Gå til innhold

Dagens liste da damer :)


Anbefalte innlegg

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Kaffe

Sol

Kort arbeidsdag

Kake på jobb i dag

 

Generelt elsk

 

:sol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøtt

Trøtt

Nevnte jeg trøtt? Sønderrivende trøtt, grøt-i-hue-trøtt?

Vond kropp

Nok mat i tastaturet til å holde liv en middels bananrepublikk i flere år

 

Men greit - elsk skal bli:

Grått men nydelig temperatur og kanskje sol siden?

Regnet som sparte mange vannkanner

Huska å gjødsle bed før regnet kom

Gårsdagens raid på en gammel steintipp - gravde opp marianøklebånd og aurikler, helt sinnsykt vakre, og en akeleie fant jeg også, og en forglemmegei (og leggene og hendene fant masse brennesle).

Fint besøk i kveld

Fin jobb

Skrevet

Jeg er også trøtt. Og det på tross av at jeg sov fra ca 22 i går til 06.50 i dag. Våken et par ganger av en innpåsliten katt som tilslutt ble kastet ut av soverommet.

 

Er så sliten at jeg ikke orker å lage frokost enda.

 

 

 

Litt elsk også,

 

Sol

Fikk laptopen min tilbake fra verksted i går, leverte den på fredag

Fikk klærne fra h&m i går

Kan sløve på sofaen til jeg skal hente barna kl.14.10

Skrevet

Godliste:

Tilbake fra de døde etter noen intense stressdager rett fra helvete, rett og slett.

Vindstille, rolig og litt grått med solgløtt bak.

Alt er akkurat passe bra og det er bra

 

Hat:

Sjuk mann etter smitte fra meg

Alt er trangt for førsteklassen. Veldig trang gardrobe, trangere enn trangest på SFO,

trangt i beskjedmappen når beskjedene kommer i beste fall en dag før. Trangt i nøtta til

rektor som ikke gir mer rom for lærerne til å få gitt beskjeder i god tid.

Trangt inni kjolen min.

Skrevet (endret)

Blæ:

- lite å gjøre på jobb

- verktøyene til det lille jeg har å gjøre virker ikke, så da får jeg ikke gjort det heller!

- knallvær ute, og jeg må sitte inne, være irritert og gjøre ingenting

 

Glede:

- ikke noe stress på jobb

- knallvær ute og jeg slutter tidlig

- god kaffe fra den lokale kaffebaren (som jeg fikk gratis i dag fordi jeg måtte vente litt ekstra)

 

Ps: takk for påminnelse om gjødsling Luten, tror det er regn her i morgen så kanskje en liten kveldsøkt :)

Endret av bIomstre
Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Nesten så jeg ikke tør å trykke liker på innleggene deres... :huh:

 

Jeg sender i stedet over ønsker om fine dager og masse energi  :cool:

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Hat: skallebank

 

Elsk: kjemikalier i pilleform som hjelper mot nevnte bank, bare legger, nytt skjørt sydd av mor( min, jeg kan ikke sy, bare bake og lage smykker) og lunsj med god venninne!!!

Skrevet

Elsk:

Fant en avglemt pulvercappuccino i skapet. Den skal nytes når lillegull sover.

 

Trilleturvær, og ei lita tulle som er i sitt livs beste humør i dag. Hun er så blid at jeg har puttet på henne kjole bare fordi. <3

 

Byttet en posete gravidkjole mot en snerten ammetopp i går. Jeg slenger dem vanligvis bare over kanten på en dyp utringning, men i visse tilfeller kan jo anstendighet være en fin ting. :)

 

En av dagene skal vi være på flyplassen for å hilse på Arne. Har en treåring som gleder seg så han nesten ikke får sove.

 

Snart ferietid. Familiens sommerhus står og venter. :)

 

Hat? Ikke her. :)

Skrevet

Hat:

La meg med hodepine og våknet med hodepine. Har en mistanke om at det er været sin skyld.

 

Elsk:

Hjemmekontor

Herlig temperatur

Tur til hagesenteret senere for å handle inn blomster

Skrevet

Jeg begynner seriøst å lure på om jeg blir som gammeltante som kjente været på gikta. Ikke bare er kroppen blæ, hvilket jeg er villig til å skylde på nasjonaldagen fremdeles, men hue er så langsomt at jeg priser himmelen for at jeg ikke har akkordjobb, hadde ikke blitt til salt i maten. Og det er ingen grunn til å være så trøtt, har sovet helt normalt og ikke stressa med noe i går, gravde noen planter og demonterte en sykkel men ikke mer. Kan man få tungt hue av været, rett og slett (og det er ikke en værklage, for all del)? At fuktigvarmt og tordenfullt som det var i går påvirker hue?

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Får ikke til å sitate med telefon, men ja vær påvirker hue. Er ikke uten grunn til at det er fullt migrene styr her idag..

Gjest Fru Banderas
Skrevet

 

Alt er trangt for førsteklassen. Veldig trang gardrobe, trangere enn trangest på SFO,

trangt i beskjedmappen når beskjedene kommer i beste fall en dag før. Trangt i nøtta til

rektor som ikke gir mer rom for lærerne til å få gitt beskjeder i god tid.

Trangt inni kjolen min.

 

Men så lenge du er trang et annet sted også, er i det minste mannen happy.

 

...nei forresten, glem det, jeg skal ikke skrive det jeg tenkte. Skittenpatetikum!!

Skrevet

 

 

Alt er trangt for førsteklassen. Veldig trang gardrobe, trangere enn trangest på SFO,

trangt i beskjedmappen når beskjedene kommer i beste fall en dag før. Trangt i nøtta til

rektor som ikke gir mer rom for lærerne til å få gitt beskjeder i god tid.

Trangt inni kjolen min.

 

Men så lenge du er trang et annet sted også, er i det minste mannen happy.

 

...nei forresten, glem det, jeg skal ikke skrive det jeg tenkte. Skittenpatetikum!!

 

 

Gå og vask hjernen din umiddelbart!!

FYSJAMÆJJEN!

 

Satser på at det holder å være godt trent.

Skrevet

Får ikke til å sitate med telefon, men ja vær påvirker hue. Er ikke uten grunn til at det er fullt migrene styr her idag..

Aha, fortell mer. For jeg har hatt det sånn nå en god stund, tunge grå dager med ditto uforklarlig hode, og jeg veit at jeg har merka meg det men tenkt mer sånn psykosomatisk - fint vær gjør glad, lizzom - men dette er sånn at jeg faktisk ikke har hatt fungerende hjerne i det hele tatt, og det er sykt plagsomt når 90% av jobben min er å tenke. Dessuten er jeg jo den minst værsjuke jeg kjenner, gråvær gjør meg faktisk ikke mindre glad, jeg kan tåle tåke og regn og alt, og har aldri noen følelse av at det har vært en dårlig sommer værmessig engang, så jeg har ikke likt den psykosomatiske sammenhengen i det hele tatt.

Skrevet

Elsk:

Blid baby

Lang trilletur

Nygrilla kylling til middag

 

Hat:

Må halde toåringen unna leikestativet i hagen då det er sådd gras og strødd med kunstgjødsel. Fristar å dra på besøk fram til leggetid for å unngå krangel.

Skrevet

En megaüberbannskapsfremkallende mordinspirerende hat:

Mørkemenn med mannemensen.

Skrevet

Jeg begynner seriøst å lure på om jeg blir som gammeltante som kjente været på gikta. Ikke bare er kroppen blæ, hvilket jeg er villig til å skylde på nasjonaldagen fremdeles, men hue er så langsomt at jeg priser himmelen for at jeg ikke har akkordjobb, hadde ikke blitt til salt i maten. Og det er ingen grunn til å være så trøtt, har sovet helt normalt og ikke stressa med noe i går, gravde noen planter og demonterte en sykkel men ikke mer. Kan man få tungt hue av været, rett og slett (og det er ikke en værklage, for all del)? At fuktigvarmt og tordenfullt som det var i går påvirker hue?

 

Ikke vet jeg, men siden 17. mai (totalt 96 timer) har jeg sovet 40 av dem nettopp på grunn av noe jeg ikke kan finne annen forklaring på enn været.

Jeg tror det går an altså.

Kombinerer man dette med biorytmer og månefaser (for spesielt interesserte) kan man nok ha en forklaring.

Skrevet

 

Jeg begynner seriøst å lure på om jeg blir som gammeltante som kjente været på gikta. Ikke bare er kroppen blæ, hvilket jeg er villig til å skylde på nasjonaldagen fremdeles, men hue er så langsomt at jeg priser himmelen for at jeg ikke har akkordjobb, hadde ikke blitt til salt i maten. Og det er ingen grunn til å være så trøtt, har sovet helt normalt og ikke stressa med noe i går, gravde noen planter og demonterte en sykkel men ikke mer. Kan man få tungt hue av været, rett og slett (og det er ikke en værklage, for all del)? At fuktigvarmt og tordenfullt som det var i går påvirker hue?

 

Ikke vet jeg, men siden 17. mai (totalt 96 timer) har jeg sovet 40 av dem nettopp på grunn av noe jeg ikke kan finne annen forklaring på enn været.

Jeg tror det går an altså.

Kombinerer man dette med biorytmer og månefaser (for spesielt interesserte) kan man nok ha en forklaring.

 

Det hadde jeg også gjort om jeg hadde kunnet. Jeg har i dag TRE ganger sovna mens jeg jobba, vi snakker seriøst qwerty-lidelse på trynet den ene gangen og velta kaffekopp fordi boka jeg leste i datt ned da jeg sovna den andre - og det er sånt jeg husker fra studenttida, men da var det grunner for det.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

 

Får ikke til å sitate med telefon, men ja vær påvirker hue. Er ikke uten grunn til at det er fullt migrene styr her idag..

 

Aha, fortell mer. For jeg har hatt det sånn nå en god stund, tunge grå dager med ditto uforklarlig hode, og jeg veit at jeg har merka meg det men tenkt mer sånn psykosomatisk - fint vær gjør glad, lizzom - men dette er sånn at jeg faktisk ikke har hatt fungerende hjerne i det hele tatt, og det er sykt plagsomt når 90% av jobben min er å tenke. Dessuten er jeg jo den minst værsjuke jeg kjenner, gråvær gjør meg faktisk ikke mindre glad, jeg kan tåle tåke og regn og alt, og har aldri noen følelse av at det har vært en dårlig sommer værmessig engang, så jeg har ikke likt den psykosomatiske sammenhengen i det hele tatt.

Sånn nå er jeg over på teknologiske duppedingser som lar meg quote, men som er åpen for uante ordkombinasjoner og snuskete forslag (lurer på hva Apple egentlig driver med..)

 

Jeg har så lenge jeg kan huske blitt påvirket av vær. Er det tungvær som torden og slikt så er det hodepine med en gang. Varme har tilsvarende effekt, så jeg må ha noen dager med kald på panna og paracet/koffein i nærheten før jeg er akklimatisert når vi er i Sydenlandet.

 

Hvorfor det er sånn aner jeg ikke, men jeg tipper barometrisk trykk og kanskje fordi jeg er disponert for hodepiner av ymse slag, så slår det ut?

Jeg er jo slik at jeg kan få hodepine av været noe som gjør at nakken stivner som igjen trigger spenningshodepine som igjen trigger migrene.. Dvs 3 typer hodepine samtidig..

Da er det ikke mye jubel

Skrevet

 

 

Jeg begynner seriøst å lure på om jeg blir som gammeltante som kjente været på gikta. Ikke bare er kroppen blæ, hvilket jeg er villig til å skylde på nasjonaldagen fremdeles, men hue er så langsomt at jeg priser himmelen for at jeg ikke har akkordjobb, hadde ikke blitt til salt i maten. Og det er ingen grunn til å være så trøtt, har sovet helt normalt og ikke stressa med noe i går, gravde noen planter og demonterte en sykkel men ikke mer. Kan man få tungt hue av været, rett og slett (og det er ikke en værklage, for all del)? At fuktigvarmt og tordenfullt som det var i går påvirker hue?

 

Ikke vet jeg, men siden 17. mai (totalt 96 timer) har jeg sovet 40 av dem nettopp på grunn av noe jeg ikke kan finne annen forklaring på enn været.

Jeg tror det går an altså.

Kombinerer man dette med biorytmer og månefaser (for spesielt interesserte) kan man nok ha en forklaring.

 

Det hadde jeg også gjort om jeg hadde kunnet. Jeg har i dag TRE ganger sovna mens jeg jobba, vi snakker seriøst qwerty-lidelse på trynet den ene gangen og velta kaffekopp fordi boka jeg leste i datt ned da jeg sovna den andre - og det er sånt jeg husker fra studenttida, men da var det grunner for det.

 

 

Åh, kjære deg. Da er det ille!

Sitter og ponderer litt på innlegget til Helle_høygir under her og har vel vært innom tanken at noe kan skyldes akklimatisering, eller mangel på det.

Såvidt jeg kan huske er det nøyaktig slik min kropp reagerer når den ikke er det jfr. fra -15 i januar til +36 og 98 % luftfuktighet i  Buenos Aires. Kjente det godt og var treig som en snile.

Skrevet

Kjære vene, har var det ilt over hele fjøla jo....

 

Har kun en elsk dag, itj nå hat her i gården :)

Gjest beef sister
Skrevet

 

 

Får ikke til å sitate med telefon, men ja vær påvirker hue. Er ikke uten grunn til at det er fullt migrene styr her idag..

Aha, fortell mer. For jeg har hatt det sånn nå en god stund, tunge grå dager med ditto uforklarlig hode, og jeg veit at jeg har merka meg det men tenkt mer sånn psykosomatisk - fint vær gjør glad, lizzom - men dette er sånn at jeg faktisk ikke har hatt fungerende hjerne i det hele tatt, og det er sykt plagsomt når 90% av jobben min er å tenke. Dessuten er jeg jo den minst værsjuke jeg kjenner, gråvær gjør meg faktisk ikke mindre glad, jeg kan tåle tåke og regn og alt, og har aldri noen følelse av at det har vært en dårlig sommer værmessig engang, så jeg har ikke likt den psykosomatiske sammenhengen i det hele tatt.

Sånn nå er jeg over på teknologiske duppedingser som lar meg quote, men som er åpen for uante ordkombinasjoner og snuskete forslag (lurer på hva Apple egentlig driver med..)

 

Jeg har så lenge jeg kan huske blitt påvirket av vær. Er det tungvær som torden og slikt så er det hodepine med en gang. Varme har tilsvarende effekt, så jeg må ha noen dager med kald på panna og paracet/koffein i nærheten før jeg er akklimatisert når vi er i Sydenlandet.

 

Hvorfor det er sånn aner jeg ikke, men jeg tipper barometrisk trykk og kanskje fordi jeg er disponert for hodepiner av ymse slag, så slår det ut?

Jeg er jo slik at jeg kan få hodepine av været noe som gjør at nakken stivner som igjen trigger spenningshodepine som igjen trigger migrene.. Dvs 3 typer hodepine samtidig..

Da er det ikke mye jubel

 

Jeg har lest det meste av forskning på området (jeg får for eksempel alltid, uten unntak, migrene hvis det lyner og tordner), men det er uenigheter om hvorfor og hvordan vårskifte påvirker migrene (eller hodepine generelt). Er heller ikke forsket så veldig på. Det jeg har lest mest om, og som er den vanligste antagelsen, er at forandring i barometertrykket er en trigger til migrene/hodepine. Det finnes også noen studier hvor særlig endring i luftfuktighet og store temperatursvingninger forårsaker migrene oftere enn endringer i lufttrykket gjør. Det er også klart at andre værforandringer kan trigge hodepine, men det er særlig disse tre som er nevnt. Eller dette med at værforandring kan føre til ubalanse i serotoninnivåene, som da fører til hodepine/migrene.

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

 

 

Får ikke til å sitate med telefon, men ja vær påvirker hue. Er ikke uten grunn til at det er fullt migrene styr her idag..

 

Aha, fortell mer. For jeg har hatt det sånn nå en god stund, tunge grå dager med ditto uforklarlig hode, og jeg veit at jeg har merka meg det men tenkt mer sånn psykosomatisk - fint vær gjør glad, lizzom - men dette er sånn at jeg faktisk ikke har hatt fungerende hjerne i det hele tatt, og det er sykt plagsomt når 90% av jobben min er å tenke. Dessuten er jeg jo den minst værsjuke jeg kjenner, gråvær gjør meg faktisk ikke mindre glad, jeg kan tåle tåke og regn og alt, og har aldri noen følelse av at det har vært en dårlig sommer værmessig engang, så jeg har ikke likt den psykosomatiske sammenhengen i det hele tatt.
Sånn nå er jeg over på teknologiske duppedingser som lar meg quote, men som er åpen for uante ordkombinasjoner og snuskete forslag (lurer på hva Apple egentlig driver med..)

 

Jeg har så lenge jeg kan huske blitt påvirket av vær. Er det tungvær som torden og slikt så er det hodepine med en gang. Varme har tilsvarende effekt, så jeg må ha noen dager med kald på panna og paracet/koffein i nærheten før jeg er akklimatisert når vi er i Sydenlandet.

 

Hvorfor det er sånn aner jeg ikke, men jeg tipper barometrisk trykk og kanskje fordi jeg er disponert for hodepiner av ymse slag, så slår det ut?

Jeg er jo slik at jeg kan få hodepine av været noe som gjør at nakken stivner som igjen trigger spenningshodepine som igjen trigger migrene.. Dvs 3 typer hodepine samtidig..

Da er det ikke mye jubel

Jeg har det likt som helle her, har alltid tenkt at det har noe med høytrykk og lavtrykk å gjøre? Hmm, noe å Google dette kjenner jeg, skal bare finne noe av den energien jeg hadde tidligere i dag :) tror jeg ga bort alt...
Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Jeg må gjennom konstant akklimatisering :)

For hvert bidige år glemmer jeg (les fortrenger) hvor kald den første forbanna kuldegraden er..

 

Og så bikker tempen over 20, noen den gjerne gjør sånn et kvarter forbi Danmark og kroppen går rett i rugg.

 

Trenger tydeligvis ikke barometer og brodert løpestreng på veggen her - vi har jo meg!

Skrevet

Har kun hat i dag.

 

- vikarer

- vaktmestere

- idioter som ikke vet hvordan norske kroner ser ut og derfor putter ræl på myntautomaten.

- mangel på søvn hos liten og stor.

 

En liten elsk.

- naboen som lånte villig bort vaskemaskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...