innhold

Kortvarig oppkast / kvalme, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt på 7 år er av og til kortvarig kvalm. Våkner da som regel opp kvalm, kaster opp 1 eller 2 ganger på morgenkvisten, kvikner som regel helt til rundt lunsjtider og virker helt frisk igjen. 

Dette kan skje ca 3-4 ganger i året og er som regel helt likt hver gang.

Jeg er overrasket over at det er så kortvarig og går så fort over.

Jeg tenker at enten er det infeksjon hun har blitt smittet av, matforgiftning eller matallergi. Ingen andre i familien blir syke og hun har ingen kjente allergier. 

Trives veldig godt på skolen og er ellers en glad og blid jente.

Jeg ville nok avfeid det med infeksjon hadde det ikke vært for at det er så likt hver gang.

Noen som har noen erfaringer å dele?

Anonymous poster hash: 2ca16...f96
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Anonymous poster hash: 2ca16...f96
Skrevet

Migrene? Det er ikke alle som får veldig hodepine, noen får auramigrene, svimmelhet, kvalme uten dundrende hodepine...

Sønnen min på 10 år har migrene, men han har hodepine også altså. Barnemigrene kjennetegnes gjerne ved kortvarige anfall, type 2-3 timer så er det over. Det er først etter puberteten det er vanlig med migreneanfall som varer i opptil flere dager.

Sønnen min begynner sine migreneanfatt med "vondt i magen", kvalme og sykdomsfølelse, hodepinen er veldig intens og sitter ifølge han selv bak øyebrynet. Han ligger i sengen og småjamrer, blir helt blek, orker ikke kroppskontakt. Vil bare ha det mørkt og kjølig. Ofte kaster han opp en gang, også sovner han. Når han våkner 1-2 timer senere er alt sammen vekk og han er blid, sulten og frisk.

Anonymous poster hash: d0ca4...141

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...