Gå til innhold

Tips og råd. Sykt barn.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en pjusking på 2,5 år hjemme med meg. Det begynte natt til søndag med høy feber (40), hun hadde feber i varierende grad hele søndagen. Mandagen begynte bra, frøkna var seg selv lik, ikke noe feber før den kom snikende i 15-16 tida. Den lå på rundt 38,3 frem til hun skulle legge seg hvor den hadde steget til 39. Da hadde hun det ikke greit og vi ga en paracet og hun sovnet. Har sovet hele natta.

 

Kom inn til oss kl 05.45 og var villig til å sove litt til. Men hun klagde fælt på at hun var tørst. Hun fikk vannflaska mi og drakk en god mengde, etter en stund kom alt opp igjen. Da var det bare å stå opp og få skiftet på senga. Meg og ungen i dusjen. Bleien hennes var og knusktørr.

Hun klager fortsatt over å være veldig tørst, og jeg prøvde å gi henne litt og litt vann, men det kommer opp igjen med en gang.

 

Hva bør jeg gjøre?? Hun har ikke feber nå, heller litt under normalen.

Men hun vil jo helst bare hive i seg vann.

 

Det har vært en runde med vannkopper i barnehagen hennes, og når hun fikk feber trodde vi det kom til å dukke opp noen prikker, men oppkast er vel ikke forbunnet med vannkopper?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at hun ikke får holdt på vannet er jo ikke akkurat gunstig... Da er det jo egentlig samme hva hun har, hvis hun ikke får i seg væske. Ville ringt legen så snart det åpner:)

 

Du kan jo prøve å få henne til å spise noe som er litt salt(potetgull) slik at kanskje hun greier å holde på vannet? Saltet binder jo litt og i tillegg så blir hun tørst;) 

Skrevet

Jeg prøvde å tilby en Ritz kjeks, hun sleiket litt på den og tok en bit før hun la den fra seg. Hun vil bare ha vann sier hun.

Føler meg så slem som bare lar henne ta en slurk før jeg tar fra henne koppen :(

 

Får vel ringe legekontoret etterpå.

Skrevet

Om du ikke får i henne veske, ring lege.



Anonymous poster hash: 4171e...923
Skrevet

Gi henne en saft is, kanskje hun klarer å holde på den. Hun får i seg litt veske, alt er bedre enn ingenting.

 

Her fungerer vann dårlig, lunka og litt daff cola er det de plei å kunne holde på somoftes.

 

Anonymous poster hash: 863cb...160

Skrevet

Jeg prøvde å tilby en Ritz kjeks, hun sleiket litt på den og tok en bit før hun la den fra seg. Hun vil bare ha vann sier hun.

Føler meg så slem som bare lar henne ta en slurk før jeg tar fra henne koppen :(

 

Får vel ringe legekontoret etterpå.

 

Ja tydeligvis ikke i form. Dakar lita. Høres ut som omgangssyke, for da trenger de visst ikke ha så mye feber. Min hadde faktisk bare 38 i feber på kvelden og ellers ingen feber når hun hadde omgangssyke. Legen min sa at det så mange typer omgangssyke og at flere av den ikke gir feber. Uansett greit å ringe lege siden hun ikke får i seg noe vann :) God bedring til vesla :)

Skrevet

Bare la henne drikke, selv om mye kommer opp. Kroppen tar til seg væske med en gang, så det er ikke nødvendigvis alt som kommer opp igjen. Ville avventet lege til der har gått et par dager. De gjør ikke annet enn å sende deg hjem for å se an.

Skrevet

 

Jeg prøvde å tilby en Ritz kjeks, hun sleiket litt på den og tok en bit før hun la den fra seg. Hun vil bare ha vann sier hun.

Føler meg så slem som bare lar henne ta en slurk før jeg tar fra henne koppen :(

Får vel ringe legekontoret etterpå.

 

 

Ja tydeligvis ikke i form. Dakar lita. Høres ut som omgangssyke, for da trenger de visst ikke ha så mye feber. Min hadde faktisk bare 38 i feber på kvelden og ellers ingen feber når hun hadde omgangssyke. Legen min sa at det så mange typer omgangssyke og at flere av den ikke gir feber. Uansett greit å ringe lege siden hun ikke får i seg noe vann :) God bedring til vesla :)

 

Tusen takk. Skal ringe legen jeg.

Hun er helt tydelig ikke i form. Gjør vondt i et mammahjerte.

Skrevet

 

 

Jeg prøvde å tilby en Ritz kjeks, hun sleiket litt på den og tok en bit før hun la den fra seg. Hun vil bare ha vann sier hun.

Føler meg så slem som bare lar henne ta en slurk før jeg tar fra henne koppen :(

Får vel ringe legekontoret etterpå.

 

Ja tydeligvis ikke i form. Dakar lita. Høres ut som omgangssyke, for da trenger de visst ikke ha så mye feber. Min hadde faktisk bare 38 i feber på kvelden og ellers ingen feber når hun hadde omgangssyke. Legen min sa at det så mange typer omgangssyke og at flere av den ikke gir feber. Uansett greit å ringe lege siden hun ikke får i seg noe vann :) God bedring til vesla :)

 

Tusen takk. Skal ringe legen jeg.

Hun er helt tydelig ikke i form. Gjør vondt i et mammahjerte.

 

Hvis hun kaster opp av vann så prøv saft, helst litt lunken. Iskald drikke irriterer magesekker mer, og vann er brekningsmiddel ved omganssyken.

 

God bedring :-)

Skrevet

Gi noe annet enn vann, og helst kroppstemperert.

 

Fortsett å gi drikke, selv om hun kaster opp forblir alltid litt i kroppen.

 

Hadde omgangssyke i hus for et par uker siden her også, og både 5 og 7 åringen hadde feber. 5-åringen spise nesten ikke på en uke, det satt veldig lenge i. Men hun fikk saftis, juice, brus, saft og det hun ville ha egentlig.



Anonymous poster hash: af58b...972
Skrevet

Hun trenger væske, væske, væske, uavhengig av type. Saftis er bra, egentlig hva som helst. Hvis hun fortsatt har tørre bleier utover dagen må du ringe lege, eventuelt legevakt, det er et tegn på at hun ikke har fått i seg nok. 

God bedring til lille :)



Anonymous poster hash: ddc0b...e66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...